• Fröken svår

WT-namn??????

Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....

• Svar på tråden WT-namn??????
  • PD77

Jag frågade dig en grej i inlägg 139. jag är nyfiken på ditt svar.

• heku
    PD77 skrev 2007-09-14 19:41:28 följande:
    Jag frågade dig en grej i inlägg 139. jag är nyfiken på ditt svar.
    Oj, måste gå tillbacka....
    Relax Take It Easy........Äla heilu
  • heku
    PD77 skrev 2007-09-14 19:26:21 följande:
    heku, vad säger du?:Men om vi nu inte skulle kalla namnen för WT utan bara konstatera att folk från olika "klasser" (kommer tyvärr inte på ett bättre sätt att beskriva det) döper sina barn till olika sorters namn. Det bara är så. har ni aldrig tänkt på det? Det behöver inte vara att man pekar och hånar. Man kanske bara konstaterar. Eller?
    ABSOLUT, sant.
    Det jag tycker är SÅÅ fel är självaste WT uttrycket.....
  • PD77

I den här artikeln finns statistik. Men den handlar om ålder på föräldrar och vad de döper sina barn. Fast det hör i hop lite, inte med WT. Men att det är vanligare att man utbildar sig, skaffar karriär och skaffar barn lite senare (vid ca 30) om amn kommer från tex medel-överklass. Kommer man från arbetar eller lägre så skaffar man oftare barn tidigt. De unga faller lättare för trendnamn och vill gärna klatscha till dem lite. typ Cehwin Celindha osv. Så det är vanligare att skaffa barn tidigt i "WT-klassen", (OOU låter bättre tycker jag) och därför är den här statistiken relevant enligt mig. Läs själva, intressant.

www.gotlandska.se/artikel.asp

• Mjolle

En liten katt skrev 2007-09-14 19:40:21 följande:

Fast du, jag bad inte om nån förklaring. Jag konstaterade bara att du suckar mycket åt olika människor medan jag som i denna tråd anklagas för att vara fördomsfull och "ser ner på människor" inte gör det. Vare sig de är stereotyper eller ej. Trevlig helg (igen).
    Du påstod att jag inte kan stå för vad jag skriver. Nog kan jag det.
    Det är tråkigt med folk som faller in i tråkiga situationer, vare sig det är jakt på socialbidrag eller lyxbilar. I bägge fall syns många bortglömda barn. Det suckar jag lite uppgivet åt.

Att jag suckar åt folk är alltså ett bildligt uttryck. Hoppas du inser att jag inte går fram till fyrbarnsmorsan som köper ett paket Prince och andas djupt i ansiktet på henne. :)

God ramadan.
  • heku

Jag har läst så många trådar här på FL som handlar om WT.
    Det är namn, mat, kläder, möblering m.m.
    jag tycker bara att reda på mer innan man vräker ur sig sk fakta ...

• En liten katt
    heku skrev 2007-09-14 19:46:33 följande:
    ABSOLUT, sant. Det jag tycker är SÅÅ fel är självaste WT uttrycket.....
    Ja, men då är vi överens. Jag använder inte uttrycker privat och tycker också att det är fel. Men ibland, i diskussioner här på fl, är det svårt att undvika det för att alla ska förstå vad man pratar om. Ofta skriver jag "så kallat wt". Inga människor är skräp.
  • heku
    En liten katt skrev 2007-09-14 19:52:13 följande:
    Ja, men då är vi överens. Jag använder inte uttrycker privat och tycker också att det är fel. Men ibland, i diskussioner här på fl, är det svårt att undvika det för att alla ska förstå vad man pratar om. Ofta skriver jag "så kallat wt". Inga människor är skräp.
    Glad 
  • PD77
    heku skrev 2007-09-14 19:46:33 följande:
    ABSOLUT, sant. Det jag tycker är SÅÅ fel är självaste WT uttrycket.....
    Ja, WT är hårt. Jag tycker dock att det finns många människor soom beter sig odrägligt. Skiter i sina barn, skirker åt sina barn, skriker åt varandra. Lever på bidrag för att de inte vill jobba. osv. (alltså, jag menar inte att alla som lever på bidrag är så) Det är WT för mig, men jag skulle som sagt hellre kalla det något annat. Som sagt OOU omedveten ointresserad underklass. Det passar liksom bättre. För skräp är de ju inte.
  • heku
    PD77 skrev 2007-09-14 19:48:18 följande:
    I den här artikeln finns statistik. Men den handlar om ålder på föräldrar och vad de döper sina barn. Fast det hör i hop lite, inte med WT. Men att det är vanligare att man utbildar sig, skaffar karriär och skaffar barn lite senare (vid ca 30) om amn kommer från tex medel-överklass. Kommer man från arbetar eller lägre så skaffar man oftare barn tidigt. De unga faller lättare för trendnamn och vill gärna klatscha till dem lite. typ Cehwin Celindha osv. Så det är vanligare att skaffa barn tidigt i "WT-klassen", (OOU låter bättre tycker jag) och därför är den här statistiken relevant enligt mig. Läs själva, intressant. www.gotlandska.se/artikel.asp
    mmhh, intressant. Fick Kevin när jag var 21, Ludde när jag 25, och Emilia när jag var 28. Stämmer in på statistiken??
Svar på tråden WT-namn??????