• Linny

Smink Smink Smink!

jo, visst blir det. Ingen fara med likviditeten, men det är surt när det blir lika dyrt som att gå till butiken..

• Linny
    spiritsinlove skrev 2007-11-27 18:39:56 följande:
    Hejhej Tänkte testa att fråga här.. Någon som har något att säga om i.d. Big Tease Mascara? Älskar annars Diors Diorshow men tänkte gå över helt till mineralsmink, så jag rekar lite. Kanske har ni tips på andra bra mineralmascaror? Gärna mycket färg och intensitet som Diorshow!
    ingen aning tyvärr
  • Linny
    k girl skrev 2007-11-27 17:27:38 följande:
    Apropå mascaror, har ni testat Kanebos 38 grader (seperating and lengthening)? Hur är den?
    Har testat någon 38 grader från Kanebo (finns det fler?) och jag tyckte den var helt värdelös tyvärr.
  • Linny
    Knott skrev 2007-11-27 19:50:16 följande:
    Linny: Surt! Mina beställningar från Strawberrynet har fastnat i tullen de senaste typ två åren, varje gång. Men de ersätter ju för tull? Eller lyckades du beställa nu precis under den period då de INTE ersatte för tullavgifter? De har ju ersatt tullavgiften i efterhand länge, men sedan slutade de med det i samband med att de började behöva skicka parfymer separat pga nya säkerhetsregler. Men så för någon vecka sedan fick jag ett mail från dem om att de nu återgår till att ersätta för tullavgifter (och då beställde jag ju givetvis direkt ). Jag fick min första delleverans i fredags och väntar nu på del två som innehåller en parfym jag ska ge bort i julklapp. Hur som helst, nu är det ju bara att faxa in kvittot så sätter de in motsvarande summa som retur på köpet!!
    Nä, nu ersätter de inte för tull. Men de gör inte som de gjorde den där perioden då de inte ersatte alls. Nu drar de istället av runt 20 procent på priset. Tror de drog av ungefär 100 spänn på krämen. Den kostade nästan 500 från början men hamnade på 395 eller något..
  • Linny
    k girl skrev 2007-11-27 20:15:37 följande:
    Linny: Ja, det finns tydligen två varianter, den gamla och en ny som ska förlänga fransarna.
    ok. Då testade jag nog den gamla.
  • Linny

såhär står det:
    It is therefore the customer's responsibility and liability to pay VAT if so demanded by the authorities.

Our prices shown are inclusive of VAT but we actually charge the customer at checkout net of VAT therefore leaving the full amount of VAT as a discount for the customer to pay upon request.

• Linny

MEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag har fått svar från dem nu och de ersätter det faktiskt!!
    Så kostnaden för krämen blev bara 400 ändå

Men ärligt, av texten ovan, tycker jag det framgår att de redan dragit av och att man ska betala skatt om det åker in i tullen. Och om det inte åker fast så har man helt enkelt fått "rabatt". Förut stod det uttryckligen att de ersatte om man ändå åkte på avgiften, men den texten är inte så lätt att hitta längre. Jag hittar den då inte. Men skit samma..

• Linny
    solstraalen skrev 2007-11-28 06:29:04 följande:
    Nån bra och billig tvätt som man får bort smink med??Köpte en eyeliner igår som tydligen va bättre än den "tvätten" ja hade hemma.. så nu då ja testade eyelinern så fick ja tvätta mig i år och dar och nu ser de ut som jag fått en smäll under ögat Hoppas de försvinner snart, annars stannar jag inne idag
    Jag vet jättebra cleansers, men om de är så billiga vet jag inte. Clinique har en på grön tub som är helt underbar. Det är en kräm som har samma ph-värde som tårvätska så det svider aldrig. Helt underbar.
    solstraalen skrev 2007-11-28 06:35:57 följande:
    Någon som vet någon sida där man kan se olika make upèr? Då menar jag simpla för oss nybörjare
    Det finns flera sidor, men de är oftast mer avancerade för att man ska få inspiration.
    Sedan kan du söka på tutorial och makeup eller eyemakeup på youtube så får du se hur de lägger.

Kolla här:
    http://smg.photobucket.com/albums/v245/SalsaBelle1983/Eye%20Looks/?start=0
    Denna kille har många bra videos:
    ">

">

• Linny
    LMK skrev 2007-11-28 09:12:11 följande:
    Mutter & morr! Jag tror min beställning från EM har fastnat i tullen! Har ALDRIG hänt mig förut, vad gör jag nu?? Hur löser jag ut paketet? Åh Typiskt! Beställde 15/11 & det står "shipped" på hemsidan. Alla gånger tidigare har jag fått paketet inom en vecka. Får väl hoppas att det bara är snigelpost...
    Om det har fastnat i tullen så kommer en avi hem till dig om att du ska lösa ut den på tex. din vanliga postutlämning.Då får du betala också. Jag gjorde det idag, men ska scanna in kvittot och skicka till Strawberrynet sedan. Hoppas det bara är snigelpost! Annars, kontakta EM och tala om att det inte kommit, så skickar de ett nytt. Det kan ju ha kommit bort..

När vi pratar budget..... Kan man inte använda olja för att ta bort makeupen?
    Kolla denna länk. Många säger att det är jättebra. Jag är inte tillräckligt duktig för att säga om det funkar eller ej. Någon annan? Lyxfaktorn är däremot noll, men det kan det ju vara värt ibland när man vill lägga pengarna på nåt annat

Äh, hittar inte länken.. Den kommer snart..
Svar på tråden Smink Smink Smink!