• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • S u s s

Oj vad ni har skrivit!
    I luv this tråd..

Ska nog ta en liten spaningsrunda imorgon, behöver lite hjälp av er experter.
    Redskap! Vad använder ni för pensel när ni ska ha skuggan som eyeliner? Och vilken har ni när ni lägger skuggan över hela locket?

Använder ni primer under skuggan, eller tycker ni att den sitter ändå?

Förlåt alla frågor sen jag hoppade in här, men jag kan verkligen inte mkt om smink.

• Fridapida

S u s s skrev 2007-10-24 19:17:46 följande:

Oj vad ni har skrivit!I luv this tråd.. Ska nog ta en liten spaningsrunda imorgon, behöver lite hjälp av er experter.Redskap! Vad använder ni för pensel när ni ska ha skuggan som eyeliner? Och vilken har ni när ni lägger skuggan över hela locket?Använder ni primer under skuggan, eller tycker ni att den sitter ändå?Förlåt alla frågor sen jag hoppade in här, men jag kan verkligen inte mkt om smink.
    För det första: Fråga så mycket du vill! Det är ju det tråden går ut på.

Jag är mkt förtjust i Japonesque's borstar, finns på nätet. Men jag gillar även FACE o MAC's borstar. Jag är inte lika imponerad av MUS borstar. De jag gillar från MUS är deras angelbrush, dvs en liten snedställd pensel. Den använder jag när jag lägger eyeliner. Eyeliner "gör" jag av vatten o ögonskugga eller av blend&fix o ögonskugga.

Jag har för det mesta primer under mina skuggor. Jag har även en primer under min foundation, från FACE. Den jag har till ögonskuggorna är från MUS.
  • neoaliya

Linny: Du missade Mauvement, sååå snygg. Nu får du allt lägga in en till beställning

• Linny
    S u s s skrev 2007-10-24 19:17:46 följande:
    Oj vad ni har skrivit!I luv this tråd.. Ska nog ta en liten spaningsrunda imorgon, behöver lite hjälp av er experter.Redskap! Vad använder ni för pensel när ni ska ha skuggan som eyeliner? Och vilken har ni när ni lägger skuggan över hela locket?Använder ni primer under skuggan, eller tycker ni att den sitter ändå?Förlåt alla frågor sen jag hoppade in här, men jag kan verkligen inte mkt om smink.
    Till eyeliner använder jag en tunn eyelinerpensel. Man kan visst använda en liten snedställd borste också.
    På locket använder jag olika mindre penslar med ganska fasta borsthuvuden, en snedställd borste, en creaseborste samt en större pensel/borste att sudda med.
    Jag använder M.U.S eyeprimer
    neoaliya skrev 2007-10-24 19:46:07 följande:
    Linny: Du missade Mauvement, sååå snygg. Nu får du allt lägga in en till beställning
    Näääääääääää vad du är elak!
    Den stod på min lista från början men jag blev snål o ville inte betala så mycket frakt. Dessutom har jag inte plats i min sminklåda
  • Fluffguf

När jag lägger eyeliner använder jag en borste jag beställde från PL, den allra minsta tunnaste Ibland använder jag en lite tjockare platt pensel också. Jag brukar blanda med vatten i locket, typ som vattenfärg.

Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • Billy och Jag

funderar på klubbkvällen... http://www.makeupstore.se/sesv/products/eyes/high_tech_glitter

Jag har aldrig provat.. nån som gjort det? Tycker det känns lite tufft till fest att glänsa lite extra..

Vilken färg? Provade en röd på handen förut och det var väldigt rött... jag vill nog ha en som inte har så mycket färg direkt.. utan bara ljusar upp lite under ögonbrynen tex och kanske på kindbenen osv...

Vad tycker ni? Är det fult eller snyggt?

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • neoaliya
    Linny skrev 2007-10-24 20:04:31 följande:
    Näääääääääää vad du är elak! Den stod på min lista från början men jag blev snål o ville inte betala så mycket frakt. Dessutom har jag inte plats i min sminklåda
    Då får du allt ta och inhandla en större smink låda....hihi 
  • S u s s

0205 - Oj, ja den prisas verkligen överallt såg jag efter lite surfande. Vad synd att den var slut, jag har nog inte tålamod att vänta just nu tyvärr

Tack för era svar! Kul med så snabb respons också.

Kommer in imorrn och redogör, om jag nu får nåt handlat.
    Vi får se vad det blir över i kassan efter räkningarna, har det lite skralt nu när maken är hemma med lilltjejen.

• maddie3

Hurra hurra jag har fått min urban decay eyeprimer idag....så nu ska här testas.

och en sak till....jag har beställt prover oxå från MAC. Jag blir ruinerad av att läsa era tips här, hahaha
    Jag bara måste testa

Svar på tråden Smink Smink Smink!