Inlägg från: Billy och Jag |Visa alla inlägg
  • Billy och Jag

Smink Smink Smink!

fluffguf: Fin färg.. Jag har knappt provat mina PL skoggor än... Förvånad Det kliar i fingrarna på mig och jag antar att du vill ha tips/kritik om dina sminkningar.. Men du borde byta maskara eller byta teknik.. För det ser lite klumpigt ut. Men sen är jag också superpetig med mina fransar så jag kanske "överreagerar"

En fd kompis hade på så mycket maskara jämt så jag tror det måste ha gått åt en förpackning vid varje sminktillfälle.. haha.. hon ville ofta att jag skulle sminka henne men maskaran ville hon ha på själv.. för jag kladdade inte på så mycket som hon ville ha.. Där kan vi snacka spindelben!

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag

Linnys fransar tex tycker jag blir superfina med maskaran lagd.. *exempel*

• Billy och Jag
    Fluffguf skrev 2007-10-03 16:41:27 följande:
    Jag vet att mina fransar blir spretiga, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det... Jag har nog provat närtan alla mascaror som finns, men mina fransar är liksom så i sig själva. Det funkar inte med ögonfransböjare heller, jag gör precis som man ska men ingenting händer
    Tråkigt.. kanske finns nån som sitter inne med nått bra tips.. Jag vet faktiskt inte.. mina fransar är ganska lätta att jobba med... Vad använder du för maskara nu?
  • Billy och Jag
    Fluffguf skrev 2007-10-03 16:50:16 följande:
    Just nu använder jag en från nivea beauté. Innan använde jag max factors masterpiece max. Båda med samma typ av borste, sån där gummigrej. Jag stör mig sjukt mycket på mina fransar
    Men på bilderna så der det ut som att det skulle räcka att böja dem.. som att de bara är lite raka..
  • Billy och Jag
    Majestic skrev 2007-10-03 17:00:02 följande:
    Med MUS värme fransböjare!!!
    finns det? Häftigt.. Hur blir den varm?
  • Billy och Jag

I dag köpte jag en jätte söt plattång som är rosa. Sån där som man sponsrar cancerfonden om man köper.. Min andra börjar bli lite knäpp..

Tycker det blir finast lockar om man lockar med plattång.. inte lika tillgjort som med locktång..

• Billy och Jag
    Majestic skrev 2007-10-03 22:26:12 följande:
    En kul grej bara: den gamla tråden hade 1387 inlägg och 138 sidor, jag tror vi slår rekord med den här tråden, redan första månaden!!!
    Yey, vi är bäst.. Eller så hade vi annat att göra på sommaren.. hehe..
  • Billy och Jag
    emby87 skrev 2007-10-04 15:48:49 följande:
    Hej alla experter! Här kommer jag med en fråga igen.. Hoppas någon vill svara på den Jag har köpte en primer på MUS igår. Hade tänkt att testa den idag. Ska man låta den torka helt eller ska man börja med sminkningen när det fortfarande är lite kladdigt?
    den bör torka
  • Billy och Jag

I dag köpte jag en ögoncream på åhlens.. deras eget märke.. Kanske inget att ha, men jag känner inte att jag har behover och vill bara testa..

Nu vill jag höra era åsikter... min syster  säger att så länge jag inte använder krämer så kommer jag inte få rynkor osv... Hon menar att huden blir beroende av krämerna och att man då blir rynkig och de av att sluta med dem eller att man måste använda dem hela tiden för att inte få rynkor. Stämmer det??

Kan man inte i tidig ålder förebygga att få rynkor i äldre dar? alltså få det senare och mindre. Eller blir det som hon säger, en ond cirkel?

• Billy och Jag

När ni säger att ni sotar med skuggorna hur menar ni då? *knas* Jag brukar sota med kajalpenna.. är det på ungefär samma sätt? Ja man lär sig ju inget om man inte frågar..

Svar på tråden Smink Smink Smink!