Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Fluffguf skrev 2007-11-19 18:08:42 följande:
    Nu behöver jag lite tips! Jag har en kompis som fyllde år härom dagen, och jag tänkte ge henne någon slags skönhetsprodukt i present. Hon är inte den som kostar på sig själv så mycket, så det kunde vara kul tänkte jag. Har ni något tips om nån kul produkt som passar någon som inte använder så mycket, och som inte är allt för dyr (max typ 150 kr)?
    Vad kostar Body Butter på Body shop? Det brukar vara uppskattat. Om man inte är ngn som är galen i smink o krämer så brukar ändå kroppsvård funka.
  • Fridapida
    Honey1982 skrev 2007-11-19 20:07:38 följande:
    är det någon som använder i.d blush och vill ge sin åsikt?
    Jag gör det. Älskar det så klart! Älskar i.d. Det finns nog inget förutom deras kabiku som jag inte gillar.
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-20 13:45:20 följande:
    oj d va snabb leverans på beautyplanet =) nice fick min hypnose mascara nu idag, men väntar lite me å testa har diorshow kvar Hur länge håller en mascara vet ni de?? hur länge använder ni era?Om man har 2 olika så tar dom ju itne slut lika fort.. Men har hört att man endå ska byta var 3dje månad, men d har jag inte råd med ju haha vill juh inte slänga när d finns kvar..
    Jag har en mascara högst tre månader. Men man brukar säga ett de håller i 6 månader.
    Jag är lite försiktig när det kommer till mascaror, jag har lärt mig den hårda vägen hur ont det gör med en dålig mascara. Och den var nog kanske 4 månader lite drygt.
  • Fridapida

Jag petar alltid med fingrarna i sminket. Det är ju där för att man ska prova o känna. Det är ju ingen människa i världen som tar det i sitt ansikte sedan! Om jag inte får känna på det, hur ska jag då veta hur det sitter. Nej jag pillar. Så det så.

• Fridapida
    Marsch skrev 2007-11-21 15:35:18 följande:
    Någon som provat röd ögonskugga? Riskerar man att se hyperallergisk ut då?
    Jag har gillar nectar från Make up store. Om du kollar in i mitt galleri kan du nog se ngn bild med det. Den är iofs mer orange än röd.
    Jag tycker att man kan ha röd, det gäller bara att matcha lite. En röd ögonskugga är inte lika enkel som t.ex. en grå eller brun.
    MEN jag tycker att ska man ha en röd skugga så ska man få den stark. Blir den för blek röd så ser man inte så kul ut.

• Fridapida

ANG att matcha...

Vi har diskuterat det förut endel o det verkar som de flesta gillar att matcha.

Jag gillar att samma "typ" av färg. Har jag bruna toner o nyanser på mina kläder blir make upen i brunt, guld och/eller brons. Har jag svarta o grå kläder så är det så klart svart med lite mer färg till, så som röd, rosa, lila, gul osv...
    Är det fest o jag har en helsvart klänning o har en accentfärg på mig, väskan t.ex., så kan jag sota o matcha accentfärgen i ögonmejken.

Annars är det kul att missmatcha helt, men för mig beror det på humör. OM jag missmatchar så är även det genomtänkt. Ogenomtänkta outfits är ett big NO NO...

• Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-22 08:59:37 följande:
    vet inte om ja redan frågat men kan nån snälla tipsa mej på en bra foundation som e tunn och typ halvtäckande, som kostar 100-300 kr och som man INTE får finnar av ? =)
    Alltså det är ganska olika vad vi reagerar mot. Men jag antar att du tänker på en foundation som inte täpper till porerna. Alla foundationes som innehåller mineraloljor gör det. Mineralolja fungerar på det sättet.

Vill man ha en så naturlig foundation som möjligt tycker jag att mineralsmink är det bästa alternativet. Blanda INTE ihop mineralsmink o mineraloljor. Inte samma sak.

Jag gillar ID, men det finns väldigt många fler o billigare alternativ på marknaden. Men var snäll o hoppa över IsaDora o L*Oreals alterantiv. Bortkastade pengar.
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-22 09:52:42 följande:
    Fridapida: snälla ge mig några tipspå foundations utan mineralolj aom du vet? dock ingen man beställer utan som finns på typ kicks lr åhlens?
    Jag är tyvärr dålig på att veta vad som betyder vad. Jag vet däremot att mineralsmink är fritt från mineraloljor. Jag kör på säkra kort så att säga. Dermalogiga, mineralsmink och The Bodyshop... men det finns många fler på marknaden. Är jag osäker så frågar jag där jag handlar. Det finns de som vet vad alla kemiska sammansättningar heter... jag har inte koll! Men jag vet att jag undviker dem i mitt ansikte. MEN det är faktiskt så att alla har inte ont av mineraloljor, för en del passar de bättre.
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-22 09:52:42 följande:
    Fridapida: snälla ge mig några tipspå foundations utan mineralolj aom du vet? dock ingen man beställer utan som finns på typ kicks lr åhlens?
    Ojoj... det bästa är att kolla med dem som jobbar där. Hur stort är erat Åhlens? Men varför inte kolla med Demalogicas foundations? Jag har svårt att tro att de har mineraloljor i sig, deras cremer har ju inte det. Dermalogica finns hos hudterapeuter, kolla upp på eniro.
Svar på tråden Smink Smink Smink!