Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Noning skrev 2007-10-02 15:37:40 följande:
    Fridapida- jag vet inte, beror på om de finns Id antingen på Åhlens eller på kicks..Jag har röda undertoner. och vad är kabuki river??jag har verkligen inegn erfarenhet av smink sådär.. just börjat få upp intersse för just id eftersom jag tycker om naturligt smink, & vill se naturlig ut..Jag vill inte bsetälla från ngn utländsk sida ifall tullen skulle ta sakerna osv.. (orka)!Vart kan man få tag på EM & ID utan att beställa ifrån ngn utländsk sida??
    EM finns bara på nätet.
    Kicks har inte ID. De stora Åhlens har det, de i tex GBG o Stockholm, men jag vet inte hur det är i andra städer.
    ID finns att köpa på sidor från England o då hamnar de inte i tullen. Men finns även på svenska sidor, men då är det inte så billigt. Då är det nog tradera som gäller.
    ID säljs hos vissa hudterapeuter, gissninsvis hos de som använder Decleor. De är inom samma koncern.
  • Fridapida
    Noning skrev 2007-10-02 16:25:40 följande:
    Hur länge sitter ID:s fondation?? åker de bort direkt man nuddar ngt??såå trött på sånna.. vill ha ngt som håller ett tag.. vilken borste kan man köpa till då?Ska börja ifrån grunden, vad behöver man köpa? (fondations)?Lite tips skulle sitta fin fint ! =)Sorry för mitt tjat :P
    ID sitter fint hela dagen, med en primer under blir det ännu bättre. ID tål värme, smälter inte i sommarsolen, innehåller solskyddsfaktor och låter huden andas.
    Jag tycker att det är svårt att tipsa om vilken färg du ska ha eftersom det är så viktigt att det blir perfekt. Men jag länkar till en sida där du kan titta lite. Fair o fairly light drar åt gult o är det du borde undvika. En annan sak som är bra med ID är att du kan köpa två olika färger o blanda för perfekt nyans.

www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=705&FeaturedProduct=6084&pID=1#
  • Fridapida
    Noning skrev 2007-10-02 16:25:40 följande:
    Hur länge sitter ID:s fondation?? åker de bort direkt man nuddar ngt??såå trött på sånna.. vill ha ngt som håller ett tag.. vilken borste kan man köpa till då?Ska börja ifrån grunden, vad behöver man köpa? (fondations)?Lite tips skulle sitta fin fint ! =)Sorry för mitt tjat :P
    BTW ID heter bare escentuals i den stora världen . Det är typ bara här vi kallar den ID.
  • Fridapida
    Pokergirl skrev 2007-10-02 20:06:10 följande:
    Vilka har ni kommit fram till?
    ojojoj
    många.... om du går tillbaka till igår så ser du. Det är ganska översiktligt eftersom länkarna är blå.
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-10-02 22:21:39 följande:

Hörrni, behöver lite råd.. Ska jag bli blond igen? Det är min riktiga hårfärg.. Eller ska jag fortsätta färga brunt?? Kika mina bilder och kom med förslag.. Vet inte vilken färg jag passar bäst i..Hur påverkar hårfärgen hudfärgen!? Gör den det?
    Den bruna färgen där luggen går ned i ögonen! Det passar dig så bra. Jag önskar att jag kunde ha lugg, men det går inte! Jag har provat, men min virvel vill inte samarbeta.
    Visst påverkar hårfärgen hur man uppfattar hudfägen o vice versa. Jag tror att du passar i en ganska mörk brun, men låt den inte gå så mkt åt det röda.
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-10-02 23:03:52 följande:

jo jag håller med om att rött inte passar.. jag har för röd hud för det.. Tror jag.. Men jag tror jag kör på brunt.. blondt blir så slitet lätt faktiskt... när man bleker och grejjar.. Jag har också en HEMSK virvel.. men med fönen går den ner..
    Det låter som ett förnuftigt beslut. Min virvel är tyvärr envisare än så, men jag är så sugen på att kapa luggen igen. Men tyvärr (o tur) så är det en av mna bästa vänner som klipper mig. Hon är en superkunnig o duktig frisör, men ibland så är det svårt att få sin vilja igenom när hon har en egen åsikt. Men jag litar blint på henne o jag blir alltid nöjd! Hon vet bättre än mig...
Svar på tråden Smink Smink Smink!