• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • 02 05

Välkommen
    Det finns en del make up artister här i tråden som kan ge dig proffsiga tips men så länge så kan jag tipsa lite

ROUGE: Nars Orgasm är ett mkt omtalat och populärt rouge som ser naturligt ut och passar olika hudtoner. Själv har jag köpt en som är mkt lik den på Pure Luxe hemsida (se länk ovan). Men den jag köpt har lite mer glitter i sig så den skulle jag inte rekommendera då du letar efter en utan glitter.

ÖGONSKUGGA: Finns väl inget som heter om man ska ha eller inte det är givetvis en smaksak Frågar du mig så tycker jag absolut att man ska ha ögonskugga, älskar det
    Sen kan man variera sin look i oändlighet med olika färger, men det är som sagt en smaksak.
    Men har du gröna ögon kan man använda lilla om man vill framhäva dem, har du blåa kan man ta oranga och guld/bronziga toner för att framhäva dem. Bruna ögon har jag inge koll på tyvärr, kanske någon annan som vet?
    Själv älskar jag guldiga och glittriga ögonskuggor och använder vanligtvis naturliga nyanser för det ljusar upp runt ögat och gör att man ser piggare ut. Just nu använder jag brown sugar och cashmere från Make Up Store.

LÄPPAR: Är ingen läppstift eller gloss tjej, så det går någon annan tipsa om

MASCARA: Är själv på jakt efter den ultimata mascaran men det är så individuellt vilken mascara som passar vem så man får helt enkelt prova sig fram, kul att du hittat en du gillar

mjuffpuff skrev 2007-10-26 15:44:33 följande:
    är det någon här som kan hjälpa mig.. jag vill bli vacker läste på aftonbladet (www.aftonbladet.se/mode/article889588.ab) om sminktips-lista, kollde upp vissa grejjer och undrar om någon har tips.. *rouge, helst så naturlig som möjligt och utn glitter*ögonskugga, ska man ha det? isåfall ska den vara diskret lr skrikig? neutral? hur sätter man på den då?*något till läpparna? jag har testat maxfactors och den sitter stenhårt, men den var för råsa, någon som har tipps?maskara har jag en favorit, det är maxfactor masterpice max och har någon testat dessa:Color ideal hydra compact, Lancôme, 435 krSelect cover-up, M.A.C, 155 krContour khôl, Lóréal, 65 krNatural finish loose powder, Chanel, 395 krTri brow color, Make up store, 130 krBeauty flash balm, Clarins, 300 krär det mycket för pengarna eller är det bättre att köpa billigare, tex. max factor 2 i 1, fondation + fuktsak? det är svindyrt med smink har jag fattat, men jag vill gärna veta ändå..kan man ha samma smink hela året eller bara varigera tex. ögonskugga o läpparna?jag kan ingenting om smink och vilka färger som passar ihop.. jag vill inte se ut som en fågelskrämma =/ni får gärna skriva i min gb med om tips
  • 02 05

Linny

Wow, shiet vad snyggt!! Passar dina ögon PERFEKT. Jätte fina färger ihop. Snyggast hitills helt klart!

• Linny

mjuffpuff: Finns säkert massa fina rouge. Just nu använder jag Orgasm från Nars och Nick Nack från Everydayminerals. Båda är skimrande.

Jag älskar ögonskugga! Minst 2 nyanser samtidigt, ofta tre

Mineralfoundation och minderalmakeup överhuvud taget är min favorit nu!! Har provat massor olika foundations men detta är det bästa jag provat hittills.

Mascara: Gillar MaxFactors Stretch. Använder just nu Masterpiece Max som är helt ok.

Läppar: Gillar gloss. Har dock köpt maxfactors såndär som sitter i tio timmar.. KÖpte en som var lite trist i grundfärgen, men med Rio (från MUS) över så blev det jättefin färg. Färg 570 var rätt fin också (ett läppstift och ett gloss över i samma förpackning). Skönt när man är på jobbet och inte hinner sätta på nytt hela tiden.

• mjuffpuff

02 05 skrev 2007-10-26 16:13:56 följande:

