Inlägg från: Majestic |Visa alla inlägg
  • Majestic

Smink Smink Smink!

Linny skrev 2007-10-22 08:30:31 följande:
    Dagens makeup upplagd i galleriet. Körde två färger idag och inte så mycket glitter. Ska förhandla..Testade att ta mörkt på insidan av ögat. Har just nu ingen svart kajal (kör med eyeliner jämt) så jag fick använda min shadestick.. Blev väl inte så bra.
    Linny- Fin och diskret make-up och gossens rum är kool !!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-10-22 14:22:47 följande:
    Jag har lagt in en bild då jag sotat med Pollution och nectar (MUS). Bilden är inte så bra... ser hemsk ut i håret (klippa eller spara... det är frågan). Men försök se vad jag har tänkt, det röda ger värme till blicken.
    Fridapida- Mmmm, sotat Nectar är så snyggt, bilden är lite suddig men det ser fint ut. Ska också försöka leka med Nectar och nå svart eyedust !!
  • Majestic
    maddie3 skrev 2007-10-22 18:23:27 följande:
    fridapida tycker sminkningen var ursnygg. Heter den röda färgen nectar? från MUS?
    maddie3- Nectar är orange och är från MUS !!

Klubbkväll på torsdag, jag tänkte gå dit men vad ska jag köpa?? Förslag nån??
    Jag är ute efter en olivgrön ögonskugga/eyedust, ingen mörk sådan, vet nån om MUS har nå fin olivgrön ögonmake??!!!
  • Majestic
    maddie3- Nectar kan dessutom användas som rouge,fiffigt va??
  • Majestic
    Maadde skrev 2007-10-22 22:21:09 följande:
    MUS har en matta grön skugga, Oliv (som är mörk) & sedan några Microshadows, Gillar Regent & Forest. Och i eyedusten finns både Bamboo (ljus glitter) Amazonas (mörk glittrig)Kika görna in dessa
    Maadde- Bamboo har jag, men de andra ska jag kolla in. Har för mig att jag kollade på Oliv och gillade inte den (förmatt), som sagt ska kolla in de andra du rekommenderade!!
    neoaliya skrev 2007-10-22 21:02:45 följande:
    Har en från shiseido som jag tycker sitter riktigt bra  Arrrgh, har gjor två sotningar, en grön och en brun/guld men när jag stoppar in minnes kortet så händer det nada
    Neoaliya- Hahaha,najs pressbild*f´låt jag kunde inte hålla mig för skratt*
  • Majestic
    neoaliya skrev 2007-10-23 15:11:22 följande:
    Majestic: Amazon är jätte snygg, mörk och glittrig...me like a lot
    neoaliya- Ska kolla in Amazon då, kan inte låta bli att skratta åt din pressbild*asg*
  • Majestic
    Linny skrev 2007-10-23 17:12:05 följande:
    Nu har jag lagt in dagens rosa sminkning
    Linny- Snyggt, kunde inte ens tänka mig att rosa kan vara så snyggt, du vet "Pink makes me puke"*asg*

OT lite...men var har ni köpt grodmössan???Den är så ball !!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-10-23 18:06:14 följande:
    Tack Majestic: Kommer inte ihåg. Hittade grodmössan för många år sedan när jag var på konferens. Tänkte då att den var ett måste som barnvakt till syskonbarnen. Vem blir inte poppis i den liksom Jag och maken skojar om att vi borde ta på den om vi blir ovänner. Svårt att hålla sig för skratt
    Linny- Jag vill också ha en grodmössa, den är sååå lolig !!!
  • Majestic

Klubbkväll på torsdag....weeeei...*längtar*. Nu ska jag glo på "Seinfeld"

Natti

• Majestic
    S u s s skrev 2007-10-24 00:30:31 följande:
    Fridapida - Oh, mer tips, tackar och tar emot!!! Snygg naturell färg du har på dina bilder, änvänder du nåt läppstift eller har du så snygg blek färg naturligt?Har bara hittat ett kanebostift i bra naturlig färg, men blir ju lite trött på den. Är inte helt 100% rätt färg heller. Antar att MUS har flera naturella färger, men har inte orkat ta mig dit på ett tag.
    S u s s- Stift menar du väl läppstift i naturlig färg?? För jag använder MAC´s High Tea och Viva Glam V och Estée Lauder´s Crystal baby 301, fantastiska läppstift och färger!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!