• LedsenÄngel

Någon som varit på Cypern?

Hello, jag och min sambo ska till cypern i oktober så det skulle va kul å höra hur det är där. Har ingen aning om hur det är där. Berätta gärna om din tid där!

• Svar på tråden Någon som varit på Cypern?
  • LedsenÄngel

Så INGEN har varit där??

• LedsenÄngel

Så INGEN har varit där??

• malla76

vi var där i augusti. Och det var jätte fint men OTROLIGT dyrt en 1,5 liters läsk kostade 35 kr. Vattnet är jätte fint vi var i agi napa. Men det var otroligt hög luftfuktighet när vi var där. Och det är bara en massa barer och resturanger över allt mer ett party ställe. men där vi var på sunwing resort sandy bay var det jätte fint jätte god mat. Värt att resa till absolut men vi åker nog inte tillbaka. trevlig resa

• Pyff

Jodå, jag har varit där - men det var 15 år sedan och då söp jag skallen i bitar Det finns GOTT om barer och discon och det är ett jäkla hålligång............det är i Aiga Napa alltså.......

Pyff på er!
  • CarlHerman

Vart på Cypern ska du åka? Det är ju rätt stor skillnad mellan t ex Ayia Napa och Fig Tree Bay/Protaras.
    Jag har varit i Fig Tree Bay två gånger, senast i juni och det är ett toppenställe. Det finns många många restauranger att välja mellan, men man slipper det värsta hysteriska nöjeslivet som är svårt att undvika i Ayia Napa. Vattnet är extremt vackert, helt turkost. Slår t ex Grekland med hästlängder.
    Jag tycker inte alls det är så dyrt som många säger. Nu sist gjorde vi av med ca 3000kr per person på en vecka, då åt vi ute varje kväll, ibland även på lunchen. Ofta åt vi även förrätt och även en flaska vin/några öl till middagen. Många restauranger har "set menus" (färdigbestämda, ändras dag för dag) till bra priser. Jag har rest en hel del men cypern (fig treee bay) är en favorit i europa. Åker du till fig tree bay måste du gå upp till agias elias kapellet uppe på en klippa i utkanten av byn, fantastiskt vackert! Ha en trevlig resa!

• babsan

Jag har bott och jobbat på Cypern i 4 sommarsäsonger. Träffade mannen i mitt liv där. Så man kan säga att jag har Cypern att tacka för min underbara son
    Vart ska ni åka? Jag bodde i Agia Napa och även Paralimni.

• LedsenÄngel

Agia Napa ska vi till. Tack alla för era svar. Verkar ju vara mest liva dit vi ska och vi hade tänkt en romantisk resa och ängna tid åt bara oss. Men va fan, det kanske är olika när man åker oxå?

Och vad jag har läst är det inte så dyrt untan typ samma som här. Någon som har vart på whater world? Funderar på att åka dit. Det ska tydligen ligga i agia napa. Värsta vattenlandet tydligen!

Mer fakta tack! :)

• Pyff

Om ni ska bada så rekommenderar jag Nissi Beach, den är skitfin!

Pyff på er!
  • babsan

Det kommer vara rätt lugnt på Cypern när ni ska dit. Oktober är lågsäsong.
    Water world är ett måste! Så jäkla kul där . Jag har varit där ca 15 ggr, det är omöjligt att tröttna. Det ligger ngn kilometer utanför så dit får ni åka buss eller taxi, om ni inte hyr moppe det vill säga. Isåfall kom ihåg att det är vänstertrafik .

Om ni vill äta bra så ska ni söka upp en resturang som heter Lime Light, deras mixed grill är fantastisk. Så himla bra på att tillaga lamm där. Jag har ätit på de flesta resturanger i Agia Napa och måste nog säga att det är den bästa.
    Den bästa kinaresturangen heter Petit Palace, deras Peking Duck är ett måste. ( Ligger nedanför Engelska bargatan).
    Vill ni äta Tex Mex mat så är det Los Bandidos som gäller, deras Frosen Strawberry Margerita är gudomlig!!!

Detta är ställen som alla som bor och jobbar där nere går till, så det är inte bara jag som gillar dom utan dom är verkligen bäst!

När det gäller stränder så är Nissi Beach ett måste! Ni kan inte åka till Napa utan att bada där .
    Vill du veta ngt mer så är det bara att höra av sig här på tråden eller i min gästbok.
    Annars, TREVLIG RESA!!!!!

• LedsenÄngel

Haha, åh det låter såå mysigt! Vi ska alltså till Napa-stället. Det är bokat nu. Självklart ska vill till water world! :D

Gud vilka super bra tips alla ger en! *tycka om*

Ser verkligen fram emot resan!!!!

Tack alla underbara som svarat!

• ellie 877

Hej! Vi kom hem från Ayia Napa för 3 veckor sedan. Vi bodde på Panthea Garden. Det var inte alls så livat där som en del säger. Speciellt dyrt tycker jag heller inte att det var. Som i Sverige ungefär. Vi var 2 vuxna och 2 barn och gjorde av med ca 6500 kr på en vecka. Vi åt både lunch och middag ute. Ett bra tips är att gå till ett BAKERY, de har öppet dygnet runt och där kan man köpa både pizzabitar och sallad som man kan göra i ordning själv. Kostar ca 1.75 pund alltså runt 30 kr. Vi åt sallad nästan varje lunch för det var typ vad vi orkade äta. Ha det så bra på er semester...

Svar på tråden Någon som varit på Cypern?