Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

nu tog jag mig tid att läsa igenom... kan inte hålla mig bort!

Det var ngn som frågade om man skulle använda foundation vid ögonen. Ja. Jag använder foundation o concealer. Det man inte vill ha vid ögonen är creme som ska tränga in i huden som är för fet. Foundation o concealer o skuggor o gud vet vad ska ligga på huden. Men du har en bra poäng där. Man ska inte tas för mkt vid ögonen kan jag tänka, speciellt inte om man använder en flytande foundation.

Nästa... jo ang återfukt o rynkor. Ja, det finns ju knappast ngn vetenskaplig forskning som man kan lite på till 100%. Vilken oberoende skulle genomföra den... Jag tror att det förhindrar rynkor. Varför? Jo, jag sliter onaturligt mkt på min hud när jag sminkar o tvättar hela tiden. Hade den inte fått fukt hade jag nog kunnat bryta bitar ur den nu. Det är ju så... jag vill ha finare hy än jag är född med så jag sminkar mig. Då måste jag tvätta bort det. För att inte bli torr måste jag återfukta. Nästa morgon samma procedur.

Imorgon ska jag hämta min angel blush brush från Japonesque! Jaaaaaaaaaaa Ha en bra helg.

• Fridapida
    maddie3 skrev 2007-10-06 16:49:26 följande:
    Jag undrar oxå vilken av länkarna som man kan köpa bra makeup borstar/penslar???Vet att flera skrivit tidigare, men gärna tips om ni köpt bra borstar/penslar. Det jag vill ha är ett helt set.
    Jag som älskar Japonesque's borstar rekmenderar dem... finns på hqhqair.com o om det är på satine eller blush... eller båda. Lagom dyra tycker jag.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-10-06 18:53:55 följande:
    På vilket sätt är de dyra penslarna värda pengarna? Jag använder billiga penslar, och det funkar utmärkt, så jag ser ingen anledning att lägga flera hundra på varje
    Jag tycker att det är stor skillnad. MEN jag har tå borstar från H&M som jag älskar o har haft länge. Men när jag ska sudda o fixa tycker jag att äkta hår jobbar ihop skuggorna bättre. Men naturligtvis är tekniken viktigast. Jag vill ändå ha bra verktyg eftersom jag är petig o tycker att själva sminkandet är den roliga biten, inte att vara sminkad. Det är min hobby.
  • Fridapida
    neoaliya skrev 2007-10-07 12:41:57 följande:
    OPI, bästa lacket
    Amen! And Amen! Kan inte hylla detta superlack nog!
  • Fridapida

Jag har kommit på ett nytt sätt att sminka dit det lilla extra när jag sotar... MEN det är inget för veklingar o rekomenderas EJ... men det blir snyggt! Skulle aldrig utsätta ngn annan för denna smärta. Men sminknörd som jag är så gör jag det ändå.
    När jag sotar gillar jag att ha kajal på insidan av fransraden för att få riktigt mörka ögon. Men då kajal rinner bort så provade jag att lägga vanlig svart ögonskugga (pollution, MUS) på fransraden istället. Det svider o ögonen rinner. Men det blir snyggt. Ögonen blir lagom glansiga o fransaden blir svart o flyter ut mellan fransarna. Som sagt - rekomenderas ej. Så skyll inte på mig om ni blir blinda...

• Fridapida
    maddie3 skrev 2007-10-08 18:39:29 följande:
    Är det någon av er som vet var man kan köpa små provburkar (tomma) att lägga lösa ögonskuggor i.
    Kolla länkarna där man kan göra eget mineralsmink. De har säkert.
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-10-08 20:10:25 följande:

På MUS pennor stor det att man inte får använda dem i ögonen, Inside the eyes eller vad de står.. Vad menar de då?? Menar de innanför fransraden som i ögat eller menar dom verkligen I ögat??
    Det står nog så för att de ska skydda sig själva... du vet så de inte blir ansvariga om någon reagerar på dem. Ögat är ju väldigt känligt.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-10-08 20:09:50 följande:
    Fridapida: Men kommer det inte svart kladd i ögonvrån hela kvällen då?? Jag tycker att det alltid kommer lite sånt, även om jag inte målat direkt innanför fransraden. Det kommer ju hela tiden in lite damm ändå. Om jag gör som du gjorde så tänker jag mig att det ska rinna svart gox ur ögat
    Grejen är lite att det SKA rinna lite. Men på mig rann det inte mkt alls. Men looken ska bli lite ofixad... som på Jack Sparrow!
  • Fridapida
    turia skrev 2007-10-08 21:33:46 följande:
    wow fick hem smashbox primern.. den e ju såå bra!!
    Kul!
  • Fridapida
    Honey1982 skrev 2007-10-08 21:45:07 följande:
    man ska alltid fixera kajalen med en skugga, oavsett om man lägger den på innerbandet på ögat eller under/över fransarna. speciellt ska man göra det om man lägger en kajal på innerbandet, annars är färgen borta ganska snart.
    de krämigaste MUS pennorna är inte så lämpliga att lägga därinne men de är skitsnygga så testa lägga dem som en vanlig kajal men fixera alt. sudda dem ordentligt.
    Ok
Svar på tråden Smink Smink Smink!