• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny
    Fridapida skrev 2007-10-25 20:45:38 följande:
    Tycker att det går bra vilket som på ovansidan. Jag brukar alltid lägga svart kajal INNAN jag lägger de vanliga skuggorna. Den jobbar jag ut lite så den ska gå in i fransarna. Sedan när jag lagt skuggorna så lägger jag den mörkaste skuggan (torr eller blandad med vatten) över den svarta kajalen. Det tycker jag blir bäst. Så jag har både svart och en färgad, såvida jag inte har just svart som mörkaste skuggan.
    Ok Men då måste jag ändå köpa en kajal. Jäklar Jag som var så nöjd för att celebration funkade även på insidan
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-10-25 20:51:54 följande:
    Ok Men då måste jag ändå köpa en kajal. Jäklar Jag som var så nöjd för att celebration funkade även på insidan
    Men prova att lägga celebration först innan du köper en kajal.
  • S u s s

Hej igen.
    Har strosat runt lite i smink-djungeln nu, och idag kom jag hem med 3 MUS-burkar.
    Shadows: Cheerleader & Penny Lane, och Blush: Sugar Muffin.

Var tvungen att smygtesta färgerna lite snabbt nu ikväll.
    I cheerleadern ser jag nästan ut som om jag ska på rejv-fest med barbie (vilket enligt mig är et gott betyg )
    Men tyvärr var det svårt att få med det hela på bild nu när det inte är dagsljus, ser ju rätt naturellt ut på bilderna.

Vi är lite allergiska mot taklampor hemma, och har mest myslampor, så jag får väl fota nästa gång jag har på mig dem istället.

www.familjeliv.se/krypin/s_u_s_s/gallery/phprudffr.jpg

Linny - Hur lyckas du få till så bra foton? Tar du alltid i dagsljus eller har du ap-bra belysning hemma?

Nu längtar jag efter den där primern, men jag undrar om jag verkligen har råd denna månad...

• Majestic
    Linny skrev 2007-10-25 20:00:07 följande:
    Lejån: Läckra färger! Vilka är det? Jätteglad att du la upp bilder, de var ju inte alls suddiga!Helt OT men ändå:Imorgon är det Nalledagen på dagis och Alfred har deklarerat att han ska ta med sig sin "Balle" :-S
    Linny- Moahahaa och jag har stött på en tjej här på FL som envist påpekade hela tiden att hon ska ut på ballen och sola ,på balkongen alltså !! Gissa om jag blev förvånad*asg*

Lejån, får inte jag snoka hos dig då?? Hos Lilja71 också*fniss*

Ah, jag är inte alls nöjd med wooden metallic kajalpennan, vad ska jag med den till liksom??
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Linny

Snyggt Suss

Jag har en jättebra kamera och så tar jag bilderna i mitt lilla pyttebadrum som har takspottar..

• Majestic
    Linny skrev 2007-10-25 21:02:18 följande:
    Snyggt Suss Jag har en jättebra kamera och så tar jag bilderna i mitt lilla pyttebadrum som har takspottar..
    Linny- Fusk!!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • LMK

Nu så, kära vänner!
    Jag har fixat in lite bilder i mitt galleri.
    Inga mirakel-bilder direkt... Krävs att fota i dagsljus helt klart.
    2 olika gröna sminkningar. De ser dock ganska lika ut på bilderna...
    Den för idag är lite softare medans den fr. 20:e är mer GRÖN.
    Imorgon blir det nog apricost & brunt... skall försöka fota...

• Fridapida

S u s s skrev 2007-10-25 20:59:47 följande:

Hej igen.Har strosat runt lite i smink-djungeln nu, och idag kom jag hem med 3 MUS-burkar.Shadows: Cheerleader & Penny Lane, och Blush: Sugar Muffin.Var tvungen att smygtesta färgerna lite snabbt nu ikväll.I cheerleadern ser jag nästan ut som om jag ska på rejv-fest med barbie (vilket enligt mig är et gott betyg )Men tyvärr var det svårt att få med det hela på bild nu när det inte är dagsljus, ser ju rätt naturellt ut på bilderna. Vi är lite allergiska mot taklampor hemma, och har mest myslampor, så jag får väl fota nästa gång jag har på mig dem istället.www.familjeliv.se/krypin/s_u_s_s/gallery/phpr...Linny - Hur lyckas du få till så bra foton? Tar du alltid i dagsljus eller har du ap-bra belysning hemma?Nu längtar jag efter den där primern, men jag undrar om jag verkligen har råd denna månad...
    Det var ett avancerat kollage! Och fin sminkning. Använder du "sunpowder" från MUS? Jag köpte det i somras, men tyckte att det var lite för rött. Fungerar bara på kroppen på mig.
  • Fridapida
    LMK skrev 2007-10-25 21:16:12 följande:
    Nu så, kära vänner!Jag har fixat in lite bilder i mitt galleri.Inga mirakel-bilder direkt... Krävs att fota i dagsljus helt klart.2 olika gröna sminkningar. De ser dock ganska lika ut på bilderna... Den för idag är lite softare medans den fr. 20:e är mer GRÖN. Imorgon blir det nog apricost & brunt... skall försöka fota...
    Nej... kan inte se.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-25 21:01:48 följande:
    Linny- Moahahaa och jag har stött på en tjej här på FL som envist påpekade hela tiden att hon ska ut på ballen och sola ,på balkongen alltså!! Gissa om jag blev förvånad*asg*Lejån, får inte jag snoka hos dig då?? Hos Lilja71 också*fniss*Ah, jag är inte alls nöjd med wooden metallic kajalpennan, vad ska jag med den till liksom??
    Har du inte treasure o savanna? Eller det kanske inte var du som hade dem... de har ju grönt i sig. OM du har dem så passar den till dem!
Svar på tråden Smink Smink Smink!