Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Jonelin skrev 2007-10-29 20:06:54 följande:
    Ni har sån stenkoll på allt smink så jag skulle vilja ställa en liten fråga.. Vet ni någon internet sida som säljer Helena Rubenstein smink? Så väldigt dyrt i stan här..
    Finns förresten på strawberrynet.com
  • Fridapida
    Glam skrev 2007-10-29 20:30:38 följande:
    Jag har 2nya sminkningar i galleriet Fluffguf: Härligt med nya produkter, jag köpte häromdagen Diorshow
    Fint
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-10-29 20:52:58 följande:
    Skitsnyggt Glam!! Coolt att du har som ljusast just mot eyelinern. Jag har inte sett det så markerat förut. Har du ingen bild med öppet öga så man kan se hur det ser ut då? Jag har en toppenmake! Mitt hår växer så supersnabbt att jag behöver göra slingor rätt ofta. Jag vill ju använda pengarna till att köpa massa annat kul också, så då och då så gör jag slingor hemma istället. Eller jag och jag.. Min man gör det på mig Han är superbra på det. Otroligt noggrann och säker på handen
    Är det sant! Gud vilken kille!!! Min kille skulle jag inte släppa nära mitt hår med en kam ens...
    Jag har inte heller råd att fixa håret nu, det är oklippt och jag har utväxt ( ). Men min kompis som jobbar som färgtekniker kommer hit i morgon, då kanske hon skulle fixa mitt hår! *Lycklig*
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-10-29 20:52:58 följande:
    Skitsnyggt Glam!! Coolt att du har som ljusast just mot eyelinern. Jag har inte sett det så markerat förut. Har du ingen bild med öppet öga så man kan se hur det ser ut då? Jag har en toppenmake! Mitt hår växer så supersnabbt att jag behöver göra slingor rätt ofta. Jag vill ju använda pengarna till att köpa massa annat kul också, så då och då så gör jag slingor hemma istället. Eller jag och jag.. Min man gör det på mig Han är superbra på det. Otroligt noggrann och säker på handen
    Är det sant! Gud vilken kille!!! Min kille skulle jag inte släppa nära mitt hår med en kam ens...
    Jag har inte heller råd att fixa håret nu, det är oklippt och jag har utväxt ( ). Men min kompis som jobbar som färgtekniker kommer hit i morgon, då kanske hon skulle fixa mitt hår! *Lycklig*
  • Fridapida
    elma skrev 2007-10-30 09:48:40 följande:
    hej och gomorron. Har lagt in dagens sminkning (ignorera papiljotter och konstig min) En ganska suddig bild, men kameran vill inte som jag! Använst guld/bronse och mässingsfärger!Syns inte heller, men jag använde ett solpuder/bronzer för att konturera upp kindbenet och sen nymph på själva kinden!
    Väldigt fin sminkning!
  • Fridapida

Så nu ligger det en bild på min sida. Fägerna jag har använt är Devil, Russian och Groseillie (Juciy tube Lancôme).

Men färgen på bilden blev väldigt kall. Det ser konstigt ut...

• Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-30 16:16:41 följande:
    Fridapida- Ser man på, welcome to the röda läppar klubben. Den är så snyggt, jag älskar det och det passar mig fint, dig ocjså för den delen*snyggt*Ska kika hos Glam och hennes blogg!!
    Jag har verkligen inte bestämt mig om jag kommer visa mig utanför mitt hem... väldigt extremt.
  • Fridapida

Tack alla! Jag gillar färgen, absolut! Men det är ju inte så lätt att vänja sig vid att ha det på sig. Det krävs ju dessutom att läpparna är perfekt målade hela tiden, inte bara att kleta på lite...

• Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-30 16:28:00 följande:
    Fridapida- VA?!! Det är ju såå snyggt, lite eyeliner på ögonen och så röda läppar. Inte köper man ett läppstift som man bara ska ha hemma!!Glam- Najs blogg, fina sminkningar och ny bil dessutom*trevligt*
    Haha... vet du?! Det gör jag ofta. Jag kan inte låta bli...

Men jag hade nog tänkt att ha det med en diskret ansiktsmejk, eyeliner som på bilden o röda läppar. Lite ljus rouge, ingen bronzer. Jaja... jag får se.
Svar på tråden Smink Smink Smink!