• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Så, nu har jag beställt ny foundation och balancing dust från EM. Fick ju 2,5-gramsburkar sist och nu beställde jag 8 grams.

Väntar även på min UDPP och mina Dermalogicakrämer.. Har shoppat en del på sistone Har inte ens provat hälften av mina nya Mac skuggor

• Majestic
    Honey1982 skrev 2007-11-07 08:31:01 följande:
    vad är det för fel på rosa? det finns ju jättemycket fina rosa ögonskuggor
    Honey- Jag gillar inte rosa, varken rosa skuggor, läppstift, kläder....(sen min sidfot )

Idag har jaga bara svart eyeliner (Smashbox), lite rouge och C-thru (MAC) läppglans!!
    Pink makes me puke!!
  • Linny
    Majestic skrev 2007-11-07 11:42:28 följande:
    Honey- Jag gillar inte rosa, varken rosa skuggor, läppstift, kläder....(sen min sidfot)Idag har jaga bara svart eyeliner (Smashbox), lite rouge och C-thru (MAC) läppglans!!
    Fast du gillade ju Rio Och så var det visst nåt annat rosa jag råkade ha som du gillade också Rosa ligan kommer o tar dig!

Har du ingen mascara på dig?
  • lilja71

majestic: du skulle spy om du såg mig idag Knall-cerise tunika   men ingen rosa ögonskugga till

• Fluffguf
    lilja71 skrev 2007-11-07 09:10:53 följande:
    *asg* jag har också rosa skuggor som är jättecoola...pinklady- I'm !!  Favoriten är en ljus pärlemorrosa som jag har tillsammans med en mossgrön skugga!
    Rosa och grön, vilken skum kombination

Jag älskar också rosa! Förutom brun är det den färgen på ögonskugga som jag har mest av. Min favorit är en skimrande ljusrosa cremeskugga som jag köpte i Polen för typ 2,50 Den är perfekt som bas till alla skuggor, den får den att sitta bra och ger snyggt varmt skimmer.
  • Majestic
    Linny skrev 2007-11-07 13:21:16 följande:
    Fast du gillade ju Rio Och så var det visst nåt annat rosa jag råkade ha som du gillade också Rosa ligan kommer o tar dig!Har du ingen mascara på dig?
    Linny- Rio, gillade jag Rio??? Näähää, jag gillade Estée Lauders läppstift i nå ljusrosa färg, fast på läpparna blir den inte rosa utan genomskinlig !!

*Jag springer så fort jag kan ifrån Rosa liganSkrattande*
    lilja71 skrev 2007-11-07 13:22:28 följande:
    majestic: du skulle spy om du såg mig idag Knall-cerise tunika   men ingen rosa ögonskugga till
    lilja- *asg*
    Pink makes me puke!!
  • Linny

Majestic: Ja jag har för mig att du påpekade att du gillade Rio när jag hade på det, men att du inte riktigt ville säga det för att det var rosa

• lilja71

Det blir värre och värre... kom precis på att jag har en knallrosa mascara hemma! Ska jag skicka över ett prov till dig Majestic hehe

Fluff: ja, visst låter det konstigt med rosa och grönt men det är (enligt mig i allafall) snyggt. Har fått komplimanger på jobbet också....fast dom kanske bara ville vara snälla

• Majestic
    Linny skrev 2007-11-07 14:26:06 följande:
    Majestic: Ja jag har för mig att du påpekade att du gillade Rio när jag hade på det, men att du inte riktigt ville säga det för att det var rosa
    Linny- Det var inte jag, du sa att du hade Rio sen var jag på MUS och kollade på den och jag tycker inte alls att den är ROSARäcka ut tungan
    Fluffguf skrev 2007-11-07 14:23:19 följande:
    Rosa och grön, vilken skum kombination Jag älskar också rosa! Förutom brun är det den färgen på ögonskugga som jag har mest av. Min favorit är en skimrande ljusrosa cremeskugga som jag köpte i Polen för typ 2,50 Den är perfekt som bas till alla skuggor, den får den att sitta bra och ger snyggt varmt skimmer.
    Fluff- Jag har för mig att IsaDora har en duoskugga med rosa och grön, tänkte faktiskt hur 17 ska man kombinera dessa två med varann???
    Pink makes me puke!!
  • Fluffguf
    lilja71 skrev 2007-11-07 14:31:55 följande:
    Det blir värre och värre... kom precis på att jag har en knallrosa mascara hemma! Ska jag skicka över ett prov till dig Majestic heheFluff: ja, visst låter det konstigt med rosa och grönt men det är (enligt mig i allafall) snyggt. Har fått komplimanger på jobbet också....fast dom kanske bara ville vara snälla
    Rosa mascara, fins det

Det är säkert snyggt om du säger det, det bara låter märkligt! Men jag är alltid på jakt efter nya kombinationer!
Svar på tråden Smink Smink Smink!