• Lizzard

Varför är ni så svartsjuka, styvmammor?

Förstår inte varför det alltid ska kallas svartsjuka när man inte tycker om makens ex. Jag är inte precis förtjust i makens ex, hon är inte otrevlig mot mig men hon har ideér som är helt uppåt väggarna och vi har helt olika syn på regler och barnuppfostran, vilket resulterar i att vi har olika regler i hemmen, jag vägrar anpassa mig för jag vill kunna ge min dotter den uppfostran jag och min man står för,inte det hon står för, det ska vara lika för alla barn i det här huset.

• Lizzard

Anonym (Pinglan): Ja vad ska man göra i det läget annars? Jag och min man har våra regler och principer som vi skapat tillsammans, i hans förra äktenskap var det inte så, hon dikterade och han försökte motsätta sig men det gick inget vidare. Det stör nog henne att det är så annorlunda hos oss och hon tror säkert att jag hittat på alla regler osv helt själv för hon tror ju att han tycker som henne. Så är det inte. Så jag hade ju hoppats att han hade haft kvar sina värderingar och principer om vi skilt oss(sker när helvetet fryser till is) även om han kanske skulle behöva kompromissa med den nya lite grann.

Svar på tråden Varför är ni så svartsjuka, styvmammor?