Smink Smink Smink!
elica skrev 2007-11-01 21:57:35 följande:
hej !!Va gulligt att du svarar. Tyvärr har jag ingea bilder pga. ett virus som sabbade allt =( !!Det är ju svårt att beskriva ett utseende, men jag har ganska avlångt ansikte, och framhävande mun/läppar !!Vill ha mer fokus på ögon dock... =)Har ingen lila ögonskugga, men ska inhandla en omgående... hihi...har hört att limegrönt och gult ska framhäva gröna ögon, men jag tycker jag mest ser "kladdig" ut i det... brukar oftast sminka mig i grå,brun/svart.. men som du säger.. det förminskar ju....Riktigt, riktigt svårt det där...

Men utan bild så kan jag nog inte ge bättre beskrivning än jag gett ovan.
Tänk på de vanliga "reglerna" (som jag älskar att bryta, men det kan vara lite överkurs just nu

Mörkt förminskar, men att bära upp ett par mörkt röda läppar är inte lätt! Kör hellre lite gloss på läpparna. För att få fokus på ögonen så använd en glittrig ocg färgrik ögonskugga. Kolla in MUS eyedust, finns i alla färger. Du behöver även en primer att fästa dusten på, annars ramlar den av. Lägg din glittriga skugga på locket och svart i globlinjen (eller brun om du tycker att det passar bättre). Lägg ett smalt streck som du suddar ut ordentligt men inte för brett. Sudda lite mot brynet, svårt att säga hur när jag inte vet hur du ser ut. Oftast så funkar uppåt utåt.