Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink Smink Smink!

Linny skrev 2007-11-07 20:52:26 följande:
    Som sagt, när jag är helt osminkad på vintern (när jag är som blekast) så är min hud inte ljusgul eller olivfärgad eller brun. Jag är rosa Jag blir rosa i hela fejset när jag går ut och det är kallt Inte så svårt att se vad jag ska ha då. Det går att läsa på hemsidan vilka färger man ska ha. Den jag har valt ska man ha när man har fair to medium complexion with pinkish undertones.
    Jag är nog ganska beige i hudtonen, men det röda partier på näsan och hakan. Jag vet iaf att jag är ljus!
  • Fluffguf

Men jag tror att jag ska beställa prover därifrån... Hur mycket kostar frakten?

• Fluffguf
    Linny skrev 2007-11-07 21:03:00 följande:
    runt 40 spänn tror jag..
    Det kan man leva med
  • Fluffguf
    Linny skrev 2007-11-07 22:18:47 följande:
    Har lagt in dagens sminkning. Blev inte så nöjd med eyelinern, men jag hade superbråttom imorse. Tyvärr syns färgerna dåligt på bilden, som vanligt. Copperized är ju mycket mörkare i verkligheten.
    Snyggt som vanligt! Jag trodde inte alls att det skulle vara den färgen efter vad du skrev, men det passade dig! Jag vet inte om jag kommenterade din sotning härom dagen, men det var jättesnyggt! Du som har så stora fina ögon passar verkligen i det!
  • Fluffguf
    Majestic skrev 2007-11-08 16:46:04 följande:
    Linny- Jag har ju långa fransar som når till hakan...typ*s*!! Därav mörka märken under ögonen kanske!!Fridapida- Jag försöker att inte smörja in ansiktet med nå hudcreme närainpå sminkningen, men du kanske har rätt, jag bör prova vattenfast så får vi se!!
    Jag har också jättelånga ögonfransar, speciellt under. Jag målar aldrig underfransarna, jag ser ut som ett monster. Jag skojar verkligen inte! Min sambo trodde att jag överdrev, så jag sminkade mig för att visa, och han höll med mig
  • Fluffguf
    Majestic skrev 2007-11-08 17:39:11 följande:
    Fluff- Jag har slutat måla underfransarna, de är för långa och jag ser också kontigt ut. Dessutom pratade jag med en make-up artist som sa att man inte behöver måla underfransarna om man har mycket mascara på de övre. Och det är faktiskt sant, tycker det är mycker snyggare nu!!
    Ja, jag tycker också att det är snyggare, speciellt på mig
    Jag borde lägg in ett foto så ni får se, det är ju många som tycker att man absolut sak måla underfransarna
  • Fluffguf

Linny: Jag ska ta ett foto då
    Jag målar inte ända in till hålet i tårkanalen, jag har svårt att få det snyggt. Så jag målar lite mer än halvvägs och tonar ut det.

• Fluffguf

Jag gjorde en extrem snabbsminkning av mina fransar, ni får ursäkta att det fällde lite under ögat Jag ser för hemsk ut enligt mig själv

• Fluffguf
    Linny skrev 2007-11-08 20:26:58 följande:
    FLuffguff: Men sådär montruösa var de ju inte Fast jag kan förstå om de färgar av sig.
    Ja tycker att de är fruktansvärda
Svar på tråden Smink Smink Smink!