Smink Smink Smink!
Majestic: Kolla längre upp! Nån sorts fibergrej man tillsätter innan mascaran..
maddie: Jodå jag hade kul. Kul med kompisen men det var bara 18-åringar på stället, Moore-brudar osv Vi kände oss lite fel *haha*
Majestic: Kolla längre upp! Nån sorts fibergrej man tillsätter innan mascaran..
maddie: Jodå jag hade kul. Kul med kompisen men det var bara 18-åringar på stället, Moore-brudar osv Vi kände oss lite fel *haha*
ångrar Forest. Den satt skitdåligt. Ångrar även mermaid och drama queen.Mermaid just för att den är så trist och drama queen för att den är alldeles för cerise för min smak..
maddie3: Vad jag förstår så har Japonesque riktigt bra penslar.
Jag har en puderborste från MUS som är dyr men inte bra. Den river lite och fäller. Men nu när jag har använt balsam på den är den grymt mycket mjukare.
Har också nån billig pensel från kicks. Tycker dock den inte är lika behaglig att lägga skuggorna med. När man jobbar in skuggorna mycket så sticks det till slut om man inte har en riktigt mjuk borste. De är ofta spretigare och inte lika fasta, håller inte formen lika bra. Dessutom tycker jag att de då inte "bär" färgen lika bra utan jag får mer skugga under ögat när jag sminkar. I tätare bättre borstar så ligger färgen kvar (jag skakar naturligtvis av överflödet innan jag applicerar) mellan stråna och kommer först ut på locket när jag börjar jobba med penseln.. Men det är min egen uppfattning, och inget jag vet om det egentligen stämmer
Kabukin från EM ska vara mjukare än tex. ID´s. Men den är inte tillräckligt mjuk för mig utan jag tycker ändå det rivs i ansiktet. Jag har istället beställt en svamp (flocked sponge) till min mineralfoundation. Helt perfekt. Foundationborsten därifrån är däremot himmels. Mjukare än så får man leta efter!! I love it!
beställde en enkel.. Tror bara den hetter flocked sponge.. Är lite oval och ca 10x7 cm
borsten hette Premium Foundation, det stämmer
Förresten; har Oval Concealer Brush också, som jag är nöjd med.
Nämen nu ser jag ju varför jag inte var nöjd med sminkningen igår. Kunde inte sätta fingret på det då, men nu när jag ser korten så. Jag har suddat ut alldeles för långt från globlinjen så det nästan blivit en "vinge" i ögonvrån. Lite too much tycker jag.. Men det är nåt annat också..
Jaja, får gå tillbaka till lite lugnare färger ett tag så kanske jag får tillbaka touchen. Vill ju bli bättre och inte sämre.
0205: Ja fast jag uppfattade att de menade en liten dutt precis i vrån, där nedre och övre ögonlocken möts..
Men som sagt, jag vet ju inte vad som är "rätt och fel". Jag går på tips jag fått tidigare. Klart man kan göra olika
Greeneyes: Jag gillar EM´s Premium foundationborste och deras concealerborste! Super! Sedan har jag en "flocked sponge" att lägga mineralfoundation med också