• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida

02 05 skrev 2007-10-24 07:58:17 följande:

Hej S u s s, kul o se dig här ^^Jag använder efter tips i denna tråd Everyday Minerals foundation och concealer, är super nöjd, och det är så oförskämt bra pris på de med, det är helt perfekt!Mina ögonkuggor är de flesta från MUS.Och tjejer, jag har kommit på vad det var som gjorde att det blev så skrynkligt när jag använde Urban Decays Eyeshadow Primer. Det var inte mängden primer som jag satte på fel utan det var en skugga från Viva La Diva som det blev så med.Var jätte nöjd med den naturliga beige/rosa färgen som den skuggan hade men har byt ut den mot MUS Brown sugar nu, och då blir det inte så.Har de senaste dagarna haft MUS Brown Sugar över hela locket, sedan MUS Cashmere i globlinjen och sen PL´s Elysium i innersta ögonvinklen. Är super nöjd med resultatet och det har blivit min uniform nu
    Vilken tur att du hittade "boven". Har ju hört från många här i tråden att UD-primern är så bra. Ska nog köpa den nu när lönen kommer... men det är så mkt jag vill ha så jag får se.

Visst är det skönt när man hittar en "uniform", jag älskar att exprimentera o prova nya varianter hela tiden, men när man har lite ont om tid o inte känner sig så kreativ då är det bra med en uniform. Jag har två just nu: muffin ihop med rouge i globlinjen, då är det ingen mascara o eyeliner den dagen, eller, treasure o savanna, de nya från MUS. Funkar jämt när man har bråttom.
  • S u s s

0205 - Tack
    Använder du endast foundation och concealer som bas?
    Det undrar jag förresten om ni andra gör också?
    Jag använder endast foundation.

Majestic - Javisst menade jag läppstift. Måste skriva upp de där du nämnde och kolla upp!

Såg just att det finns massor av nyanser (alla?) att kika på, på MUS hemsida.. skoj!
    Men så såg jag nyckelingrediens: Triclosan!

Triclosan är ju det ämnet som även används mot tandlossning i tandkrämer som det oftsast står "total" på, och som tandläkare verkligen inte kan rekommendera att man använder såvida man inte har just tandlossning.
    Triclosan är inte heller av naturen nedbrytbart, så det vi spolar ut kommer snurra omkring i världen ett tag, lite spooky.
    Nu vill jag ju inte komma in här som världens moral-tant med neggo-inlägg på en gång, blev bara lite besviken på att ögonskuggorna innehöll det ämnet...

Nåja. Ska gå dit och kika på färgerna hursomhelst.
    Jag är sugen på något rosa! (som vanligt..)

• Fridapida

S u s s skrev 2007-10-24 12:37:51 följande:

0205 - Tack Använder du endast foundation och concealer som bas? Det undrar jag förresten om ni andra gör också?Jag använder endast foundation.Majestic - Javisst menade jag läppstift. Måste skriva upp de där du nämnde och kolla upp!Såg just att det finns massor av nyanser (alla?) att kika på, på MUS hemsida.. skoj! Men så såg jag nyckelingrediens: Triclosan!Triclosan är ju det ämnet som även används mot tandlossning i tandkrämer som det oftsast står "total" på, och som tandläkare verkligen inte kan rekommendera att man använder såvida man inte har just tandlossning.Triclosan är inte heller av naturen nedbrytbart, så det vi spolar ut kommer snurra omkring i världen ett tag, lite spooky. Nu vill jag ju inte komma in här som världens moral-tant med neggo-inlägg på en gång, blev bara lite besviken på att ögonskuggorna innehöll det ämnet...Nåja. Ska gå dit och kika på färgerna hursomhelst. Jag är sugen på något rosa! (som vanligt..)
    Jo, jag har hört det... Det är tråkigt jag vet. Det är ju tyvärr ett ständigt dilemma. Med det mesta som innehåller kemikalier.

Som bas har jag foudation, concealer och ett löspuder. Jag, och många med mig, har fastnat för mineralsmink. Är du bekant med det?
  • S u s s

Nix, hade nog aldrig hört innan ni nämnde det.
    Ska kika på Linnys länk.

• Majestic
    Suss- Ja, det är verkligen trist med Triclosan, men vad ska man göra att bara köpa MAC, Urban Dacay som är veggo skulle ruinera oss alla här:-G!!!

Förresten,nu har jag beställt mina MAC pigment prover från ---->http://www.thebodyneeds.com/pigments.html väntar med spänning på de !!

Fridapida- Vilka Japonesque har du, bara skuggborsten eller några andra med???
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Linny

Majestic: Såg att de ville ha nästan 20 dollar i frakt!! Tänkte beställa massor men blev lite sur på dem..

• 02 05

S u s s

Jag har aldrig använt någon annan foundation än mineral och den är ju väldigt annorlunda från flytande foundation så vitt jag förstått det som.

Den concealern jag använder heter sunlight o är från everyday minerals, den har jag under ögonen för att ta bort mörka ringar o puffighet.

• 02 05

Så Linny nu ligger bilder uppe. Vädligt svårt o fotografera färgerna eftersom det är så naturliga nyanser, men jag hoppas ni ser. Satte ihop tre stycken när jag blundar så kanske man kan få en uppfattning genom att titta på dem tillsammans, förhoppningsvis i alla fall.

• 02 05

Det är nästan lättare o se nyansskillnaderna när man bara kollar på thumbnailen.

Svar på tråden Smink Smink Smink!