• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fluffguf
    Linny skrev 2007-12-05 15:47:21 följande:
    Fridapida: Den svarta budgetkajalen jag köpte idag var verkligen kolsvart. Hoppas den sitter bra också. Det är ju kul om budget är lika bra som lyx
    Just kajal tycker jag funkar alldeles utmärkt med budget! Min favorit köpte jag på ullared för 13 kr tror jag
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-12-05 15:47:21 följande:
    Fridapida: Den svarta budgetkajalen jag köpte idag var verkligen kolsvart. Hoppas den sitter bra också. Det är ju kul om budget är lika bra som lyx
    Verkligen! Det är kul när man hittar billiga o bra grejer. Tyvärr är jag den lätt lurade sorten och omedvetet tänker att ju dyrare desto bättre. Står jag o väljer mellan två produker köper jag den dyraste. Annars går jag hem o bara tänker att den andra är nog bättre... måste ha måste ha. Haha!
  • Linny
    Fluffguf skrev 2007-12-05 15:52:35 följande:
    Just kajal tycker jag funkar alldeles utmärkt med budget! Min favorit köpte jag på ullared för 13 kr tror jag
    Ja det var ju verkligen budget
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-12-05 15:52:35 följande:
    Ja, det är ju skillnad när det kommer till hudvård o foundations osv.
  • Fluffguf
    Linny skrev 2007-12-05 15:54:06 följande:
    Ja det var ju verkligen budget
    Fridapida skrev 2007-12-05 15:55:06 följande:
    Ja, det är ju skillnad när det kommer till hudvård o foundations osv.
    Ja, billigare blir det inte! Jag köper ofta budgetvarianter av kajal och ögonskugga, de brukar ändå vara helt okej! Men hudvård eller foundation skulle jag ju knappast köpa på ullared, även om jag kan använda billigare märken som nivea eller l'oreal.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-12-05 15:57:16 följande:
    Ja, billigare blir det inte! Jag köper ofta budgetvarianter av kajal och ögonskugga, de brukar ändå vara helt okej! Men hudvård eller foundation skulle jag ju knappast köpa på ullared, även om jag kan använda billigare märken som nivea eller l'oreal.
    Nej, man vet ju inte riktigt hur det är med bäst-före-datum... det kan ju vara lite gammalt. Men när man fyndar är det kul!
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-12-05 16:06:56 följande:
    Nej, man vet ju inte riktigt hur det är med bäst-före-datum... det kan ju vara lite gammalt. Men när man fyndar är det kul!
    Nej, det är sant! Hudvård är ju lite värre med sånt, man vill ju inte se ut som en prickig korv för att spara några tior
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-12-05 16:08:05 följande:
    Nej, det är sant! Hudvård är ju lite värre med sånt, man vill ju inte se ut som en prickig korv för att spara några tior
    Nej det är det verkligen INTE värt! Man ska ju inte bli dumsnål!
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-12-05 16:09:08 följande:
    Nej det är det verkligen INTE värt! Man ska ju inte bli dumsnål!
    Fast jag är nog lite dumsnål ibland, men mest för att jag inte kan så mycket! Jag lägger gärna pengar (eller nja... ) på bra prudukter, men vet jag inte att dee är super så köper jag något billigt i stället Generad
  • ScreamJP
    Fridapida skrev 2007-12-05 15:43:12 följande:
    Jag har MUS's kajal. Jag gillar den för att den sitter och för att den är su mjuk. Man kan sota ögonen med den. Om du går in i mitt galleri o kollar har jag en bild som heter "eyeliner". Det är ingen flytande eyeliner utan kajal från MUS. Så ser den ut hela dagen. Jag gillar att fixera kajal med svart ögonskugga, eller om jag har någon annan färg på mig som jag tycker passar bättre.För mig är det viktigt att svart kajal är svart, kolsvart, den får inte bli det minsta grådassig. Kul att du följer tråden, jag undrar ibland om det är någon som är inne ofta utan att göra några avtryck... är det någon? Skriv gärna o säg att ni är med! Det är kul att veta. Det är ju 10 gånger mer klick än inlägg så det bör väl finnas någon...
    Där får väl jag ta åt mej Är inne och läser varje dag, missar inget men är såååå dålig på att skriva. Tänker att jag ska men det blir mest att jag sitter och slösurfar. Har ju lärt mej massor och gjort av med ännu mer pengar *fniss* Hittade hit i somras då jag fick kanonbra sminkråd inför en fest från fridapida *bugar och bockar*

Högt på önskelistan står i alla fall Boots no 7 (lättpåverkad), Urban decays primer och någon pore minimizer

Jag är så nöjd med min mineralfoundation från EM. Vet inte om jag skrev det men jag testade min gamla favoritfoundation från shiseido igen efter några månader med EM och blev så besviken... Jag gillar lystern och skirheten hos mineralfoundationen, man kan lägga ganska täckande utan att det ser kakigt eller spacklat ut
Svar på tråden Smink Smink Smink!