• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • maddie3
    Linny skrev 2007-11-24 16:44:34 följande:
    LMK: SKa strax in o kolla dina! Ja, av någon konstig anledning funkar den snea vinkeln bra ibland!Jag har lagt in en nakenbild i mitt galleri Nääää, inte så alltså, men en med en nästan obefintlig sminkning. Your ladyship och ytterst lite Tan i globlinjen. Ingen eyeliner och brun mascara. Men det ser väldigt naket ut jämfört  med mina andra sminkningar. Såhär kör jag ofta på sommaren (inte just dessa färger men den här typen) och när jag har väldigt bråttom...OT: Idag fick sonen en jättetiger på ca 1,5 meter. Den har flyttat in i hans djungelrum och heter Tove. För den som är intresserad så finns bilder under "såhär bor vi". Tänkte att fler hade barn som kanske var sugen på en sån tiger... Finns på Rusta.
    Kände knappt igen dig Linny...menar inget illa alltså utan är så van att se dina färgglada sminkningar. Den naturella sminkningen var fin men ovant att se :)
    LMK skrev 2007-11-24 16:27:09 följande:
    Hallååå? Ekar tomt här...Hur som helst, har varit solo idag & lite smått uttråkad. Vad är då bättre än att exprimentera med PL skuggorna? Har lagt upp 3 bilder. En från i fredags (lite softare brunt) & sen 2 festsminkningar; en mörkt lila, syns dåligt som vanligt tyvärr & en brun/grön, ser riktigt kul ut då skuggona skimrar så mycket. Testade även att färga innanför nedre fransarna men är tveksam om jag passar i det... "Lånade" Linnys snea vinkel & det var såå lätt att få bra bilder då. TACK!
    Snygga sminkningar LMK, gillade den brun/gröna mkt :)
  • maddie3

Linny
    Läcker tiger....förstår att din son gillar den. Perfekt i hans djungelrum :)
    Ska åka o kolla rusta här i stan o se om de har den, vore kul att ha den här hemma dels för linus men även för katten zelma,kul att se hennes reaktion på en "kattkompis" kanske blir tjocka svansen o kutad rygg

• Majestic
    Linny skrev 2007-11-24 14:55:15 följande:
    Jag är så lättlurad så jag har förstås beställt lite från MADminerals nu En flytande foundation. Fanns bara en som borde passa till min ansiktsfärg så jag beställde en fullstorlek. Sedan beställde jag sample av två torra foundations och en finishing dust. Ska bli kul att jämföra med EM
    Linny- Hur betalde du??PayPal eller kort??

*Ska kika på Tove the tiger nu *
    Pink makes me puke!!
  • Linny
    maddie3 skrev 2007-11-24 16:54:32 följande:
    Snygga sminkningar LMK, gillade den brun/gröna mkt :)
    Johooooooo, det var visst illa menat. Vilken mobbing!

Nä, jag vet ju att det ser mysko ut, när man är van vid att se mig i mörka färger. Känns själv konstigt efter en tid med mycket färg. Men jag går ju ofta såhär på sommaren och då vänjer jag mig. Ser inte så konstigt ut i verkligheten, när man inte jämför med andra av mina sminkningar. Ni vet ju hur Allison eller vad hon heter i Greys, ögon ser ut. Oftast är hon inte så mörkt sminkad och mina är rätt lika..
    maddie3 skrev 2007-11-24 16:58:03 följande:
    LinnyLäcker tiger....förstår att din son gillar den. Perfekt i hans djungelrum :)Ska åka o kolla rusta här i stan o se om de har den, vore kul att ha den här hemma dels för linus men även för katten zelma,kul att se hennes reaktion på en "kattkompis" kanske blir tjocka svansen o kutad rygg
    Hoppas ni hittar en! Billiga var de också!! Kostade under 200 kronor har jag för mig. Som hittat!!!
    Majestic skrev 2007-11-24 17:18:05 följande:
    Linny- Hur betalde du??PayPal eller kort??*Ska kika på Tove the tiger nu*
    Med Paypal
  • elma

Linny: vilken enkel och fräsh sminkning.

Har precis kommit hem från ett proppfullt ikea och upptäckte att de insatser jag köpte till mitt badrumskåå för att ha mina pigmentburkar inte passar....grrrr bara och vända om imorgon och lämna tillbaka.

• Pokergirl

elma: vilka mått är det på insatsen? Jag ska till ikea imorgon!

• elma

pokergirl: insatsen passar för montering i badrumsskåp och passar perfekt för både samplesburkar och större, men mitt badrumskåp är inte riktigt lika djupt som ikeas.
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70098036

ska se om jag kan kapa dem, eller om jag bara förstör dem!

• Jannamia

Är det någon av er som har provatserumet Boots nr 7, och isf vad tycker ni om den? Tydligen ska det vara en riktig superkräm. Har just lagt en beställning på den....

Svar på tråden Smink Smink Smink!