Inlägg från: Honey1982 |Visa alla inlägg
  • Honey1982

Smink Smink Smink!

Glam skrev 2007-09-27 22:22:51 följande:
    Är nu hemkommen, jobbade på clubkvällen idag, shit va människor det var där, o alla ville vara blå/lila
    hahahha samma här
    är dock precis hemkommen. har en plåtning för en tidning imon så nu är det dags att hoppa i säng.
    fick med mig ytterligare en glittereyeliner hem.. nya queen.
  • Honey1982

man ska akta sig för både blend & fix och mixing liquid om man är väldigt torr, då de kan "bränna" huden så man blir supertorr (och rynkig!) på ögonlocken i flera veckor.

har avslutat en intensiv vecka med både tidningsfotografering, modevisning, klubbkväll och annat.. så mycket sminkningar .
    och ja, linny - bilder kommer!

• Honey1982
    Linny skrev 2007-10-02 16:13:52 följande:
    Har någon provat mac´s paints eller paintpot?
    japp underbara mac paint pot i färgen delft har jag
  • Honey1982
    elma skrev 2007-10-02 19:06:21 följande:
    är också sugen på mac, vart köper jag, blev superinspirerad av deras paint´s på youtube
    åhlen´s city i gbg är nog tyvärr det närmaste
  • Honey1982

man ska alltid fixera kajalen med en skugga, oavsett om man lägger den på innerbandet på ögat eller under/över fransarna. speciellt ska man göra det om man lägger en kajal på innerbandet, annars är färgen borta ganska snart.

de krämigaste MUS pennorna är inte så lämpliga att lägga därinne men de är skitsnygga så testa lägga dem som en vanlig kajal men fixera alt. sudda dem ordentligt.

• Honey1982
    majestic -

man bara lägger skugga över kajalen och så kan man sudda lite om man vill. det görs enklast med en liten pensel eller en angle brush.  man kan ta samma färg som kajalen har eller en annan färg om man vill det.
    på så sätt fixeras kajalen istället för att den kladdar/försvinner/lägger sig i veck.
  • Honey1982
    Anette31 skrev 2007-10-09 08:25:19 följande:
    En liten rougefråga Vilken färg på rouget framhäver gröna ögon?
    röda toner framhäver ju grönt eftersom det är kontrastfärg.
  • Honey1982
    Fridapida skrev 2007-10-09 09:21:51 följande:
    Honey1982BTW ska du jobba med Wella imorgon? Jag vet att de skulle ha ngt i GBG imorgon.
    nej det har jag inte hört nåt om så de har nog inte kontaktat IMC.
  • Honey1982
    Fridapida skrev 2007-10-09 09:30:48 följande:
    Okej, den ansvariga är nämligen en bekant o ville att en annan kompis skulle göra jobbet. Betalning = Wellaprodukter... Det betalar inte ngn hyra. Tycker att branchen är så dålig, varför skulle man gå en 10-veckors kurs för att få betalt i produkter?! Vilken annan branch skulle göra så?Hon sa nämligen att de skulle vända sig till er, för erfarenheten...
    hmm ok.. nej våra lärare har inte sagt ett ljud om det.
    ja det är mycket slit och gratisjobb i den här branschen, speciellt då man utbildar sig.
    visst är det bra erfarenheter och kul då man får bilder/får se modevisningarna som man sminkat på. men det är hårt jobb, ibland 11 - 18 timmar om dagen.
  • Honey1982
    02 05 skrev 2007-10-09 09:38:13 följande:
    Vad är IMC? *nollkoll
    international make up center, en make up artist - utbildning
Svar på tråden Smink Smink Smink!