Inlägg från: trollsanna |Visa alla inlägg
  • trollsanna

Smink Smink Smink!

Hallontrollet
    Jag har best. från PL flera gånger och tycker det är så kul med att kunna ha flera färger att välja på. Med tanke på priset så tycker jag dom är helt ok. Använder dom nästan varje dag. (Dock så blöter jag penseln och blandar in på handen tills jag får en bra konsistens sedan lägger jag skuggan)

• trollsanna

maddie3
    man blir nyfiken, synd att du inte lägger upp det nu. Kul att du blev nöjd. Ha en riktigt trevlig kväll. Ska kolla imorgon.

• trollsanna

maddie3
    Jättefint. Färgerna passar dig kanon. Passar till din hårfärg och ögonfärg. Vill också gå och bli sminkad.

Linny
    Jättefint!

• trollsanna

Sitter med ansiktsmask. Så skönt så. Har haft en lugn dag. Varit ute med vovven i snön. Fast jag ska snart hoppa i duschen och fixa till mig...jobbar ikväll/natt så bäst man ser ok ut när jag träffar så mycket folk. Ska se om jag hinner med att lägga upp någon bild på hur sminkningen blir. Har bara lite svårt att bestämma mig för hur jag ska sminka mig idag.  Tips?

• trollsanna

Linny

Tror det får bli det. el samma som igår men göra den mörka mörkare ev även ta utopia osv...så det blir mer party av det hela. Kanske kajal innanför fransraden och eyeliner? Har jag beslutsångest eller...Förvånad

• trollsanna
    Dagens (el kvällens) sminkning är inlagd.
    Det blev en blandning av PL:s skuggor Utopia, Amethyst, Lilac Ice samt en skugga från FACE aubergine

Ha det bra ikväll. Nu åker jag och jobbar.
  • trollsanna
    Dagens sminkning är upplagd
    Idag blev det PL:s skuggor Vanilla och Chocolate Grapes.
    En ganska neutral sminkning. "vardags-sminkning"
  • trollsanna
    Dagens sminkning är upplagd.
    Blev lik gårdagens men idag markerade jag ögonen lite mer.
    Det blev PL:s Vanilla och FACE nr 11 (guldbrunaktig)

FACE har fina bruna skuggor. Både matta och glittriga. Kan rekomendera deras. Man brukar få bra hjälp i butiken också.
  • trollsanna

ScreamJP
    Använder en kajal från mina Aloe Vera produkter (sminkprodukterna) märket Forever Living Products samt en svart ögonskugga från samma märke. Finns inte i butikerna bara som hemförsäljning, men det finns konsulter i hela landet.
    Hade samma problem förr med att kajal osv inte fastnade men först tar jag kajalpennan sedan fixerar jag med ögonskugga. Fick tipset av någon här inne och det fungerar för mig. Kan ibland få bättra på linjen men oftast håller det hela dagen.

• trollsanna

nyfiknaflickan
    Jag älskar också ögonskuggor och har efter att ha läst är köpt en hel del så nu använder jag ofta PL. Det finns delade meningar om deras skuggor. Jag är en av dom som gillar dom. Sedan gillar jag FACE skuggor också. PL har billiga provskuggor som räcker ett bra tag så med tanke på priset så är dom helt ok. Det kan ta ett tag att lära sig använda skuggorna. Själv blöter jag oftast penseln med PL :s skuggor eftersom jag tycker det är lättare att lägga dom så samt så blir det lite starkare färg på dom.

• trollsanna
    Dagens sminkning är upplagt

Använde skuggor från FACE Shangri-la och ? (en brunguldig i globlinjen lite svagt)

Försökte göra en sminkning jag skulle se piggare ut men nja...vet inte om det blev så bra. Har varit trött el hmm lite''bakis'' idag. Var med mina vänner och drack lite vin igår.

• trollsanna

Hej på er!
    Nu var det länge sedan jag kikade in. Har haft fullt upp. Fina sminkningar har jag också ''tjuvkikat'' på. Roligt med fler som hittar hit till oss som älskar smink. Tyvärr har jag igen kamera för tillfället så jag har inte kunnat lägga upp någon ny sminkning. Fast jag är här och kollar osv. 
    Tjingeling.  

• trollsanna

måste bara tillägga att jag lagt in ytterligare en order hos PL. Får nog paketet vilken dag som hälst. Kul kul.

• trollsanna

Ser att ni pratat om consealer tidigare. Jag använder Aloe Vera concealern. Kanonbra. Har en bild på den under sminkningar. Den har flera olika consealersnyanser till olika saker. Min allti allo. Kan inte leva utan den. Använder mäst den ljusbeiga som döljer dekekter och samtidigt ger en fin lyster. Den lila har jag oftast omkring ögonlocket för den markerar ögat samtidigt som den är en jättebra som bas under ögonsminkningen.

Lite om färgerna på consealers
    Grön = Neutraliserar hudrådnader. (Om man tex vill dölja ytliga blodkärl)
    Gul = För mörka partier   (Gillar inte den gula själv så mycket men vet att många gör det)
    Lila = Gulaktig hy blir ljusare, samt så passar den som bas på ögonlock. Ögat blir mer markerat. (Det blir faktiskt jättefint med den här under, var själv skeptiskt innan jag provade)
    Medium beige = Döljer defekter
    Ljus beige = Döljer defekter och ger lyster.

Svar på tråden Smink Smink Smink!