Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

elica skrev 2007-11-01 21:57:35 följande:
    hej !!Va gulligt att du svarar. Tyvärr har jag ingea bilder pga. ett virus som sabbade allt =( !!Det är ju svårt att beskriva ett utseende, men jag har ganska avlångt ansikte, och framhävande mun/läppar !!Vill ha mer fokus på ögon dock... =)Har ingen lila ögonskugga, men ska inhandla en omgående... hihi...har hört att limegrönt och gult ska framhäva gröna ögon, men jag tycker jag mest ser "kladdig" ut i det... brukar oftast sminka mig i grå,brun/svart.. men som du säger.. det förminskar ju....Riktigt, riktigt svårt det där...
    Att man känner sig kladdig om man är van att vara osminkad är nog ganska vanligt. Det är ju en vanesak. Om du tittar upp i tråden är det en tjej som lagt ut bilder på sina gröna ögon o använt grön skugga. Hon heter greeneyes. Som du ser passar andra färger än de "självklara". Att ha samma färg på ögon o skugga tycker jag ser snyggt ut.

Men utan bild så kan jag nog inte ge bättre beskrivning än jag gett ovan.

Tänk på de vanliga "reglerna" (som jag älskar att bryta, men det kan vara lite överkurs just nu ). Markera ögonen o låt munnen vara neutral eller tvärtom.
    Mörkt förminskar, men att bära upp ett par mörkt röda läppar är inte lätt! Kör hellre lite gloss på läpparna. För att få fokus på ögonen så använd en glittrig ocg färgrik ögonskugga. Kolla in MUS eyedust, finns i alla färger. Du behöver även en primer att fästa dusten på, annars ramlar den av. Lägg din glittriga skugga på locket och svart i globlinjen (eller brun om du tycker att det passar bättre). Lägg ett smalt streck som du suddar ut ordentligt men inte för brett. Sudda lite mot brynet, svårt att säga hur när jag inte vet hur du ser ut. Oftast så funkar uppåt utåt. Mot där brynet böjer sig... svårt att förklara.
  • Fridapida

known as beautiful skrev 2007-11-01 22:19:31 följande:

vart hittar man märket MUS någonstans..??
    Make up store. Kolla in deras hemsida, eniro eller liknande.
  • Fridapida

known as beautiful skrev 2007-11-01 22:37:51 följande:

haha MUS0 make up store haha vad trög man är..skratt
    Du är INTE en första som frågar!
  • Fridapida

known as beautiful skrev 2007-11-01 22:44:50 följande:

vad kostar brynskuggan från MUS??använder man sån där pensel och fyller i med eller?
    Priser finns på deras hemsida. De kostar väl ca 135 kr. Du behöver en snedställd borste. Finns på MUS hemsida, heter säkert angel brush.
  • Fridapida
    elica skrev 2007-11-01 23:03:22 följande:
    Tack så jätte mycket fridapida.. ska använda en ljus ögonskugga tror jag.. vågar inte med den limegröna jag har... !! Förstår att det är svårt utan bild... men hur får jag mer fokus på ögon än läppar, när jag har Ageline Joline läppar =(... det är svårt... ska jag har mascara på undre ögonfransarna... ?? vissa tycker ja och vissa nej...!! tack för svar... =)
    Ja... de lärde tvistar.
    Jag tycker det. Annars ser det lite halvgjort ut tycker jag.
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-11-01 23:16:07 följande:

jag tycker att det ser fult och konstigt ut om man inte har maskara på de nedersta fransarna...
    jag tycker det också...
  • Fridapida
    ringblomma skrev 2007-11-02 08:08:33 följande:
    Hej! Jag undrar vart man kan beställa smink av märket NARS till förmånliga priser.
    NARS finns inte på många ställen. Ebay som elma skrev är nog billigast. Jag gillar inte ebay (jaja, lite feg) så jag kör på hqhair.com
  • Fridapida

Fint Elma, men jag tycker att det gröna klär dig mycket bättre! Det blir så läckert med det gröna till ditt hår! Blir mycket häftigare kontrast än mot mitt blonda... Men men, jag ska inte klaga, jag är för feg för att våga några utsvävande färger o frisyrer!

• Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-02 12:04:47 följande:
    Fridapida: Hur får du till din eyeliner så snyggt? Vilken använder du(märke)?
    Är det någon speciell bild du tänker på? Och tack!
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-02 12:10:00 följande:
    ah biolden d står "eye-liner" Vekrligen skitsnyggt ja frsöker få exakt så hela tiden men lyckas ju adlrig :P
    Mycket enkelt. Jag använder inte eyeliner på bilden utan en mkt pigmentrik kajal.
    Jag har en ljus matt skugga på hela locket, vanilla från MUS. Sedan så använder jag en vass penna o gör ett streck. Jag tar en tunn pensel o drar längs med för att inte få några hack. Man kan lägga ögonskugga över för att fixera lite.

Jag använder nästan bara vanlig eyeliner när jag ska ha ett tunt streck, inte som det på bilden.
Svar på tråden Smink Smink Smink!