Inlägg från: Majestic |Visa alla inlägg
  • Majestic

Smink Smink Smink!

Fridapida skrev 2007-10-11 12:17:13 följande:
    Haha, ja när jag kommer hem så är det inte så mkt att se om det varit en BRA kväll... fast det skulle ju vara intressant o se en före o efterbild... för att se hur bra det håller (o hur sofistikerad jag lyckas vara).
    Hahaha,jaaa !!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-10-11 12:21:27 följande:
    Fridapida- Hur 17 citerar du två inlägg samtidigt ???
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-10-11 22:11:36 följande:
    För mig är det kvalitetstid när jag får fixa med min hud. Rengöring lägger jag lätt 20 minuter på mogon/kväll. Jag räknar dagarna tills det är exfolieringsdag igen! Jag vet... jag är störd... Cremer och andra produkter gör mig lycklig! They who say you can't buy happiness don't know where to shop!
    Fridapida- gör du inget annat än pluggar, sminkar dig och tar bort smink/smörjer in fejjan ??

LSS- Fin sminkning, sa du att du använde celebration eyedust, var??*blindo*
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-10-11 22:21:24 följande:
    www.hqhair.com/code/products.asp&S... Jag gissade liiiite fel på namnet! Men den här är det jag menar.Ja, jag har inga barn, och det märks på mina vanor . Hjälp... jag måste nog skaffa mig en lite så jag inte slutar som en självupptagen snobbkärring...
    Fridapida- När man skaffar barn, är man överlycklig om man får sova en hel natt ostört*skönhetssömn du vet* resten struntar man i det första halvåret kanske?!!
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-10-11 22:30:00 följande:
    Ojojojoj... hur ska detta gå? Jag kommer aldrig klara av att vara mamma...
    Fridapida- Jodå, alla klarar det, om jag kan klara det så kan väl alla göra det. Jag är universums största sömntuta*lovar* jag kunde sova bort en hel helg, men nu räcker det med 4 timmar i stöten sen är man pigg som lärka*asg*
  • Majestic
    Fridapida- Jag diggar din blogg, jag skrattade så mycket så jag trillade från stolen nästan (kaviar + banan) CRED till dig bejb!! hahahaha
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-10-11 22:40:00 följande:
    Hmm... jag vet inte jag... Min kille tjatar o tjatar. Han vill så gärna ha barn, men jag vågar inte riktigt... Än så länge har jag mina studier att skylla på. Han är dessutom yngre än mig. Tycker att skaffa barn vid 40 låter rimligt... vi är inte överens.
    *Mjäk*, jag var 28 när jag födde min son och jag kände mig varken redo eller vuxen trots åldern, avklarade studier, jobb, man...det bara händer sen står man där bland kräk,bajs och blöjor...mysigt va??
  • Majestic

Godagens !!

Jodå, jag såg också fräsh ut då sonen var nyfödd. Att man har blivit mamma behöver inte betyda att man ska sluta med allt...men förut kunde jag stå i en timme och sminka mig, nu är man klar på 20 minuter !!

• Majestic
    maddie3 skrev 2007-10-12 13:47:09 följande:
    Jag sminkar mig så ofta jag kan, men har inte tid för att stå o sminka mig med skuggor o så, men lite foundation, puder o mascara o sen lipgloss. Då känner jag mig fräsch.Den ÖF jag går till så är det inte många mammor heller som sminkar sig. En mamma undrade t om om jag var tvungen att sminka mig o så varje dag, nää svarade jag men ibland vill man ju fräscha till sig för sitt eget välbefinnande o mår jag bra mår min son bra. Hon fnyste bara åt mig o tyckte att det var slöseri med tid. Jaja det får hon tycka tänkte jag.Som sagt så får man ju snabbsminka sig typ en kvart får det ta.
    Jag med, jag sminkade mig även när vi skulle på Öppna Förskolan eller babymassage !!
  • Majestic
    DEB skrev 2007-10-12 22:40:37 följande:
    Jag använder MUS eyeprimer
    DEB- Urban Decay´s primer är 1000 ggr bättre än MUS, skuggorna sitter 24/7 och färgerna blir intensivare!! Jag har både MUS och UD och det går inte ens att jämföra!!
    Men när du lägger primern, stäng ögonen i ca 30 sekunder så den hinner torka ordentligt, annars hamnar skuggorna i vecket!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!