• FruMan­sour
    Äldre 29 Sep 22:59
    11851 visningar
    14 svar
    14
    11851

    Hur mycket äter en Grand Danois/dag/mån?

    Hur mycket hundmat krävs för en så stor vovve som en Grand Danois?

    Är det mycket stor skillnad motför en schäfer tex?

  • Svar på tråden Hur mycket äter en Grand Danois/dag/mån?
  • FruMan­sour
    Äldre 30 Sep 08:55
    #2
    Detvackrastejagvet skrev 2007-09-29 23:35:15 följande:
    Min fyra månadres Grand Danois valp äter 2 liter om dagen. Kommer antagligen att ligga på runt tre liter som vuxen skulle jag tro. Men är osäker.
    Är det 2 l torrfoder eller 2 l foder när det är blött redan eller husmanskost eller vad? :)
  • FruMan­sour
    Äldre 30 Sep 17:03
    #4
    Detvackrastejagvet skrev 2007-09-30 09:51:19 följande:
    2 liter torrfoder sedan så blöter man ju upp maten. En Grand Danois får absolut inte äte torrfodret tortt. Det ska vara uppblött. Ska du skaffa en Grand Danois eller? Kul i så fall, mycket trevliga hundar och roliga=)
    Lite svårt att bestämma mig om det blir Rottweiler eller Grandis. Har länge velat ha en grandis men vi får se hur det blir. Det är nog bra gjort att jag övertalat karln att skaffa en ny hund, men blir nog att jag får börja om med övertalningen från noll igen om jag visar att det är hundar stora som hästar som jag är intresserad av. hehe
  • FruMan­sour
    Äldre 30 Sep 21:30
    #10

    Hur vanligt är det med magomvridning och andra åkommor på Grandisar?????? Hörde nått om halsen också..typ operera bort halsmandlar eller dylikt... Berätta gärna all möjlig intressant fakta!

  • FruMan­sour
    Äldre 7 Oct 18:43
    #14

    Tack för alla svar i Tråden.. Det blev ingen Grandis. Ska dock hämta min Amstaff/Rottis på tisdag. Känns så bra!!!

    Tack i alla fall och ha e fortsatt fin kväll?

Svar på tråden Hur mycket äter en Grand Danois/dag/mån?