Smink Smink Smink!
nu tog jag mig tid att läsa igenom... kan inte hålla mig bort!
Det var ngn som frågade om man skulle använda foundation vid ögonen. Ja. Jag använder foundation o concealer. Det man inte vill ha vid ögonen är creme som ska tränga in i huden som är för fet. Foundation o concealer o skuggor o gud vet vad ska ligga på huden. Men du har en bra poäng där. Man ska inte tas för mkt vid ögonen kan jag tänka, speciellt inte om man använder en flytande foundation.
Nästa... jo ang återfukt o rynkor. Ja, det finns ju knappast ngn vetenskaplig forskning som man kan lite på till 100%. Vilken oberoende skulle genomföra den... Jag tror att det förhindrar rynkor. Varför? Jo, jag sliter onaturligt mkt på min hud när jag sminkar o tvättar hela tiden. Hade den inte fått fukt hade jag nog kunnat bryta bitar ur den nu. Det är ju så... jag vill ha finare hy än jag är född med så jag sminkar mig. Då måste jag tvätta bort det. För att inte bli torr måste jag återfukta. Nästa morgon samma procedur.
Imorgon ska jag hämta min angel blush brush från Japonesque! Jaaaaaaaaaaa Ha en bra helg.