ScreamJP skrev 2007-11-23 22:21:07 följande:
Gokväll! Vet ni, nu har det nu äääntligen lossnat för mig det där med att lägga skuggor Som jag har har krånglat utan att få till det och så var det så enkelt egentligen... Testade att lägga den mörka skuggan först som jag läst att en del av er gör och det var verkligen grejen för mej, nästan så att jag skulle tordas lägga upp en bild nu! Har alltid läst att man ska lägga den ljusa skuggan först och sen på med den mörka men det har antigen blivit för skarpt eller alldeles för mesiga kontraster när jag försökt sudda ihop. Nä, tjejer -tvärt om är grejen (halleluja-moment)Två dar i rad har ögonmejken blivit kanon (nåja, med mina mått mätt förstås -inte riktigt i samma klass som er andra but i'm gettin there)På tidag när lönen kommer unnar jag mig en muffin, har varit och pillrat på den väl många gånger nu
ScreamJP- Jag gillar ditt nick, påminner mig om Primal Scream som jag diggar så mycket

.
Jag lägger också den mörka skuggan först, tycker det är mycket lättare att tona ut och "integrera" mörkt och ljust då!!