Inlägg från: Cammie86 |Visa alla inlägg
  • Cammie86

WT-namn??????

Jag kommer inte på några exempel på WT-namn för vuxna tjejer. Killnamn som var WT på 70-talet finns det ju en massa: Ronny, Tony, Conny osv. Och nuförtiden räknar man ju Nova, Tiffany, Cassandra m.fl. som WT... Men är det någon som kommer på vuxna kvinnonamn som räknats som WT?

• Cammie86

Ja just det, det stämmer med abborna! Men Linda blev ju ett jättevanligt namn så det spred sig nog vidare till alla "klasser"

• Cammie86

Gabriella S skrev 2007-09-13 21:58:54 följande:

Nja - jag har svårt att tänka mig medelklassföräldrar som döper sin dotter efter ett ABBA-barn, faktiskt... Men Linda har ju alltid funnits med, mer eller mindre. Jag har inte kollat upp det nu, men jag gissar att det kommer från gamla namn som Rosalinda etc.
    Jag menade att Linda blev ett sånt vanligt namn att alla knappast gav det för att Agnetas dotter heter så. Linda blev ett namn son inte stannade i WT-kateogrin, det är min åsikt i alla fall.
  • Cammie86

ÖT:

Isabella
    Louise
    Carolina
    Hedvig
    Antonia

• Cammie86

Gabriella S skrev 2007-09-13 22:14:26 följande:

Så menar jag också! Medelklassföräldrarna kan ju ha hittat det i en namnbok, eller blivit inspirerade någon annanstans, utan att ha en tanke på ABBA-Agnethas dotter.Men nu har jag en känsla av att Linda har sjunkit rejält, efter Linda Rosing och även ett par andra kända Lindor av hennes typ.
    Okej, då förstår jag dig!
  • Cammie86
    PoodleMy skrev 2007-09-13 22:41:24 följande:
    Vem sjutton bestämmer över vad "andras" namn är el inte är? Namn är namn vad det än vara må.Detta som en del kallar WT.Är så urbota löjligt så det är inte sant!
    Jag förstår hur du menar och det finns ju avsolut inga regler över vad som skulle kunna räknas som white trash. Benämningen låter ju också väldigt negativ, arbetarklassnamn skulle kanske vara mer passande. Men det kan vara kul att diskutera vad som skulle räknas till WT eller inte eftersom det är tydligt att t.ex. unga outbildade ger en viss typ av namn. Och fastän det inte finns några regler, så är man ofta överens om vilka namn som skulle räknas dit, vilket ju visar på att finns sådana namn?
Svar på tråden WT-namn??????