Varför är ni så svartsjuka, styvmammor?
TessaS skrev 2007-09-16 23:53:33 följande:
Jodå, visst är jag svartsjuk...Svartsjuk på att hon hade 13 år som gift med honom och jag bara haft 3 hittillsSvartsjuk för att de två upplevt det där "första-barnet-ruset" ihop.Svartsjuk för att hon dyker upp och lämnar deras barn här och är välklädd och snygg medans jag hasar runt här hemma och är mammaledig och mysklädd.Svartsjuk för att hon är jätteliten och kort och blond och jag är en amazon med rött hår och ser ilsk ut.Men...mest irriterande är att hon är en väldigt trevlig person... Min sambo är ju en smart kille och han valde inte fel tjej ens när han var 20.Hon bjöd in mig på deras dotters prova-instrument-dag så vi kunde lära känna varandra lite.Hon säger till mig att hennes barn gillar mig och att hon är trygg med att de gör det också. Hon ställer upp och är barnvakt till mitt och sambons barn. Hon ser till att jag kommer med på avslutningar/kalas/träningar/matcher/you name it.Hon och jag har "tjejsnack" med 10-åringen.Jag är äckligt bortskämd med en fantastisk biomamma till mina bonusbarn.Men visst är jag svartsjuk... är ju inte mer än människa.