• Linny

Smink Smink Smink!

Fridapida: Dubloon tycker jag sitter skitbra. Även många andra. Finns några som jag inte tycker sitter bra alls tyvärr.

Idag körde jag Mercury, Tart och en mörkt grå skugga ( en no namer..) Mac Shadestick i nyansen Sharkskin som eyeliner. Tart under ögat istället för eyeliner.
    Lägger kanske in bild ikväll.

• Linny

Glömde att säga att Mercury är M.U.S och att Tart är PL (en härligt grön färg)

• Linny

Maddie: Ja kicks och åhlens brukar ha dem Runt 200 som Fluffguff skrev

• Linny

Dagens sminkning ligger inne på ett antal bilder. Blev inte nöjd med eyelinern. Använde shadestick för första gången. Ville bara testa.. Var lite feg också. Hade kunnat ta i mer..

• Linny

Tack!

Trollsanna: Det var just det jag fick tips om att testa, att inte ha mörk eyeliner under ögat eftersom jag såg trött ut, utan istället ha en av de ljusare färgerna.

Det kändes lite kul att våga blanda nyanser jag normalt inte tycker hör ihop silver med en varm grön och en kall mörk grå. Men folk säger att man inte ska ta så hårt på regler utan våga så..

• Linny

LMK: Jag suddar oftast inte de två innersta direkt utan lägger dem lite omlott och jobbar in dem ordentligt. Jag trycker in skuggorna samtidigt som jag lägger på dem. Sedan kan jag svepa över skarven med en stor borste så det blandas fint. Med MUS skuggor kan man sudda mer. Den mörkaste färgen ute i ögonvrån och i globlinjen får man ju sudda mer med förstås. En del PL-färger är inte så bra till detta. Jag förstärker oftast med någon av mina mörka från MUS, tex. celebration eller choco d´or.

Idag har jag Peach Parfait och Obscene (PL) tillsammans med en gråguldbrun från MUS från Lars Wallins kollektion. Står inget namn på den. Som eyeliner har jag Dirt-e-girl från PL. Under ögat har jag Obscene. Jag lägger in bild ikväll.

• Linny

Dagens sminkning är upplagd. Var inte nöjd idag. Speciellt inte med eyelinern på övre locket. Blev inget bra.

• Linny

Elma: Tack Jag har lite svårt för de färgerna på mig. Resten av mig ser så blek och trött ut i orange. Fast jag VILL passa i det

Fluffguff: Åh jag skulle vilja kunna sota. Gillar den bruna sotningen mer. Den är bättre gjord ser det ut som. Men till klädseln och för kvällen så kanske en svart skulle passa bättre. Tror du skulle sudda uppåt mer. Tipset om en annan färg på mötande skugga är bra. Så har Fridapida gjort på någon bild och det var snyggt!

Svar på tråden Smink Smink Smink!