• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Nathalie009

hmm Okej, men använder inte foundtion så ofta men tänkte köpa för å ha ibland.. kanske inte e så farligt om man har d ibland bara då.. hoppas jag =( finns inget body shop här tråkgit nog.. Kicksi å åhlens finns..
    Ja får väll köra på lumene å hoppas att huden itne blir skitdålig..

• Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-22 09:52:42 följande:
    Fridapida: snälla ge mig några tipspå foundations utan mineralolj aom du vet? dock ingen man beställer utan som finns på typ kicks lr åhlens?
    Ojoj... det bästa är att kolla med dem som jobbar där. Hur stort är erat Åhlens? Men varför inte kolla med Demalogicas foundations? Jag har svårt att tro att de har mineraloljor i sig, deras cremer har ju inte det. Dermalogica finns hos hudterapeuter, kolla upp på eniro.
  • Linny

Jamen testa Ge oss en rapport sedan Vill veta hur det känns, om man blir blank, hur länge den sitter osv

• Honey1982
    Fridapida: snälla ge mig några tipspå foundations utan mineralolj aom du vet? dock ingen man beställer utan som finns på typ kicks lr åhlens?
    MUS Matt Foundation innehåller inte mineralolja.
  • Honey1982
  • Nathalie009

ah åhlens är e inte stort alls.. gansla litet tyvärr.. suck..
    Men ja, vafan, ja får testa en vanlig foundation om ja skulle få skitdålig hy så får jag beställa mineralsmink så enkelt e ju d.. Men hoppas inte ja får taskig hy nu bara då..:P
    Av max factor fick ja usel hy efter en användning finnar överallt.. så d va inge kul :P

• Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-22 10:09:01 följande:
    hmm Okej, men använder inte foundtion så ofta men tänkte köpa för å ha ibland.. kanske inte e så farligt om man har d ibland bara då.. hoppas jag =( finns inget body shop här tråkgit nog.. Kicksi å åhlens finns..Ja får väll köra på lumene å hoppas att huden itne blir skitdålig..
    Du vet väl om att en foundation håller i ca 6 månader? Sedan är den bara bra till att fylla ut i soppåsen. En mineralfoundation håller mycket längre, jag har haft min nu ett år o den håller. Så sminkar du dig inte ofta så satsa på en i pulverform. Håller MYCKET längre. Du kanske t.o.m. klarar dig länge på några provburkar.
  • maddie3
    Linny skrev 2007-11-22 10:04:18 följande:
    Ah, det var nog maxfactor.Jag tycker också det tar lång tid med kabuki. Köpte en svamp (flocked sponge). Går så mycket snabbare!!!
    hur gör du med den?? På samma sätt som kabukin??
    Blir resultatet jämt o så med svampen??? Har nämligen köpt en sån men inte testat än...
  • Nathalie009
    Honey1982 skrev 2007-11-22 10:10:23 följande:
    Åh säger du det! vad kostar den då??
  • Nathalie009

..och e d bara matt foundation som inte innehåller mineralolja eller innehåller ingen av deras foundatiopns det?

Svar på tråden Smink Smink Smink!