• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida

02 05 skrev 2007-10-24 15:13:58 följande:

Jag kan inte det i vart fall, är HELT såld på choklad!!! Letar själv efter en chokladparfym just nu. Laura Mercier har en bodycreme som heter chocolate truffle o min förhoppning var att hon även hade den som doft, men tyvärr inte. Mailade o frågade om det fanns planer på att ta fram den som doft men tyvärr icke Däremot luktade jag på hennes creme brulée på NK i helgen, och jag kan säga att den är min inom en snar framtid! Luktade väldigt speciellt men jag gillade den!Snälla eleven.se ska skicka ett prov på aqualino´s chocolover också, aldrig beställt från dem o mailade o frågade om jag kunde få köpa ett prov. Då bad han om min adress o sa att de skulle skicka ett prov på den o på pinksugar, det är service tycker jag!Hoppas den verkligen luktar choklad, för då är min jakt över!
    Låter mycket spännande! Du måste ge oss en liten utvärdering när du fått dem.
  • greeneyes

halloj! tänk vad lite tid man har att spendera nu på FL med en liten knodd hemma, hinner ju knappt läsa ikapp o när jag hittar nåt att kommentera så är det väl old news

..men jag tänkte ändå slänga fram ett repris-tips, det var ju nån som frågade om vilken kajal (inliner) som sitter bäst, och enligt min erfarenhet så är det MAC:s svarta som sitter som berget. Alla andra blir sådär fult flammiga efter nån timme, men MAC:s är helt fenomenal! Dock brukar jag vara tvungen att torka bort den med en tops innan sminkborttagningen, annars blir man en tvättbjörn runt ögonen, så bra sitter den!

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Majestic
    02 05 skrev 2007-10-24 15:13:58 följande:
    Jag kan inte det i vart fall, är HELT såld på choklad!!! Letar själv efter en chokladparfym just nu. Laura Mercier har en bodycreme som heter chocolate truffle o min förhoppning var att hon även hade den som doft, men tyvärr inte. Mailade o frågade om det fanns planer på att ta fram den som doft men tyvärr icke Däremot luktade jag på hennes creme brulée på NK i helgen, och jag kan säga att den är min inom en snar framtid! Luktade väldigt speciellt men jag gillade den!Snälla eleven.se ska skicka ett prov på aqualino´s chocolover också, aldrig beställt från dem o mailade o frågade om jag kunde få köpa ett prov. Då bad han om min adress o sa att de skulle skicka ett prov på den o på pinksugar, det är service tycker jag!Hoppas den verkligen luktar choklad, för då är min jakt över!
    Pinksugar prov skickar de till alla, inte vill man dofta sockervadd...
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Majestic

Ooops. råkade visst skcka förtidigt , hade Shattered i globlinjen (och den är MÖRKARE än på bilden) och Green tea över locket, Muffin som bas och det blev snyggt!!

kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-24 18:00:33 följande:
    Ooops. råkade visst skcka förtidigt, hade Shattered i globlinjen (och den är MÖRKARE än på bilden) och Green tea över locket, Muffin som bas och det blev snyggt!!
    Har du lagt ut en bild? Jag såg ingen...
  • Linny

Näääeeeeäää! Jag skulle ju beställt pink bronze och pink opal hör jag.. Äh, jag kanske har något liknande bland alla PL och EM-skuggor

Jag har ju beställt 14 stycken och jag lär ju köpa mer smink i framtiden så det är ju inte kört

Majestic: Lät snyggt!

greeneyes: FL hade jag massa tid för när jag var föräldraledig Nädå, bara när han sov eller ammade. Jag är faktiskt grymt nöjd med skuggan Celebration. La den på insidan med blöt pensel. När det väl torkat satt det hela dagen utan att smälta bort det minsta!

Svar på tråden Smink Smink Smink!