• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Elma: Grått är snyggt! Du ser ut att passa i färgen också. Tyvärr är kvaliteten på bilderna rätt dålig så det är svårt att se. Som det ser ut så skulle jag nog ta lite mörkare i globlinjen. Det ser ut som om du har mörkt i yttre ögonvrån men sedan ljust över det. Eller är det bilden som spelar ett spratt? Jag skulle vilja se dig i mer eyeliner. Fast du kanske inte trivs i det?

• elma

bilden spelar nog lite spratt, ska försöka ta en bättre bild...känns som sminkningen är ganska mörk. Det är lite ljusare uppåt, gjorde ett litet misstag och skulle testa mitt nya mac shadestick i beig-ing för att tona ut lite....inte det lättaste. Eyeliner har jag , svart mac fluidline, både innanför övre fransraden och ovan och under ögat, kanske inte jättemycket, med tillräckligt...

• elma

nu har jag lagt in en bild till, lite bättre kvalite kanske, men jag ser ju ut som ett russin under ögon!

• Linny

elma: Jo jag såg det när jag tittade igen. Bilderna var så mörka att jag missade eyelinern lite

• Fridapida
    Sessan85 skrev 2007-10-24 23:10:23 följande:
    slänger in lite frågor om smink som nyligen blivit ett intresse för mig! *några bra tips på foundation? hittills har jag haft en lumene men den har nu utgått ur sortimentet! vill ha en bra, men inte alltför dyr!*gillar sotiga ögon! har bara billiga hm-skuggor som jag börjat tröttna rejält på! vad ska man satsa på för skuggor om man som jag vill ha sotiga eyes?*till dessa ögon, vad ska jag då ha på läpparna?? vill inte va FÖR MYCKET...nu kör jag bara med lite idomin.några mer måste-ha-prylar i sminkväskan??har ögonbrynspenna, men behöver snart köpa en ny, tips?precis köpt ny mascara å kajal å har även såna där kulor till kindbenen från oriflame!
    Hej o välkommen!

Jag har fastnat för mineralfoundation, är du bekant med det? Det finns en länk i TS till everydayminerals. De har bra o billigt smink. Beställ först prover gratis (enbart frakt) för att hitta rätt färg.

När det kommer till att sota gillar jag att använda celebration (svart), Devildust (lilasvart), Inka (bronbrun). Alla är eyedust från MUS. Jag gillar MUS skuggor överlag eftersom de är pigmentrika o finns i så många fina färger!

Ögonbryn, snyggast resultat får man oftast om man lägger en ögonbrynskugga med en snedställd borste. MUS har två olika varianter av brynskuggor (beroende på vilken färg man har). Den snedställda borsten är även bra att ha till att lägga eyeliner eller sudda en kajal.

När jag sotar så använder jag alltid en ganska korallrosa färg på läpparna, ganska ljus. Jag gillar framför allt Estee Lauders läppstift Crystal Coral 311, och ett liploss från MUS som är ganska rosa "la-la".

Andra måsten... Jag vill alltid ha tre saker: Ett allround lipgloss som är diskret o mjukt, MAC Glossbitality. Det andra jag vill ha är en ljus ögonskugga som jag har även när jag inte är sminkad för övrigt, den har jag bara för att ljusa upp. Då använder jag Muffin från MUS. Sist vill jag ha en snygg rouge, jag är förälskad i NARS Orgasm. En ljus persikorosa rouge med skimmer. Den har jag på kinerna och i globlinjen när jag inte är sminkad ordentligt.
  • Fridapida
    Bellan85 skrev 2007-10-25 09:53:36 följande:
    Någon som vet någon hemsida där man kan se vilka nyanser man passar i..
    Nej, tyvärr inte. Är det foundation eller ögonskuggor du tänker på?
  • Linny

Dagens färggranna makeup är inlagd Säg vad ni tycker nu, jag kan ta kritik!

• Billy och Jag

Linny: SNYGGT! Tänkte på en sjöjungfru.. Lite sånna färger.. men de är fint

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • 02 05

Linny

Du passar i de färgerna :)

Tycker det är mycket finare när du har kajalen innanför fransraden än när du lägger en skugga utanför. Det framhäver dina ögon på ett bättre sätt så så som du har det i dag.
    Superfint!

Svar på tråden Smink Smink Smink!