• Anonym

Så jävla trött på allt!

Jag bara känner att jag inte vill vara med längre.Jag är så jävla trött på allt.Jag hatar att vakna och när jag väl har vaknat så finner jag ingen mening i att hålla mig vaken.¨
    Jag har två barn och jag orkar inte engagera mig i de alls,vill bara vara i fred.
    Jag hoppas inte att jag får massa pekpinnar nu om att jag är en dålig mamma osv för det vet jag redan.Ni behöver inte strö salt i såren.
    Samvetet finns ju ff kvar....
    Jag vet inte hur jag ska kunna hitta den väg som leder mig till lycka......är det någon som har ett tips?

• Svar på tråden Så jävla trött på allt!
  • Anonym

Jag känner igen mig i de du skriver för jag känner precis de samma...

• Anonym

Men Gud Lilla Gumman du är ju otroligt deprimerad! Det är inte ditt fel och du är inte en dålig mamma, du har en kemisk obalans i kroppen, det är inget som du själv kan ta dig ur och du skall bara veta att det är otroligt normalt, två barns mor är inte lätt att vara och det känns lättare att bara strunta i allt, och sen är det så mkt svårare att komma ur den onda cirkeln. DU behöver hjälp! tänk inte hur och när, Ring BVC!! de kan alltid rekomendera någon. gå till vilken vårdcentral som helst och säg att du behöver hjälp! TRO mig det finns hjälp o få! du måste bara söka den själv och det är såå lätt o hitta! Tänk vad bra dina barn kommer att må när deras mor mår bra! Du måste ta hand om dig själv!!!! Ta det från någon som vet!

• Anonym (***)

mmm tack för era svar....vet inte vad jag ska göra riktigt....be om hjälp hos nån myndighet e uteslutet för då blir soss inkopplade och man åker på en utredning...
    jag kan inte heller skaffa avlastning till barnen utan att de ska bli inkopplade...känns som om man sitter fast i ett ekorrehjul o inte tar sig ur...

när det börjar närma sig efetermiddagen så lättar det lite för då får man ju snart sova....å det e ju ända gången man inte behöver tänka.

det känns skönt att höra att det finns fler som känner som jag samtidigt som jag tycker otroligt synd om de.....

• Anonym

jag åkte till närmsta vårdcentral och sa att jag inte mådde bra p.g.a all stress man får stå ut med. min läkare var en förståndig man och hjälpte mig på alla möjliga sätt ingen soss blev inkopplad hos mig. jag fick medicin, och fick samtidigt va me i en grupp där många hade liknande problem som jag. 1 kväll i veckan träffades vi och pratade ut. gud vad jag såg fram emot den dan :))) jag mår så mkt bättre efter min medicin, nu menar jag inte att medicin skall va utvägen men det hjälper, det finns ju en anledning till att det finns. det som händer i kroppen när man är deprimerad att ämnet serotonin minskar, det gör att man känner sig nedstämd och ledsen, då kan man tillföra serotonin i kroppen på olika sätt 1-motionera regelbundet, 2. äta mkt grönt ex. sallad, färsk spenat m.m. eller 3. kemiskt införa det i kroppen. Via ett SSRI preparat som har otroligt lite biverkningar. Jag fick något som heter Cipramil, jag är en förändrad människa idag. Det finns lösningar till dig! du måste bara öppna ögonen och se de! Gör någonting snälla, du kommer må bättre, dina barn kommer må bättre!

• Anonym (¤)

Kunde ha skrivit exakt vartenda ord i trådstarten.

Skönt att sova ja, men då blir det strax morgon igen och samma jobbiga visa att ta sig igenom.

Svar på tråden Så jävla trött på allt!