Inlägg från: Honey1982 |Visa alla inlägg
  • Honey1982

Smink Smink Smink!

Hallonmopeden skrev 2007-09-14 12:58:04 följande:
    Har rougeborste från FACE och är nöjd med den... Vilket märke på Eyeprimer?? Shit, den här tråden är ju livsfarlig...
    jag har också MUS eye primer och är nöjd med den. om man ska lägga endast en skugga eller inte sota så mycket så kan man också lägga fetsmink som concealer eller studiobas som en primer. då sitter skuggorna som berget och blir väldigt intensiva!!
  • Honey1982
    mysmika skrev 2007-09-14 14:52:30 följande:
    Honey 1982...kan du inte lägga ut nån bild?!
    nej nu funkar inte kameran igen . den funkade i nån vecka bara.

har varit nere på stan i p***regnet och shoppat lite. på MUS blev det löspudret cream, en till puderpuff, nya svampar, cybershadow cosmic (bra som highlighter) och lippencil purple som jag kommer ha som eyepencil. (sen köpte jag två par fina örhängen+två katvig-tröjor till sonen också) .
  • Honey1982
    Jannamia skrev 2007-09-14 19:08:47 följande:
    Är också lite nyfiken på att prova mineralpuder, har blivit sminkad med I.d en gång men tyckte att det smetade ut sig väldigt fort. Jag har sk yttorr hud. Vet ni något som skulle passa den hudtypen.
    använder du fuktspray efter du har lagt sminkningen? en fuktspray kan ju också fixera sminket
  • Honey1982
    Jannamia skrev 2007-09-14 22:17:31 följande:
    Honey1982: Nej någon fuktsprej användes inte. Vilken sort e bäst?
    mysmika skrev 2007-09-14 20:38:20 följande:
    Fuktspray? *intresserad* Vilket märke och hur använder man det?!
    jag använder MUS fuktspray som heter Face Mist och som luktar helt underbart. det kan man spraya på sig om man är yttorr, vill fixera sminket eller bara fräscha upp sig lite under dagen.
    det finns också fuktsprayer hos andra märken men de har jag ingen erfarenhet av.
    Majestic skrev 2007-09-14 21:39:32 följande:
    Honey1982- Jobbar inte du på MUS och får grejerna gratis därifrån?? Åååh, Katvig är NICE!!Damn, jag har precis insett att jag inte alls har Celebration utan Darkness, tjejen på MUS sålde fel*morrrrarrr*
    nix, har dock en saftig rabatt genom min utbildning
  • Honey1982
    Lone Star State-
    gå in på MUS och be att få en liten provburk av en foundation i en färg som en expedit hjälper dig att välja ut

Dagens make up blev sotat i lila - använde Devil´s Dust, Cosmic, Honey Pie Purple och Pix. Testade också nya ögonpennan Purple Attraction. Det blev kanon .
  • Honey1982
    Yoyna skrev 2007-09-20 20:43:21 följande:
    Nån mer än jag som målar ögonbrynen med pensel å "kaka" föresten? Behöver tips på var jag an hitta alternativ. Det jag använder nu är super men kommer ju inte räcka i all evighet och eftersom jag köpte det på stenåldern *skäms* så kan jag inte få tag i exakt samma längre... snyft!
    vad är det för nåt märke? make up store har ögonbrynsskuggor som heter tri brow color och de är super
  • Honey1982
    Fridapida skrev 2007-09-20 21:03:18 följande:
    Var är det du köper teatersmink?
    perukmakarna i göteborg har det teatersminket.
    vi använder nämligen en del av kryolans produkter i utbildningen.
  • Honey1982
    Fridapida skrev 2007-09-20 21:44:33 följande:
    Var ligger det i GBG?
    ska nog dit imon så jag kan skicka adressen till dig sen för jag vet inte vad gatan heter men det ligger väldigt centralt.
  • Honey1982
    Majestic skrev 2007-09-21 11:41:06 följande:
    Tjejer, det här med penslar, hur många har ni?? Har ni en för varje ögonskugga/eyedust eller har ni några få??
    hmm ja.. jag har ju då 27 st penslar.

fridapida - orkade inte gå till perukmakarna idag men det ligger i centrala göteborg. du kan ju söka på hitta.se eller nåt

en bra vardagssminkning förresten - jag gillar MUS cotton candy, diva och ev sirocco till vardags.

idag har vi kört 60 talssminkning med massor av eyeliners och lösögonfransar .
  • Honey1982
    Majestic skrev 2007-09-21 16:16:06 följande:
    Ååååh, det är så mkt jag vill ha...jag skulle vilja ha en egen MUS butik, för privarbruk alltså!!!
    glöm inte bort att gå på klubbkvällen på torsdag då
Svar på tråden Smink Smink Smink!