Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

969803 skrev 2007-10-10 14:04:48 följande:
    En fråga:Är det någon som testat Clarins nya läppglans?Är själv galen i Lancomes och Diors men blev lite nyfiken på deras.
    Har inte provat deras nya. Har använt de i tub o gillar mkt!
  • Fridapida
    Honey1982 skrev 2007-10-10 15:55:18 följande:
    fridapida - jo då wella hade ringt imc så några av mina klasskompisar är där och sminkar idag .
    själv har jag fått mitt första jobb tills efter utbildningen, en modevisning med 60 modeller!
    Tänkte väl det.

Och grattis! Kul att få jobba lite.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2007-10-10 18:55:52 följande:
      Här är boxen jag inhandlat till mina skuggor. det fanns en uppsjö av olika boxar men jag föll för denna. man kan sätta dit som sk avkärmare ifall man vill lägga visa färger för sig, concealer i ett fack mm. Ett litet tips bara  
    Ser jättebra ut! Den måste jag kolla in.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-10-10 19:11:31 följande:
    Har du tagit bort bilden, jag ville ju se
    Kunde inte heller förstora... om det var det du menade.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-10-10 19:16:39 följande:
    Nej, jag kan inte se bilden alls!
    Nu kan inte jag se den heller!
  • Fridapida
    greeneyes skrev 2007-10-10 19:44:41 följande:
    Ni som beställt smink från USA, hur är det med tullavgiften? jag beställde i somras från strawberrynet o fick betala tullavgift på allt. det kändes lite avskräckande (iofs så ersätter de på strawberrynet det, men de flesta andra gör inte det). har ni fått tulla för sminket från ex everydayminerals och PL?
    Nope.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-10-11 08:46:33 följande:
    Tack snälla Jag behöver nog nån sån låda. Fast det är ändå jobbigt när man är ute o reser. Burkarna har en tendens att skruva upp sig själva. Inte helt, men ibland kan det vara nästan öppet och det rasar ut pulver från kanterna *morrar*
    Jag pendlar en hel del, så det blir många resor. Det är därför jag blev så nöjd med de penselfacken jag hittade på Lindex. I de kan man även förvara eyedust, som också har en tendens att skruva upp sig.
    Jag ska nog leta reda på en låda att ha hemma också.
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-10-11 10:53:11 följande:
    Slänger in en fråga (och blottar min okunskap ) Vad e en anglebrush?? Och den här flockedsponge? (Använder du den till ID:s foundation Linny?)Jag har kabukiborsten från ID till min foundation, tycker att den är lite vass.
    Jag har många ögonskuggspenslar från MAC, tycker att dom är bra och håller länge om man sköter om dom.
    Angelbrush är en snedställd borste helt enkelt.

MAC har bra borstar, men de är inte billiga!

Hur ofta tvättar du din kabuki? Jag har altid balsam i min kabuki. Tvättar du den en gång i veckan (räkna med 12 timmars torktid) så blir den mjukare. Jag tycker att ID's kabuki river lite väl mkt för att jag skulle vilja använda den, men vissa säger att den blir bättre bara man tvättar den med balsam tillräckligt länge.
  • Fridapida
    MeyaMadre skrev 2007-10-11 09:38:34 följande:
    hejs svejs...guu va ni skriver och det är sjukt vad mkt bra tips och köpförslag man får men jag undrar lite om verktyg..typ penslar och så? DET HAR PRATATS FÖRUT MEN SKULLE GÄRNA VILJA VETA VEM SOM HAR BÄST PENSLAR, TYP ÖGONSKUGGA OCH SÅ. TIPS PÅ LITE MÄRKEN, DET GÖR INGET OM DE ÄR FRÅN TYP USA EL SÅ- MIN SAMBO SKA SNART ÅKA OCH FRAMFÖRALLT HUR MÅNGA BEHÖVS TILL ALLT? TIPS?TIPS?
    Jag älskar Japonesque! Jag kommer nog fortsätta köpa mina borstar därifrån.
    Smashbox är också kända för sina underbara borstar. MAC likaså.
    Vill du köpa i butik i Sverige så gillar jag FACE, deras är mjuka nog tycker jag. Jag tycker att MUS river lite väl mycket. The Bodyshop har en puderborste som är en "little piece of heaven". Den är så mjuk så jag vet inte vad!
    Som rougeborste har jag en angelbrush från Japonesque.
    När jag lägger lösa eller fuktiga skuggor använder jag gärna ID'd wet/dry. Den är kompakt och lagom liten.
Svar på tråden Smink Smink Smink!