Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Jag har lagt in en bild. Den är suddig, men om man inte förstorar så ser man ganska bra hur jag har lagt. På den bilden har jag mer rött än jag hade på första bara för att det ska synas bättre.

• Fridapida
    maddie3 skrev 2007-10-22 18:23:27 följande:
    fridapida tycker sminkningen var ursnygg. Heter den röda färgen nectar? från MUS?
    Tackar .
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-10-22 20:56:41 följande:
    Svart kajal!?: Om jag ska ha en som sitter bra på insidan av nedre fransraden, vilken skulle ni rekommendera? Jag vill ha en som inte smälter bort efter några timmar Har ju bara använt liner eller skuggor med vatten så de blir liners. Har brun, grå och grön kajal men svart har jag inte haft på flera år.. Help please
    Jag gillar MUS kajal, men det är nog inte en sådan du vill ha. Den är svartsvart och lätt att sota med. Den sitter tyvärr inte så länge på insidan av fransraden, jag använder numera skugga där istället.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-10-22 22:00:11 följande:
    Honey: Jo men först måste jag ju ha en kajal också Och vilken är den bästa ni kan rekommendera?När ni använder skugga, svider det inte? Lägger ni den torr eller med vatten/pensel?Den enda riktigt svarta jag har är celebration.
    Skuggan lägger jag torr. Nja, det svider om man får mycket i ögat. Draförsiktigt i huden under ögat o lägg skuggan med en ganska fast borste. Prova med celebration hemma, jag tror nog den kan fungera. Men prova hemma först, mina ögon rann en del.
  • Fridapida
    MamaNikita skrev 2007-10-22 23:13:16 följande:
    nån som vet  nåt bra smink när man har blek hy som mig??isadora är ok men vill ha nåt bra :)
    Kolla in MAC, jag tror de har riktigt ljusa foundations.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2007-10-23 11:51:22 följande:
    Hej Jag har lagt in dagens sminkning som går i ljustguld och brunguldigt. Gillar dessa färger mkt. Har försökt sudda kajalen o duttat lite svart skugga, från tips av fridapida.
    Vilka fina färger! Tycker du ska försöka sudda ihop dem lite mer samt använda mer av den ljusa på själva ögonlocket. Ser snyggt ut nu när kajalen är lite mer utsuddad, lägg gärna lite av den mörka skuggan över kajalen, så går det ihop snyggare.
  • Fridapida
    elektra1 skrev 2007-10-23 18:09:59 följande:
    Hej.några som har bilder i sina gallerier på sminkningar?behöver lite inspiraton
    Det ligger en del bilder i mitt galleri.

Linny

Fina rosa färger.
  • Fridapida

S u s s skrev 2007-10-23 20:37:18 följande:

Åh, vilken rolig tråd, här hoppar jag in!Är en 24-årig tjej med en ett-årig dotter, bor i sthlm. Sminkar mig nästan alltid till vardags, och mer till fest!Har även fastnat för nagellack senaste tiden, har dille på ALLA rosa nyanser som finns, utan glitter i... för närvarande är det tokrosa som gäller! Är det nåt speciellt märke på smink ni använder allihopa, ser ut som det när ni bara benämner färgerna med namnet på nyansen liksom...Själv har jag blandade märken men har förälskat mig lite i Kanebo. Deras skuggor är verkligen lätta att blanda ut och har jättefint skirt glitter i.. men det är ju rysligt dyrt!Min eyeliner är förresten slut, har ni nåt tips på en bra?Har förresten bruna ögon, med grönt runtom.Tar även gärna applikationstips! *favoriserar*
    Ja, som Linny skrev är Make up store en stor favorit i tråden. De har bra och prisvärda skuggor i alla färger. Men även MAC och FACE ligger högt upp. Jag är även svag för i.d.'s skuggor. Underbara! Jag använder även deras smink som bas. Bästa som jag provat.

Kanebo håller ju också mycket hög kvalité på sina produkter. Hade jag inte använd i.d. som bas hade det varit Kanebo.

Jag använder oftast eyeliner av en ögonskugga, jag gillar även min från Shiseido. Jag lägger iofs alltid en kajal innan alla skuggor som jag suddar ordentligt o sedan alla skuggor o sist eyeliner. Det tycker jag blir snyggast.

Och... välkommen till tråden. Jag blir alltid lika glad när någon ny hittar hit!
  • Fridapida

Lone star state

Du är inte sugen på läppstift? Det är ju väldigt hett med röda läppar just nu.

Beror ju lite på hur enkel din outfit är.
    Jag tyckte att de naturvita bootsen låter snyggast, är liiite allergisk mot felmatchning. Men sen vet jag ju inte hur det ser ut IRL, tycker du att det är snyggt så är det ju säkert det.

Om du skulle våga röda läppar tror jag det skulle bli läckert med en ganska enkel ögonmejk. En sotning som är lagd som den jag gjort med Nectar, men använd rouge istället. Samma rouge på kinderna också.

Svar på tråden Smink Smink Smink!