Inlägg från: Billy och Jag |Visa alla inlägg
  • Billy och Jag

Smink Smink Smink!

Haha.. mitt absolut fulaste och värsta sminkminne är nog från högstadiet.. typ 7.an.. då var det populärt att klistra fast glittriga stenar i ansiktet.. det var ju sååå snyggt.. Jag bodde i en pytte ort och var nog den enda som följde sminkmodet.. haha. jag var nog ett ufo för de flesta..
    Skäms ju nästan när jag tänker på de där fula stenarna..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag

Jag är lite barnslig och använder Puma.. Den rosa och den röda har jag.. minns inte vad de heter riktigt..

• Billy och Jag
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:23:00 följande:
    Det är väl inte barnsligt att använda Puma!!!!!! De doftar gott men passar inte mig.
    Den luktar supergott Äh, det är mest flaskan som ser barnslig ut.. Rosa och söt..
    choklaa skrev 2007-10-01 22:23:02 följande:
    Lone Star State skrev 2007-10-01 22:20:58 följande: Menar du den rosa puma som flaskan är formad som en kvaiar tub? Vet att den heter något på C i alla fall. Den är hur gooo som hälst.
    Menar du kaviartub? Njäe. den rosa är fyrkantig och den röda är lite rund.. Har även deon.. Iiiih vad kallt det är med spraydeo!!
  • Billy och Jag

Linny: Jag skulle vilja se en bild där du blundar.. Du som får så tydliga bilder.. vill se hur det ser ut helt.. Om det går för sig..

• Billy och Jag

Hörrni, behöver lite råd.. Ska jag bli blond igen? Det är min riktiga hårfärg.. Eller ska jag fortsätta färga brunt??

Kika mina bilder och kom med förslag.. Vet inte vilken färg jag passar bäst i..

Hur påverkar hårfärgen hudfärgen!? Gör den det?

• Billy och Jag
    Fridapida skrev 2007-10-02 22:56:34 följande:
    Lone Star State skrev 2007-10-02 22:21:39 följande: Den bruna färgen där luggen går ned i ögonen! Det passar dig så bra. Jag önskar att jag kunde ha lugg, men det går inte! Jag har provat, men min virvel vill inte samarbeta. Visst påverkar hårfärgen hur man uppfattar hudfägen o vice versa. Jag tror att du passar i en ganska mörk brun, men låt den inte gå så mkt åt det röda.
    jo jag håller med om att rött inte passar.. jag har för röd hud för det.. Tror jag.. Men jag tror jag kör på brunt.. blondt blir så slitet lätt faktiskt... när man bleker och grejjar..

Jag har också en HEMSK virvel.. men med fönen går den ner..
  • Billy och Jag
    Fridapida skrev 2007-10-02 23:09:00 följande:
    Lone Star State skrev 2007-10-02 23:03:52 följande: Det låter som ett förnuftigt beslut. Min virvel är tyvärr envisare än så, men jag är så sugen på att kapa luggen igen. Men tyvärr (o tur) så är det en av mna bästa vänner som klipper mig. Hon är en superkunnig o duktig frisör, men ibland så är det svårt att få sin vilja igenom när hon har en egen åsikt. Men jag litar blint på henne o jag blir alltid nöjd! Hon vet bättre än mig...
    Hehe. jo jag vet hur det är. Jag gick till en jätte dyr frisör och bara avbröt mig när jag förklarade hur jag ville ha det.. Sen när hon hade klippt en stund så infliknade jag hur jag ville ha de lite.. Då tyckte hon att hon redan var färdig.. hehe.. jag såg ju ut som när jag kom dit :-P Det var inte så kul.. Vart inte nöjd.

Jag brukar klippa mina vänner.. Det är kul!! Men jag skulle aldrig våga klippa en främling.. är ju inte utbildad så jag skulle säkert tabba mig..
  • Billy och Jag

Hallontrollet: Jag hade nog blivit lika förbannad med!!! 
    Visst, det är inte deras skyldighet.. Men jag skulle aldrig kunna stå och glo utan att hjälpa.. det hör väll till vanligt folkvett!

Blir lika förbannad varje gång en av mina hundar lyckas smita när katten öppnar dörren och då har hon dille på att följa med sällskap ute.. och istället för att stanna och vänta in mig så gåååår de bara.. och hon efter.. och där står jag sen utan hund bara för att folk ignorerar både mig och min hund.. :-P Det tycker jag också är otrevligt.. Även om det är mitt fel, men man kan väll ändå sammarbeta..

• Billy och Jag
    Linny skrev 2007-10-03 15:37:17 följande:
    eh.. happydust lät som nån sorts knark Menar förstås glittrigt makeupdust!
    haha..
  • Billy och Jag

Linny: jo jag har kikat.. Alltid kul att se lite tydligare hur skuggorna lagts.. Hehe, ja ditt "knark" gjorde oss på bättre humör

Jag har inte orkat sminka mig på flera dagar.. inte sen i lördags!! Ja se.. så är livet när man är hemma och är sjukskriven.. känns inte så motiverande att sminka sig när man bara är hemma

Men jag vart jätte nöjd med shampoot! Håret vart riktigt volymigt..

Svar på tråden Smink Smink Smink!