Välkommen Det finns en del make up artister här i tråden som kan ge dig proffsiga tips men så länge så kan jag tipsa lite ROUGE: Nars Orgasm är ett mkt omtalat och populärt rouge som ser naturligt ut och passar olika hudtoner. Själv har jag köpt en som är mkt lik den på Pure Luxe hemsida (se länk ovan). Men den jag köpt har lite mer glitter i sig så den skulle jag inte rekommendera då du letar efter en utan glitter.ÖGONSKUGGA: Finns väl inget som heter om man ska ha eller inte det är givetvis en smaksak Frågar du mig så tycker jag absolut att man ska ha ögonskugga, älskar det Sen kan man variera sin look i oändlighet med olika färger, men det är som sagt en smaksak.Men har du gröna ögon kan man använda lilla om man vill framhäva dem, har du blåa kan man ta oranga och guld/bronziga toner för att framhäva dem. Bruna ögon har jag inge koll på tyvärr, kanske någon annan som vet?Själv älskar jag guldiga och glittriga ögonskuggor och använder vanligtvis naturliga nyanser för det ljusar upp runt ögat och gör att man ser piggare ut. Just nu använder jag brown sugar och cashmere från Make Up Store.LÄPPAR: Är ingen läppstift eller gloss tjej, så det går någon annan tipsa om MASCARA: Är själv på jakt efter den ultimata mascaran men det är så individuellt vilken mascara som passar vem så man får helt enkelt prova sig fram, kul att du hittat en du gillar
    ååh tack ! jag har grön-blå ögon, men ser verkligen inte bra ut i lila.. ... jag har förtillfället brunt hår och väldigt blek hy. vill se vacker och pigg ut till skolstarten snart ju !.. och annars med =P

nars orgasm har jag med hört om, var väldigt sugen på den men jag hörde att vissa tyckte den var glittrig... sen var den väldigt dyr med frakten =/... vill gärna testa den men vågar inte riktigt =P kanske finns någon som har bild när de har rouget på ? såg att det fans nars orgasm lipgloss med, nån som testat ?... okej.. liiiiite sugen på beställning är jag ^^

Linny: ska kolla din sminkning i ditt galleri nu
  • elma

jättefint Linny!

Fick paket från PL igår, gjorde en sambeställning med några vänninor. En av dem hade beställt en lip-vand(läppglans/läppsitift) och jag ångrade direkt att jag inte beställd det med, den såg kool ut, man snurrade i ena änden så kom det ut gloss genom en pensel . Testade nymph(rouget) lite på kinden, men det smälte in så det syns inte!

• mjuffpuff
    Linny skrev 2007-10-26 16:19:20 följande:
    mjuffpuff: Finns säkert massa fina rouge. Just nu använder jag Orgasm från Nars och Nick Nack från Everydayminerals. Båda är skimrande.Jag älskar ögonskugga! Minst 2 nyanser samtidigt, ofta tre Mineralfoundation och minderalmakeup överhuvud taget är min favorit nu!! Har provat massor olika foundations men detta är det bästa jag provat hittills. Mascara: Gillar MaxFactors Stretch. Använder just nu Masterpiece Max som är helt ok.Läppar: Gillar gloss. Har dock köpt maxfactors såndär som sitter i tio timmar.. KÖpte en som var lite trist i grundfärgen, men med Rio (från MUS) över så blev det jättefin färg. Färg 570 var rätt fin också (ett läppstift och ett gloss över i samma förpackning). Skönt när man är på jobbet och inte hinner sätta på nytt hela tiden.
    å vad seg jag är på att skriva =P. din pres är fortfarande inte laddad... hmm--- vilket rouge har du på bilden ?
    åååh, jag vill med lära mig att blanda nyanser o göra så man blir fin =O!.. jag är trött på att se ut som en kvastig "hemmafru" på 19 år =O, jag vill vara vacker med juh =O... vill du lära mig hur man sminkar ögonskugga !?, o vill du ta en bild när du har narrs orgasm på dig, vill så görna se hur det ser ut på en person
  • Fridapida

mjuffpuff

Bra rouge utan glitter och skimmer hittar du på både MUS och FACE. De kostar mellan 150-180 kr. Vilken färg du ska ha? Ja, det beror mkt på dina färger, hur mörk du är osv. Det rouget de tipsade om på aftonbladet Complex är ett bra glitter/skimmer-fritt rouge. Från Make up store.

Ögonskugga. Måste ha... nja om man vill. Jag tycker att det är bra att ha en ljus o en mörk, det kommer man ganska långt på. Två som jag tycker är bra standard skuggor är Muffin och Choco d'or från Make up store.

Lipgloss. Jag tycker att det finns 1000 och åter 1000 underbara gloss att välja på. Vill du ha ett neutralt så gillar jag MAC glosspitality clear, ett fint mjukt rosa är nr 419 Glossy Milky, men det finns så många fina.

Smink är dyrt. Men jag köper hellre bra lite dyrare grejer än billigt skräp. Det jag tycker man ska lägga mest pengar på är foundation, concealer, puder och fuktkräm. Basen är a och o.

Jag har faktiskt inte povat något av de du nämnde, men kan säga att jag läst mkt bra om Clarins Beauty Flash Balm. MUS tri brow är också en mkt bra produkt, kräver en snedställd borste att applicera den med.

• Linny

mjuffpuff: Jag har nars orgasm på bilden... Men jag har ganska mycket. Den är så ljus i färgen.

Svar på tråden Smink Smink Smink!