• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-29 11:12:21 följande:
    Tack för tipset :)HÖrrni, Är Playful från MUS fin?
    Inga problem!
  • Hallonmopeden

Tips på fint rouge från i.d.?????

• Knott

Fridapida: Det är fascinerande att ngt som funkar jättebra för en person inte alls funkar för en annan. Det är väl just det allt handlar om, att hitta det som gör "det" för ens egen hud, och man måste nog prova sig fram.

Jag är också lite fixerad vid min hudvård, men jag sjunger inte när jag exfolierar. Kanske får börja med det!

• Linny

Knott: Just nu använder jag Dermalogica smoothing cream i ansiktet. Gillar dock inte heller doften, det luktar ju blä. Ska nog testa decleor nästa gång, för jag gillar "lukta gott"..

Min ögonkräm just nu är Cliniques All about eyes. Så mild och härlig.

Rengöring: Till ögonen använder jag Dermalogicas make up remover och till ansiktet, min älskade Clinique Mousse Foam cleanser. Hur de kunde sluta sälja den i sverige fattar jag inte! Helt underbar!!

Tja, ett litet hopplock kör jag visst

Fridapida: Men, jag avslöjade dig ju inte. Jag tycker det är gulligt knasigt juh Du ska bara veta hur knasig jag är. Inte med sånger kanske, men generellt

Herregud, min som har ju blivit helknasig. Hör bara; När han äter middag, så låtsas han att kycklingbitarna är tex. ekorrar, hundar, katter, hästar, drakar osv. Sedan hojtar han glatt "ekojjen hoppaj in i munnen....HOPP" och så stoppar han in biten i munnen och tuggar nöjt, innan han tar nästa köttbit och låter den galoppera runt på tallriken innan han tuggar sönder den.. *undrar hur det kommer att kännas att ha en psykopatisk massmördare till son* Det värsta är ju att han förmodligen får sin konstiga humor från oss

• Nathalie009

hjälp mej lite, Playful från MUS är den snygg, är den mer ljuslila lr mörklila, nån som haft den? eller har? Hitta billigt på tradera men har ingen aning om hur den ser ut

• Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2007-11-29 11:24:17 följande:
    Tips på fint rouge från i.d.?????
    Jag älskar mitt Sorbet. Det är ett ljust typ babyrosa rouge. Jag är själv väldigt ljus. Så om dina färger är lika mina så rekomenderar jag den.
  • Knott

Linny: ja det är ju så himla olika... egentligen kanske man ska ta det som ett gott tecken att produkterna inte luktar så mycket, men jag vet inte... älskar Decléors blommiga dofter. I början när jag precis bytte till Decléor blev jag helt skräckslagen när jag kände hur mycket de luktar, trodde att det skulle vara jättedåligt för hyn, men produkterna är ju inte parfymerade utan de baseras på olika växtextrakt och doftar naturligt. Mmm... Blir alldeles nostalgiskt nu när jag tänker på dem

Men Estée Lauders prod. luktar fräscht också, lite lättare dofter än Decléor. Idéalist är helt underbar - silkeslen och med en lätt doft av citrus - känns jättefräsch!!

• Fridapida
    Knott skrev 2007-11-29 11:24:21 följande:
    Fridapida: Det är fascinerande att ngt som funkar jättebra för en person inte alls funkar för en annan. Det är väl just det allt handlar om, att hitta det som gör "det" för ens egen hud, och man måste nog prova sig fram. Jag är också lite fixerad vid min hudvård, men jag sjunger inte när jag exfolierar. Kanske får börja med det!
    Ja, det är väldigt olika. Därför blir jag själv lite upprörd när folk kallar produkter värdelösa o urkassa... ja, för dem ja. Men inte för alla. Jag håller med dig helt, alla gillar olika, alla har olika krav o behov.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-29 11:25:13 följande:
    Fridapida: Men, jag avslöjade dig ju inte. Jag tycker det är gulligt knasigt juh Du ska bara veta hur knasig jag är. Inte med sånger kanske, men generellt
    Skönt att det inte är bara jag som är knasig då!
  • Knott

... och där kan man väl säga att jag outat min hangup - hur saker och ting luktar Jag tycker t o m att det är viktigt hur läppstift luktar

Svar på tråden Smink Smink Smink!