• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    Knott skrev 2007-11-28 11:49:45 följande:
    Majestic: coolt! Men du blir inte kladdig och kletig i ögonen av det då?
    Knott- Nädå, det blir inte kladdigt och kletigt. Man tar en bolullstuss, häller på lite olja och gnuggar bort make- upen. Upprepar igen om det behövs, överflödet massaeras in i huden. Billigt, nyttigt och BRA!!
    Tellement loin de ce monde...
  • Nathalie009

jag såg ett bidlspel från Expressen.se, där dom testade mascaror å gav betyg, ID;s mascara fick sämst betyg om ja minns rätt..

Den gav tydligen ingen som helst volym lr längre fransar.. Men ve tinte vilken d va vet bara att d va nån mineralmascara..

• Honey1982

ni som är MUS - fantaster - glöm inte klubbkvällen Holiday Circus imorgon . det blir fullt ös på de flesta ställena tror jag. hos oss kommer det en trollkarl och en eldshowartist .
    glittrigt värre blir det också!

• Fridapida
    solstraalen skrev 2007-11-28 06:29:04 följande:
    Nån bra och billig tvätt som man får bort smink med??Köpte en eyeliner igår som tydligen va bättre än den "tvätten" ja hade hemma.. så nu då ja testade eyelinern så fick ja tvätta mig i år och dar och nu ser de ut som jag fått en smäll under ögat Hoppas de försvinner snart, annars stannar jag inne idag
    Babyolja! Olja tar bort det mesta, men du behöver tvätta med vanlig rengöring efter.
  • Fridapida
    spiritsinlove skrev 2007-11-28 13:48:38 följande:
    Jag har inte använt deras mascara. Har inte provat ngn mineralmascara öht.
  • spiritsinlove
    Nathalie009 skrev 2007-11-28 15:10:24 följande:
    jag såg ett bidlspel från Expressen.se, där dom testade mascaror å gav betyg, ID;s mascara fick sämst betyg om ja minns rätt..Den gav tydligen ingen som helst volym lr längre fransar.. Men ve tinte vilken d va vet bara att d va nån mineralmascara..
    Nathalie009 skrev 2007-11-28 15:15:18 följande:
    www.stylesearch.se/produktkoll/produkt.aspx inte om d va den du menade, men den finns nog annars där nånstnas också=)
    Tack
    Låter ju inte så bra
    Får söka efter andra bra mineralmascaror kanske..
    - alla stavfel är medvetna -
  • spiritsinlove
    Fridapida skrev 2007-11-28 18:08:37 följande:
    Jag har inte använt deras mascara. Har inte provat ngn mineralmascara öht.
    Ok  
    - alla stavfel är medvetna -
  • solstraalen

Hur lägger ni alla på ögonskugga?  Alltså hur "målar" ni dom?

Mamma till Anton 9910-,Saga 0512- och Josef 0706-
  • Linny
    solstraalen skrev 2007-11-28 19:39:49 följande:
    Hur lägger ni alla på ögonskugga?  Alltså hur "målar" ni dom?
    Det är olika, har vi lärt oss nu En del börjar med den mörkaste och lägger i v:et upp i globlinjen först, sedan den mellanmörka och sist den ljusaste. Jag har lagt det omvänt. Ska testa att lägga den mörka först någon dag, när jag kommer ihåg det
Svar på tråden Smink Smink Smink!