Inlägg från: Majestic |Visa alla inlägg
  • Majestic

Smink Smink Smink!

Linny skrev 2007-11-04 20:23:03 följande:
    tror det var denna smg.photobucket.com/albums/v245/SalsaBelle198...
    Men GUD vad snygga vissa av de var !!!!

Idag var vi på kallas och då körde jag Den nya Glory eye dust och liiite Bamboo i globlinjen och snyggt blev det.

Igår hade jag Muffin som bas och nya Saphire (Barry M) i globlinjen och lite över ögonlocket, samt mörkblå mascara. Koolt!!!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Fluffguf skrev 2007-11-05 00:25:59 följande:
    Jag hade lite tråkigt idag, så jag testade några av mina PL-skuggor, resultatet finns i galleriet. Det är verkligen mycket roligare att leka när man har så mycket ögonskuggor
    Fluff- Najs !!

Idag har jag MAC´s Golder´s green över ögonlocket och FACE´s ReBirth i globlinjen och rikligt med svart mackara dock bara på överlocket !!

Undrar: Använder ni bara svart mascara??

Det gör inte jag, jag använder mörkblå, mörkgrön, mörklila, guld och silver när det vankas fest !!

För nåt år sen på nyårsfesten hade jag vit mascara och det såg ut som om ögonfransarna var frostiga men det såg koolt ut !!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Fluffguf skrev 2007-11-05 12:02:51 följande:
    Jag är totalt insnöad på svart mascara, jag har aldrig ens testat något annat. Jag ser framför mig de där fula sminkningarna från 80-talet
    Fluff- Det behöver inte vara fult alls, jag kan tex köra med grå skugga/eyedust och köra med mörkblå mascara och det kan bli hur snyggt som helst. Har faktiskt fått många komplimanger för det!!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Fluffguf skrev 2007-11-05 12:08:03 följande:
    Ja, jag har hört från flera på sista tiden att det kan vara snyggt, det kanske är dags att testa? Jag har ju aldrig haft det innan heller, jag var för liten sist det begav sig. Har du någon bild?
    Fluff- Nej, jag har inga bilder, är så dålig på att ta fina bilder. Men jag kikade på dina och de var fina, fast jag tycker att du ska skippa de blåa skuggorna. Passar inte så bra med dina grönaögon. Har du Playful från MUS, den skulle passa dig perfekt, du har ursnygga ögon?!!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Honey1982 skrev 2007-11-05 13:55:28 följande:
    Majestic - bara svart mascara är det för min del. vart får du tag i guld och silver mascaror?? *nyfiken*Mommy Dearest - Make Up Stores eye primer clear är jag väldigt nöjd med
    Honey- Jag hittade de på FACE!!!

Är du verkligen nöjd med MUS eye primer clear?? Den har jag också men är inte alls nöjd, skuggan samlas i veck så jag var tvungen att köpa UD´s!!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Fluffguf skrev 2007-11-05 15:34:45 följande:
    Tack Linny Jag är himla nöjd med mina ögon själv, de funkar väldigt bra till alla sminkstilar För övrigt måste jag tillägga för typ hundrade gången hur farligt det är att vara i den här tråden! Jag har aldrig köpt så mycket smink innan! Jag har startat en önskelista för allt jag vill ha, och den börjar bli lång!
    Fluff- Ja, välkommen till gänget då!!

Jag heter Majestic och jag är sminkoholic(säger man så??)
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-05 15:42:43 följande:
    *I'm a sminkaholic, I'm!! * asg * Skriver under!
    lilja- Det är Fridapidas FEL!!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-05 15:44:42 följande:
    Fast jag brukar unna mig ngt varje gång lönen kommer....fast vi måste snart bygga ut badrummet! som tur är så tycker min sambo bara att det är kul att jag kan vara så glad för en ny smink-pryl....han menade på att det finns ju faktiskt dyrare nöjen (vad nu det kan vara .....hehe)
    lilja- Jag med, fast det händer att man unnar sig mellan lönen också !!
    Ja, att shoppa Blahniks skor eller Marc Jacobs väskor skulle vara DYRARE nöje !!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-05 15:52:11 följande:
    Linny: Jag såg att du beställt smothing cream från dermalogica, hoppas du blir nöjd. Jag tycker den är bra, ibland så använder jag även fuktighetssprayen för att tillföra lite extra fukt. (har både multiactive toner och soothing protection spray, den senare är lite mer "fet" och bra på vintern)
    lilja- Vaddå för fuktspray, skulle behöva en sådan ??*fler utgifter*
    Linny skrev 2007-11-05 15:48:44 följande:
    Problemet är att jag unnar mig saker hela tiden Och så unnar vi vår son och så unnar vi hela familjen saker Bara denna månad har jag köpt grejer (smink, småprylar som tex. hårspännen, ansiktskräm osv) för över 2000.. Hoppsan.. Och då var det bara hudkrämen jag behövde egentligen..Och så har jag skrivit en liten lista på grejer jag ska önska mig i julklapp; saker som börjar ta slut. Ögonkräm, Makeupborttagningsfoam, Pore minimizer, mineralfoundation osv osv
    Linny- Hahaha, visst är det såå, här unnar vi sonen hela tiden verkar det som och det tar aldrig slut. Sen är det jag, jag är galen i smink och skor/stövlar...gahaha !!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    0205- Jag gör min ansikts/kroppscrubb själv enligt Ole "the guru of skincare himself" Henriksen.

Recept, ansiktspeeling:
    1 dl brunt socker
    1 dl Sesamolja

Man kan göra lite större sats och förvara i kylen. Naturligt, enkelt och billigt !!
    Pink makes me puke!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!