• Anonym (Skiljas)

    Lägenhet utan inkomst?

    Jag och min man ska antagligen separera. Men jag har ngen inkomst, endast föräldrapenning på grundnivå och när den 'är slut inget, inte a-kassa heller.
    HUR ska jag få lägenhet? MÅSTE komma härifrån innan jag blir tokig!
    Måste jag alltså gå till socialen först?

  • Svar på tråden Lägenhet utan inkomst?
  • trollkarl

    köpa en.. finns banklån som inte tar hänsyn till inkosmt..

  • Anonym (Skiljas)

    Sånna med en miljon pårocent i ränta ungefär?
    Nej tack!

  • trollkarl

    Anonym (Skiljas) skrev 2007-09-18 11:38:16 följande:


    Sånna med en miljon pårocent i ränta ungefär? Nej tack!
    8%
  • Anonym (Skiljas)

    Ok`, det lät mer vettig ju. var?

  • BabyEm

    Nej om du köper en lägenhet får du inte hjälp av soc sen när du inte kan betala hyran.
    å till soc istället så hjälper dom dej med en lägenhet

  • Miss Lau
    trollkarl skrev 2007-09-18 11:37:07 följande:
    köpa en.. finns banklån som inte tar hänsyn till inkosmt..
    Fast å andra sidan kommer hon få svårt att bli godkänd hos en bostadsrättsförening utan inkomst.
  • Anonym (Skiljas)

    *Jo jag tycker det verkar idiotoskt att låna. Måste ändå ha hjälp med hyra tills jag hittat ett jobb.-

  • Anonym (y)

    De kommunala bostadsbolagen har ibland lägenheter man kan få trots att man inte har någon inkomst.

    Försök hos en privat värd annas. Du kan skriva sånt där så att någon annan förbinder sig att betala om du inte kan.
    Eftersom det är tillfälligt borde det inte vara något problem.

  • iii

    Rekomenderar dig att kontakta socialen för rådgivning, INNAN du tar på dig en lägenhet du inte har råd med.

  • Louise Hbg

    Tjenixen!

    Jag har själv varit/är student= ingen fast inkomst. Jag har dessutom arbetat som uthyrare på ett större bostadsföretag. De tipps jag kan ge till dig är; 1) Se om ni kan byta er bostad ni har i dag till 2 andra. 2) Större bostadsbolag har ofta en kontakt med socialförvaltningen där de ställer sig som borgensman. 3) Försök hyra en lägenhet i andra hand under längre tid, och kanske under denna tid ordna upp din tillvaro och sist men inte minst...4) Förklara öäget när du söker och skaffa någon med bra inkomst som kan stå som borensman på din lägenhet!

    Lycka till!!!

Svar på tråden Lägenhet utan inkomst?