Inlägg från: Majestic |Visa alla inlägg
  • Majestic

Smink Smink Smink!

Linny skrev 2007-11-20 15:37:18 följande:
    Ja på Mac på Åhléns, men inte på MUS väl? De har väl inte ens tops utsatta?
    MUS har inte tops så i deras skuggor måste man peta, MAC har tops (både Åhléns och NK).
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-20 20:32:53 följande:
    Som vanligt snygga sminkningar från dig, Linny. Finns inget jag kan anmärka på i allafall Känner igen känslan av att man ibland tappar touchen, ibland så tappar man känslan och lusten och då brukar jag köra några dagar med bara en enda enfärgad ljus skugga och sen blir man som mer sugen att använda färger igen. Ibland är det ju svårt att bestämma sig vilken färg man ska ta på morgonen också....har man för många skuggor då??
    lilja- Ååh, vad jag känner igen det där, man står där på morgonen och tänker, vilken färg, skugga eller eyedust?? I-lands problem vet ni*asg*

Hur väljer ni skugga/eyedust, matchar ni efter kläder eller matchar ni INTE???

För mig är det olika, ibland matchar jag outfiten, ibland inte !!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Linny- Snyggt, men jag tycker att Dark soul (det är väl den i globlinjen?) borde tonas ut lite mer, det är för skarp gräns mellan den och MUS skuggorna !!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Hallontrollet skrev 2007-11-21 00:03:34 följande:
    Tuuurrr att jag köpte mig en eyeprimer från Lumene idag.. Tyckte inte skuggorna från PL satt alls utan den... har provat kanske 4 st av de 44 jag fick hem :) Tittar runt i era galleri för att hitta ideér och sådär. Är jätte dålig på att få ihop vilka färger som blir bra med varandra och vilken man skall lägga på först.. och hur man gör sedan.. Hur gör ni? lägger ni en "bas" färg över hela ögonlocket.. och sedan en annan färg ute i ögonvrån? Typ som ett V eller? Och suddar (eller vad ni kallar det) in mot den andra färgen??
    Hallontrollet- Vad betalade du för din Lumene eyeprimer?? Den är också silikonbaserad precis som UDPP så jag undrar om de är lika bra, hmm...??

Jag kör inte alltid med basskugga, för vissa skuggor/eyedust ändrar färg totalt om man har nåt under, som tex MUS Glory och älskar jag verkligen. För ett tag sen hade jag Muffin under den och Glory var inte lika fin då !!
    Fluffguf skrev 2007-11-20 22:36:49 följande:
    Jag matchar också ibland, det beror lite på vad jag har på mig. Har jag tex nån neutral färg som vitt eller grått kör jag vilken färg jag känner för, men om jag har tex rosa kör jag oftast rosa eller brunt tex. Jag kör oftast inte starka färger på både kläder och ögonskugga om de inte matchar.Jag brukar tänka ut på kvällen innan vad jag ska ha på mig och hur jag kan sminka mig då. Men på sista tiden har det blivit rätt neutrala sminkningar.
    Fluff- Here we go again, ROSA !!
    Linny skrev 2007-11-21 10:24:48 följande:
    Jag lägger först primer. OM jag ska ha två färger så lägger jag först den ljusa över hela locket och sedan den mörka som ett liggande V i yttre ögonvrån.Om jag har tre färger så lägger jag den ljusa och den mellanmörka på ca halva ögonlocket var. Sedan lägger jag den tredje som ett vi i yttre ögonvrån. Sedan tonar jag ihop dem noga och lägger ev. på lite mer färg här och där för att uppnå önskat resultat.
    Linny- Jag kör med mörk skugga i globlinjen först, sen tar jag ljusare i mitten mot innre ögonvrån. Tre skuggor kör jag bara när jag ska ut, orkar inte mejka med tre skuggor på morgonen!!

Tjejer; vad har ni för lju/lampa fär ni sminkar er??

Jag har dagsljuslampa, men sen vänder jag mig mot fönstret och grejjar !!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Linny och Fluff- Hmm, man kanske ska lägga den mörkaste sist, vad vet jag !!

Men jag tycker är lättare att lägga mörkt, ljus och sen sudda ut! Eller vad tycker du
    Honey, hur gör ni när ni jobbar??
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Marsch skrev 2007-11-21 15:35:18 följande:
    Någon som provat röd ögonskugga? Riskerar man att se hyperallergisk ut då?
    Marsch- Jag har en vinröd MAC Paint pot (Artifac) och den är superfin*me like*
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-21 17:35:32 följande:
    Och när ska vi få se den färgen då??? *nyfiken i en strut* Bild! Bild! *hoppar upp och ner.... *
    lilja- Helt OT, varför säger man nyfiken i en strut?? Varför säger man inte nyfiken i en munk eller en våffla??*undrar bara *
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Marsch skrev 2007-11-21 17:42:22 följande:
    Funkar röda toner på en som är blåögd och blond som jag? *tvinnar håret på ett finger och blåser bubbelgum på låtsas*
    Marsch- Vette 17, jag är inte blåögd*fniss* fråga här vettja-----> sminkan.blogg.se
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-21 17:50:06 följande:
    Det är för att strut rimmar på snart hoppar han ut
    lilja- Toka !!
    Pink makes me puke!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!