Inlägg från: En liten katt |Visa alla inlägg
  • En liten katt

WT-namn??????

Jag har hört uttrycket massor med gånger långt innan jag hittade till familjeliv.

• En liten katt
    Moomin skrev 2007-09-13 14:30:49 följande:
    Tror du att det är en slump att till exempel karaktären "Trashmamman Tabita" I Humorprogrammet Roll on (Mia och Klara) har en dotter som heter Cassandra? Nej, just det. Ni som vill ha en definition av White trash kan få en hint om ni går in på SVT eller SR och lyssnar/kollar på Trashmamman Tabita.
    Men visst har hon en Kevin också? Jag tyckte jag höde både Kevin och Cassandra senast.
  • En liten katt
    PoodleMy skrev 2007-09-13 22:41:24 följande:
    Vem sjutton bestämmer över vad "andras" namn är el inte är? Namn är namn vad det än vara må.Detta som en del kallar WT.Är så urbota löjligt så det är inte sant!
    Vad är löjligt? Att vi har olika klasser i samhället? Tja..
  • En liten katt
    PoodleMy skrev 2007-09-13 22:47:33 följande:
    Du läste mitt inlägg korrekt.
    Ja jag önskar också att vi inte hade några klasser. Tyvärr är det inte så. Och det måste man kunna tala om. Det är ett första steg mot att minska skillnaderna.
  • En liten katt
    Cammie86 skrev 2007-09-13 22:47:53 följande:
    Jag förstår hur du menar och det finns ju avsolut inga regler över vad som skulle kunna räknas som white trash. Benämningen låter ju också väldigt negativ, arbetarklassnamn skulle kanske vara mer passande. Men det kan vara kul att diskutera vad som skulle räknas till WT eller inte eftersom det är tydligt att t.ex. unga outbildade ger en viss typ av namn. Och fastän det inte finns några regler, så är man ofta överens om vilka namn som skulle räknas dit, vilket ju visar på att finns sådana namn?
    Näj oou heter det!
  • En liten katt
    Cammie86 skrev 2007-09-13 22:59:43 följande:
    Nu förstod jag inte???
    oou-namn säger vi på svenska. Inte wt-namn.
  • En liten katt

(kolla inlägg 44 i denna tråd)

• En liten katt
    IHateYourFace skrev 2007-09-13 23:14:00 följande:
    Egentligen är de väl inte det faktum att vi har olika samhällsklasser som är problemet (?) utan att folk dömer andra för att de har en annan bakgrund.
    Ja men då kan man ju helt enkelt låta bli att använda uttrycket white trash och tala om klasser i stället under namndiskussionerna.
  • En liten katt

Sannolikheten att en Kevin kommer från underklassen är större än att han kommer från överklassen. Mer än så är det inte.

Det har ingenting med specifika individer att göra, vad hekus familj har för klasstillhörighet har jag ingen aning om.

Svar på tråden WT-namn??????