Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Nathalie009 skrev 2007-11-22 10:09:01 följande:
    hmm Okej, men använder inte foundtion så ofta men tänkte köpa för å ha ibland.. kanske inte e så farligt om man har d ibland bara då.. hoppas jag =( finns inget body shop här tråkgit nog.. Kicksi å åhlens finns..Ja får väll köra på lumene å hoppas att huden itne blir skitdålig..
    Du vet väl om att en foundation håller i ca 6 månader? Sedan är den bara bra till att fylla ut i soppåsen. En mineralfoundation håller mycket längre, jag har haft min nu ett år o den håller. Så sminkar du dig inte ofta så satsa på en i pulverform. Håller MYCKET längre. Du kanske t.o.m. klarar dig länge på några provburkar.
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-22 10:29:37 följande:
    vet nån va makeupstores foundations kostar? Matt eller Liqiud?Om ja har torr hy o inte behöver en heeltäckande, vilken rekomenderar ni då?
    Den torra hyn bör du behandla med en fuktgivande dagcreme. Alla MUS priser hittar du på deras hemsida. Jag har det inte i huvudet tyvärr.
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-22 10:29:37 följande:
    vet nån va makeupstores foundations kostar? Matt eller Liqiud?Om ja har torr hy o inte behöver en heeltäckande, vilken rekomenderar ni då?
    OM du har en täckande foundation o inte vill ha den så täckande så applicera den med en fuktig svamp. Då blir det ett tunnare resultat.
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-22 10:41:31 följande:
    ja liquid foundation står d 235 men d står inget pros på den matta :S
    Jag tror att de kostar ganska lika.
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-22 12:13:52 följande:
    har dock ingen MUS svamp lr kvalite svamp köpte en billi gpå HM e skit men har itne råd just nu så får bli d sålänge..tro ni d då e bättre å göra me fingrarna eller den dåliga från hm? haha shit snacka om att man är fattig nu=P
    Det går säkert absolut lika bra med en från H&M. Det viktiga är att den inte blir en bakteriehärd... byt ofta! Om du använder samma är det stor risk för finnar. Därför kan H&M's billiga vara bättre, så man har råd att byta.
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-22 12:50:38 följande:
    Okej tack för tipset!!Dagcreme var d nån som sa, jasså ska man ha det med :P Jag e lite lost när d gäller sånt har adlrig använt sånt *skämms* hahaha.. ;)Vilken dagcreme e bra då ska man satsa på en dyr eller funkar de billiga lika bra?
    Min personliga åsikt är den att OM man vill vara ekonomisk o inte köpa dyrt i onödan när det kommer till smink så prioritera rätt. Allt man ska ha på huden i ansiktet ska vara av hög kvalité. Dvs rengöring, dag/nattcreme, foundation och andra "mirakelcremer"... Vill man köpa budget gör det då när du köper lipgloss, ögonskuggor, kajal, svampar, borstar osv. Men huden bör man satsa på.

Jag använder dermalogicas hudvård. Den är bäst för mig tycker jag. Svindyr. Men mitt ansikte ska vara med ett par år till o därför så vill jag satsa på den.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-22 14:39:58 följande:
    Ja, Dermalogica är super! Min hud mår toppen nu!Hehe, ingen som vågar kommentera min illgul-oranga sminkning Det är ok att vara kritisk. Jag är inte direkt skitnöjd själv
    Jag tyckte det var jättefint. Jag är väldigt förtjust i gult!
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-22 14:49:49 följande:
    Jo självklart Har bara aldrig provat den gula. Fick den som present från MUS när jag handlat en gång. Ville bara testa. Inget jag testar när jag ska iväg någonstanns direkt. Men idag skulle jag ju bara vara hemma. Har tvättat av mig allt nu, men ville bara visa er hur det blev
    Aha! Är det en microshadow? Den jag har på flera bilder? Eclipse eller vad den nu heter?

Jag tycker INTE at den är för gul!
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-22 15:08:40 följande:
    nä den heter neon
    Okej, då vet jag vilken det är. Väldigt fin iaf.
Svar på tråden Smink Smink Smink!