• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Hallonmopeden

Linny; jag var på ansiktsbehandling (Decléor) och då skrev hon ner vilka produkter hon tyckte jag skulle använda. Har lilla boken med mig när jag ska handla för det finns endel krämer som sagt... jag använder aromaessence för lite känslig hy och sedan en dagcreme för torr hud. Till natten använder jag nattbalsam för alla hudtyper. Och jag som trodde jag hade fet hud!!!!

• solstraalen

En fråga:

Jag såg igår på stan att det finns ögonskuggor som man kan sminka på antingen vått eller torrt.

Hue 17 går man tillväga om de ska göras vått? Och vad blir skillnaden på dom två sätten?

Mamma till Anton 9910-,Saga 0512- och Josef 0706-
  • Knott

Linny: jag har känslig och reaktiv hud och har använt den crème som heter Harmonie och den essentiella oljan som heter Rose d'Orient, dessa två produkter tillsammans återfuktar och lugnar reaktiv och känslig hud, funkar verkligen kanon. Sen har de "kit" för fet hy, torr hy, normal hy, och säkert flera med anti-ageing-effekt. Man kan antingen köra olja + crème både dag och natt, eller olja + crème till dag och sedan deras speciella nattbalsam. Jag har lyxat till med det då och då, men tycker generellt att olja + crème ger så pass bra effekt att det räckt att köra det även till natten. Deras rengöringsprodukter är också helt underbara...

Bor du i Sthlm? Personalen vid Decléordisken på Åhléns city är hyfsat kunniga och kan säkert vägleda kring val. Annars gör Stockholm day spa behandlingar med Decléor och då får man ju en hudanalys och rekommenderade produkter.

• Linny
    solstraalen skrev 2007-11-29 14:27:05 följande:
    En fråga:Jag såg igår på stan att det finns ögonskuggor som man kan sminka på antingen vått eller torrt.Hue 17 går man tillväga om de ska göras vått? Och vad blir skillnaden på dom två sätten?
    De flesta skuggor, och speciellt eyedusts, kan läggas blöta och torra. Om du vill lägga den blöt så doppar du din pensel i vatten och sedan i lite dust så du får en trevlig krämig konsistens som du sedan lägger på locket. När det torkat till kan du sedan sudda osv.
  • Linny
    Knott skrev 2007-11-29 14:29:35 följande:
    Linny: jag har känslig och reaktiv hud och har använt den crème som heter Harmonie och den essentiella oljan som heter Rose d'Orient, dessa två produkter tillsammans återfuktar och lugnar reaktiv och känslig hud, funkar verkligen kanon. Sen har de "kit" för fet hy, torr hy, normal hy, och säkert flera med anti-ageing-effekt. Man kan antingen köra olja + crème både dag och natt, eller olja + crème till dag och sedan deras speciella nattbalsam. Jag har lyxat till med det då och då, men tycker generellt att olja + crème ger så pass bra effekt att det räckt att köra det även till natten. Deras rengöringsprodukter är också helt underbara...Bor du i Sthlm? Personalen vid Decléordisken på Åhléns city är hyfsat kunniga och kan säkert vägleda kring val. Annars gör Stockholm day spa behandlingar med Decléor och då får man ju en hudanalys och rekommenderade produkter.
    Ok, får testa nångång Är så sällan inne i city nu, då jag bor i norrort och jobbar i en annan norrort. Blir liksom helt fel att åka in till stan efter jobbet..
  • Fridapida

Jag har varit på ansiktsbehandling hos både dermalogica- o decleoranvändare. Men (nu kommer jag få skäll) jag gillade inte Decleors grejer. En hel del var okej, men peelingen luktade hönsgödsel. Det var hemskt. Jag fick kväljningar. Decleors andra produkter brukar ju lukta gott.

• Fridapida
    solstraalen skrev 2007-11-29 14:27:05 följande:
    En fråga:Jag såg igår på stan att det finns ögonskuggor som man kan sminka på antingen vått eller torrt.Hue 17 går man tillväga om de ska göras vått? Och vad blir skillnaden på dom två sätten?
    Man kan blanda de flesta skuggor med vatten. Skuggorna fäster bättre o blir mer intensiva. Mörka skuggor kan man göra till eyeliners på det sättet.
  • Hallontrollet

hmm...

Fick mina EM idag..
    Men jag är ju helt förvirrad..
    Man fick ju välja tre färger... är det foundation i puder form?
    Hur 17 får man det snyggt??
    tror jag valde fel färger dessutom... Tråkigt..
    Va ska ja med dom till nu då?
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Knott

Fridapida: usch, hönsgödsel, det låter verkligen inte som en trevlig upplevelse!! Förstår verkligen om du i så fall blev lite avskräckt! Måste bara säga att så luktar inte den peeling jag använt från dem, utan den luktar väldigt milt och fräscht, men de har ju ett antal olika...

• Linny
    Hallontrollet skrev 2007-11-29 14:41:37 följande:
    hmm... Fick mina EM idag.. Men jag är ju helt förvirrad.. Man fick ju välja tre färger... är det foundation i puder form? Hur 17 får man det snyggt?? tror jag valde fel färger dessutom... Tråkigt.. Va ska ja med dom till nu då?
    Jo alltså, foundation kommer i puderform. Du borstar på, med en kabuki, i cirklande rörelser. Jobba in det i huden, det blir jättefint. Ta lite åt gången, jobba in i borsten och knacka av överflöd. Applicera på huden i cirklande rörelser. Upprepa tills du fått det resultat du önskar. Om du inte är helt nöjd med färgerna, testa om de blir bättre att kombinera. Just nu är jag i en mellanfas då min ljusa är för ljus och min mörka på tok för mörk. Jag blandar därför 2/3 av den ljusa med ca 1/3 av den mörka..
Svar på tråden Smink Smink Smink!