Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Linny skrev 2007-10-08 22:00:23 följande:
    men... när det kommer in lite sånt i ögat.. får ni inte sånt inne i ögonvrån då? Som svart klet? Det får jag, så jag får alltid pilla lite då och då under dagen  om jag har mörk makeup...
    hmmm... inte direkt. Mina tårar rinner väl åt andra hållet . Nej, jag vet inte varför det inte samlar sig.
  • Fridapida
    annika81 skrev 2007-10-08 22:59:41 följande:
    Hoppar in i tråden med en fråga, vilken färg på ögonskuggan rekommenderas till blå (gråblå) ögon för att de ska se blåare ut?
    För att framhäva blå ögon så använd guldiga o bronsiga skuggor. Jag gillar även gul o gul/guld.
    Lägg ganska mkt svart kajal o en gulguld skugga på ögonlocket. Rama in med en svart skugga i globlinjen o längs fransraden. Fäst skuggorna på en primer eller en cremehighlighter el liknande så de blir intensiva.

Vill man framhäva mer så använd även en rouge. NARS orgasm passar ljusa o blåögda flickor . Mer lättåtkomliga Sugerpink från Make up store framhäver det blåa.
  • Fridapida
    turia skrev 2007-10-09 06:51:40 följande:
    *jag är sååå arg på mig själv* gissa vad som hände med min nya smaschbox primer?!!Jo jag arslet tappade den i handfatet!! bara glassplitter o en smet kvar. försökte skrapa ihop men sen iner jag att det kommer inte kunna användas men allt småglassplitter i!! fan oxå!!!
    Nej! Men nej... men är det sant?! Vad tråkigt.
  • Fridapida
    Anette31 skrev 2007-10-09 08:25:19 följande:
    En liten rougefråga Vilken färg på rouget framhäver gröna ögon?
    Hmmm... jag har dålig koll Någon annan som har en idé?
  • Fridapida
    Honey1982 skrev 2007-10-09 09:25:31 följande:
    nej det har jag inte hört nåt om så de har nog inte kontaktat IMC.
    Okej, den ansvariga är nämligen en bekant o ville att en annan kompis skulle göra jobbet. Betalning = Wellaprodukter... Det betalar inte ngn hyra. Tycker att branchen är så dålig, varför skulle man gå en 10-veckors kurs för att få betalt i produkter?! Vilken annan branch skulle göra så?
    Hon sa nämligen att de skulle vända sig till er, för erfarenheten...
  • Fridapida
    greeneyes skrev 2007-10-09 17:59:41 följande:
    Den enda svarta pennan som sitter på inre fransraden är MAC - halleluja säger jag (precis som Kishti ) den är helt fantastisk, alla andra blir man tokflammig av direkt. Dock måste man dra bort den med tops när man ska tvätta av sig, för annars sitter den i flera dar..
    Aha... bra att veta.
  • Fridapida

Jag tänkte tipsa om en förvaringidé av PL-samples o andra i samma stl. Jag köpte ett litet sminkpensel-fodral på Lindex, finns i flera metalliska färger. Det ryms 14 burkar perfekt. Inte så översiktligt, men det sparar plats o man har ordning på alla små burkar. Kostar ca 30 kr.

• Fridapida
    DEB skrev 2007-10-09 21:23:37 följande:
    Jag vet att ni har tipsat om det förut men jag orkar inte gå tillbaka för att leta... Hur gör man för att dölja/få bort stora porer? Har fått massor på näsan... Inte vidare värst snyggt.
    Som du ser i TS har jag tipsat om en produkt som döljer stora porer.

Jag gör så här:
    Exfolierar regelbundet
    Primer
    Clinique instant perfector
    löspuder innan foundation
    Mineralfoundation

Det hjälper .
  • Fridapida
    DEB skrev 2007-10-10 07:36:59 följande:
    fridapida: kan man använda enbart pore minimizer? alltså att man inte behöver ha foundation ovanpå om man inte vill ha det någondag?
    Absolut! Det kan man verkligen ha.
Svar på tråden Smink Smink Smink!