• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida

Mommmy Dearest skrev 2007-11-27 20:10:09 följande:

Har någon här testat Too faced Lash injection mascara?Hur e den? En grej till, vart kan man få tag på någorlunda bra make up borstar som inte kostar alltför mycket?
    Hur billiga borstar är du ute efter? Jag gillar Japonesque, de finns på hqhair.com o satine.se tror jag. De är inte jättebilliga men suveräna!

Billiga borstar finns på flera internationella sidor, kolla in de i TS som säljer mineralsmink.
  • solstraalen

Nån bra och billig tvätt som man får bort smink med??

Köpte en eyeliner igår som tydligen va bättre än den "tvätten" ja hade hemma.. så nu då ja testade eyelinern så fick ja tvätta mig i år och dar och nu ser de ut som jag fått en smäll under ögat

Hoppas de försvinner snart, annars stannar jag inne idag

Mamma till Anton 9910-,Saga 0512- och Josef 0706-
  • solstraalen

Någon som vet någon sida där man kan se olika make upèr? Då menar jag simpla för oss nybörjare

Mamma till Anton 9910-,Saga 0512- och Josef 0706-
  • Linny
    solstraalen skrev 2007-11-28 06:29:04 följande:
    Nån bra och billig tvätt som man får bort smink med??Köpte en eyeliner igår som tydligen va bättre än den "tvätten" ja hade hemma.. så nu då ja testade eyelinern så fick ja tvätta mig i år och dar och nu ser de ut som jag fått en smäll under ögat Hoppas de försvinner snart, annars stannar jag inne idag
    Jag vet jättebra cleansers, men om de är så billiga vet jag inte. Clinique har en på grön tub som är helt underbar. Det är en kräm som har samma ph-värde som tårvätska så det svider aldrig. Helt underbar.
    solstraalen skrev 2007-11-28 06:35:57 följande:
    Någon som vet någon sida där man kan se olika make upèr? Då menar jag simpla för oss nybörjare
    Det finns flera sidor, men de är oftast mer avancerade för att man ska få inspiration.
    Sedan kan du söka på tutorial och makeup eller eyemakeup på youtube så får du se hur de lägger.

Kolla här:
    http://smg.photobucket.com/albums/v245/SalsaBelle1983/Eye%20Looks/?start=0
    Denna kille har många bra videos:
    ">

">

• Knott

Solstraalen: Jag använder budget-budget ögonmakeupremover från Nivea Visage, den som heter "gentle eye-makeup remover" sedan flera år tillbaka, den tar bort allt (dock ej vattenfast). Kostar 55-60kr

• Knott

... glömde säga, anledningen till att jag håller fast vid den är att jag dels är allergisk och dessutom har linser, så mina ögon är ganska känsliga. Men jag har aldrig upplevt besvär av denna eller att den svider etc.

• LMK

Mutter & morr! Jag tror min beställning från EM har fastnat i tullen! Har ALDRIG hänt mig förut, vad gör jag nu?? Hur löser jag ut paketet? Åh Typiskt! Beställde 15/11 & det står "shipped" på hemsidan. Alla gånger tidigare har jag fått paketet inom en vecka. Får väl hoppas att det bara är snigelpost...

• Linny
    LMK skrev 2007-11-28 09:12:11 följande:
    Mutter & morr! Jag tror min beställning från EM har fastnat i tullen! Har ALDRIG hänt mig förut, vad gör jag nu?? Hur löser jag ut paketet? Åh Typiskt! Beställde 15/11 & det står "shipped" på hemsidan. Alla gånger tidigare har jag fått paketet inom en vecka. Får väl hoppas att det bara är snigelpost...
    Om det har fastnat i tullen så kommer en avi hem till dig om att du ska lösa ut den på tex. din vanliga postutlämning.Då får du betala också. Jag gjorde det idag, men ska scanna in kvittot och skicka till Strawberrynet sedan. Hoppas det bara är snigelpost! Annars, kontakta EM och tala om att det inte kommit, så skickar de ett nytt. Det kan ju ha kommit bort..

När vi pratar budget..... Kan man inte använda olja för att ta bort makeupen?
    Kolla denna länk. Många säger att det är jättebra. Jag är inte tillräckligt duktig för att säga om det funkar eller ej. Någon annan? Lyxfaktorn är däremot noll, men det kan det ju vara värt ibland när man vill lägga pengarna på nåt annat

Äh, hittar inte länken.. Den kommer snart..
  • Knott

Linny: det finns nån tråd här på FL om naturliga skönhetsmedel och där skriver de en del om att använda olja (t ex fin olivolja) för att ta bort ögonmakeup. Jag tror säkert att fett löser makeupen men jag vet inte om jag tror på att det är så bra för den tunna huden runt ögonen med så pass mycket fett. Fast det är bara mina egna hobbyteorier, jag har inga direkta belägg för det.

Här är en länk till den tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26627399.html

Svar på tråden Smink Smink Smink!