• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Nä, att gå osminkad hemma och i skogen, eller till mataffären är inget problem egentligen. Men det känns mysko bland allt smink, och bland välsminkade expediter De tror väl att man aldrig sett en foundation eller en pensel i sitt liv och undrar varför jag uppehåller mig vid glittriga eyedusts. Såg ju inte ut att vara en skogsmullegrej direkt

• neoaliya
    Linny skrev 2007-10-28 17:41:07 följande:
    Nä, att gå osminkad hemma och i skogen, eller till mataffären är inget problem egentligen. Men det känns mysko bland allt smink, och bland välsminkade expediter De tror väl att man aldrig sett en foundation eller en pensel i sitt liv och undrar varför jag uppehåller mig vid glittriga eyedusts. Såg ju inte ut att vara en skogsmullegrej direkt
    haha Har också gått in på MUS efter en dag i stugan, i mjukis byxor och luktat brandrök
  • trollsanna

Oj vad jag skriver här (flera inlägg på raken) ...har inte hunnit vara in hit på någon dag. Har jobbat så mycket och ni är flitiga på att skriva så det är så kul att gå igenom allt. Tycker ni är så duktiga.

Har lagt in dagen sminkning
    Använde PL:s skuggor Orange sorbet, Beauty Queen och Dirty-e Girl. Gjorde en rätt diskret sminkning men gjorde lite mer effekt genom att markera ögat med svart liner/kajal.

Något tips på någon rolig färg på skugga jag ska ta imorgon? El förslag på hur jag ska lägga skuggorna?

• Linny

trollsanna: Tyvärr ser jag inte så mycket på bilden men det är säkert jättefint Skuggorna är ju ganska ljusa i sig så då försvinner de tyvärr på bild. Jag kommer inte ta någon bild imorgon för det kommer bergis inte synas nåt. Ska också köra en enkel och diskret make då. Tycker dock att du är bra på att lägga skuggor så jag är säker på att det är jättefint!

Helt OT. När vi var ute och gick idag så såg vi en tomt som var till salu. Stooor (i våra trakter alltså) på 2000 kvm och ganska plan. Ingen direkt sprängning nödvändig. Men det är ju bara för tomten och så tillkommer allt markarbete, vatten, el osv osv och så HUSET förstås med allt man vill ha... Och tomten låg på 3 mille i utgångspris Känns lite deppigt när man måst ha 6 mille för att kunna köpa ett större hus här i området. Vi VILL ju bo här

• mjuffpuff

tänkte fråga er ifall ni vet om det finns nån mer champagne färgad ögonskugga som är lite mer ljus-beige kanske ? fick tipset om muffin och choco'dor men tyckte choco¨dor såg väldit mörk ut, fast det är den kanske inte?, min budget är inte den bästa nu efter bilköp och snart julklappar, så kommer nog bara kunna köpa max 2 ögonskugger (beroende på pris) och experimentera med.. jag är väääldigt ljus i hyn, nästan cräm-vit, alltså inte kritvit utan mre vit som tex vaniljsås eller vad man nu kan gämföra med.. fast inte gul... =P

• Linny

Muffin är ju ljus Choco d´or är mörk, och det är snyggt att kombinera en ljus skugga med en mörk i ögonvrån och globlinjen. Tar man lite och suddar så blir det inte så mörkt.
    Annars finns det naturligtvis andra ljusare som är fina. Men till Muffin tycker jag inte du ska ha en annan jätteljus typ champagne. Då kan du lika gärna ha muffin över hela

Nu kommer jag inte ihåg hur den ser ut i verkligheten, men på bild ser Brown Sugar ut att vara ett alternativ.
    http://www.makeupstore.se/sesv/products/eyes/microshadow

• Linny
    mjuffpuff skrev 2007-10-28 20:31:29 följande:
    Linny - stackare !
    Nja, så synd om oss är det väl inte. Vi har ju valet att flytta någon annanstanns och köpa hus. Men visst är det trist när man trivs så bra och det är såna extrema priser. För några år sedan kunde du få ett hus här för under fyra mille. Men nu är det liksom inte möjligt. Visst kan vi flytta men då kommer vi längre från jobbet, i en sämre kommun osv. Detta är verkligen ett perfekt ställe (i alla fall runt Sthlm) för att ha barn.

Men helt OT juh!! Nu måste jag prata smink istället!

Hmm... Vad ska jag hitta på? Jo, jag tror jag ska ha Peach parfait och Jamocha (PL) imorgon.
Svar på tråden Smink Smink Smink!