• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • neoaliya
    Lite ot kanske, men tyckte den va ganska bra!!
  • Linny
    neoaliya skrev 2007-10-24 22:13:09 följande:
    Mäh, då får du väl sägat åt karln din att ni får bygga ut. En walkincloset i badrummet fuuuullt med smink....nice
    Jomenvisstserru Problemet är att båda badrummen är småååå, ena på 4 kvm och andra på 2,5 Kan bli liiite knivigt dårå

Har ju badrumsskåpen också, men där står krämer o sånt som jag också behöver. Kanske ska man inse att man inte behöver fler än 100 ögonskuggor och mängder mineraldus/foundation osv

Innan jag började i denna tråd så sminkade jag mig i olika bruna nyanser och ibland grönt och lite guld. Oftast två nyanser. Tre hade jag aldrig provat. Mineralsmink hade jag aldrig provat. Att mixa grönt med brunt var det mest vågade jag provat. Färg var jag lite rädd för, på jobbet skulle jag ju se så proper ut tänkte jag. Men det kan man ändå, bara man inte matchar den starka ögonmakeupen med allt för färgstarka kläder.
  • Majestic
    neoaliya skrev 2007-10-24 22:15:55 följande:
    Jag gick efter gatan när jag blev tilltalad av en väldigt smutsig  skabbig, hemlös kvinna som tiggde om pengar till mat.  Jag öppnade börsen och tog ut hundra kronor och frågade: Om du får  denna peng, kommer du att använda dom till vin i stället för mat? -  Nej, jag har slutat dricka för flera år sedan, svarade kvinnan. Kommer  du att använda dom till shopping i stället för mat? Frågade jag. -Nej,  jag vill inte använda min tid till shopping. All min tid går till att  försöka hålla mig vid liv, svarade kvinnan. Kommer du att använda dom  för att gå till en frisör i stället för mat? Frågade jag - Är du inte  klok, jag har inte varit hos frissan på 20 år, svarade kvinnan. Ok,  sade jag. Du får inte pengarna, jag vill att du istället följer med  mig och min man ut på middag i kväll. Den hemlösa kvinnan svarade  chockad: Tror du inte att din man vill bli arg om jag gör det? Jag vet  att jag är smutsig och luktar förmodligen ganska illa. Då svarade jag:  Det är helt ok, det är viktigt för honom att se hur en kvinna ser ut  när hon slutat med shopping, frisör och vin.
    Hahaha, den har jag läst häromdan, maken också*asg*
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • neoaliya

haha, ja jag fick den just av brorsans fru

• Majestic
    En fråga bara, jag och ni alla andra också har massor med smink nu undrar jag hur länge är hållbarheten på skuggor tex?? Jag har en skugga från NARS som jag köpte för ett antal år(läs två) sen och den använder jag ff. Kvinnan på MUS sa att deras cover all mix ska kastas efter ett år, är det sant ???????
  • neoaliya

Hörrni, sov gott. Minsta vaknade 04,20 i morsse....dadadadddaaaaaaaadada.gäsp

• Linny

Majestic: Jag blundar med öronen när jag hör sånt.. Jag har nog skuggor från MUS som är typ fyra år. De är så fina så Cover all mix är ju en "krämig" produkt och de brukar ju ha kortare hållbarhet än torra. Så länge man använt penslar som är någorlunda rena, och inte smutsiga fingrar i burkarna så är det ingen fara (tänker jag intala mig). Har då ingen lust att slänga fina färger som inte går att köpa längre (som min grå-guld-bruna fina skugga från M.U.S Lars Wallin collection!)

• Majestic
    Linny skrev 2007-10-24 22:26:28 följande:
    Majestic: Jag blundar med öronen när jag hör sånt.. Jag har nog skuggor från MUS som är typ fyra år. De är så fina så Cover all mix är ju en "krämig" produkt och de brukar ju ha kortare hållbarhet än torra. Så länge man använt penslar som är någorlunda rena, och inte smutsiga fingrar i burkarna så är det ingen fara (tänker jag intala mig). Har då ingen lust att slänga fina färger som inte går att köpa längre (som min grå-guld-bruna fina skugga från M.U.S Lars Wallin collection!)
    Linny- Jag använder borstar till allt, även cover all mix (som jag har haft nu i två år kanske,den är dryg vettni ). Jag kommer ha skuggor tills jag går i pansion*asg*
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-10-24 20:33:12 följande:

funderar på klubbkvällen... www.makeupstore.se/sesv/products/eyes/high_te...Jag har aldrig provat.. nån som gjort det? Tycker det känns lite tufft till fest att glänsa lite extra.. Vilken färg? Provade en röd på handen förut och det var väldigt rött... jag vill nog ha en som inte har så mycket färg direkt.. utan bara ljusar upp lite under ögonbrynen tex och kanske på kindbenen osv...Vad tycker ni? Är det fult eller snyggt?
    Jag har en av dem som heter saturn, var inte med på hemsidan.
Svar på tråden Smink Smink Smink!