• undrar

    fler som har fjärilar i magen???

    Jag vet att jag numer kan skriva under väntar barn, men vill inte riktigt lämna denna grupp ännu.

    Ni som testat positivt sista tiden, hur mår ni????? Hur länge har ni försökt?

    Jag fick + på mina stickor i går. Först ett svagt när jag var hemma själv. Började gråta och skratta omvartannat. Vågade inte tro att det var sant.

    Sambon kom hem och vi testade igen efter någon timma. Det blev ett starkare plus!! Vi bara tittade på varann och skrattade.

    Sen kom känslan av overklighet, att detta inte var oss det hände. Att läsa alla "grattis" här på FL kändes mycket overkligt, men underbart.

    Ringde min mamma och sa att hon antagligen blir mormor i november. Något som känns underbart är att jag kommer kunna berätta detta för min far som har en sjukdom som gör att han kan ha en dag kvar eller år.

    Har försökt äta frukost, men jag känner mig lite upphasad på ett bra sätt, inte sån aptit. Men det lägger sig nog.

    Vi har alltså försökt bli gravida i 11 månader och detta är första resultatet. Så det känns underbart. Vi testade inte med stickor denna månad utan gick på känn, men hade sex inte särskilt mycket under den fertila perioden.

    Men det verkade gå alldeles utmärkt ändå.

    Må så gott ni alla.

    Massa kramar.

  • Svar på tråden fler som har fjärilar i magen???
  • Cino

    Stort grattis till dig!! Måste vara underbart! Hoppas jag får vara lika glad med om några dagar!!

    Har du några symtom??

  • undrar

    Tack Cino.

    Symtomen för mig är som en vanlig mensmånad faktiskt. Jag får alltid ömm abröst en vecka före mens och fick likadant denna gång, så jag var helt övertygad om att mensen skulla komma.

    varför jag samma dag som BIM gick och köpte ett gravtest som jag inte gjort någon annan månad vet jag inte.

    Nu är mina symtom väldigt likt mensvärk, lite ömma bröst (ej större), värk i nedre delen av magen osv.

    Jag kan inte säga att jag medvetet visste att det tagit denna gång. Tittar jag i min dagbok i mitt krypin så har jag varit säker på att det inte tog sig.

    Nu håller jag mina tummar att allt går bra.

  • Nina Kanin

    Jag testade oxå + igår. Det är totalt overkligt och främmande. Jag vågar knappt hoppas förrän jag testat igen. När är det bra att göra nästa test? ( Hade mens 2/2, ÄL 20/2). Läst något om fördubbling av hcg var "någon?" dag...men hittar inte tråden!

    Det är precis så det känns som du skriver! Det kändes som att läsa sina egna tankar. Precis som du känner jag mig lite olustig inför att lämna planerar-sidan. Dels för här är man "hemma" och dels för att då kanske det inte är nåt.

    Tänker ändå berätta för mamma när hon kommer idag! Spännande!
    Jag pendlar mellan förnekan (självförsvar om - vid andra restet) och att prata som att jag är säker. Så ja, fjärilar, DEFINITIVT!

    Vi får kanske bilda en pakt och smyga över på andra sidan tillsammans, så är vi säkra!

    Var bor ni andra? Jag bor nära Kristianstad i Skåne och skulle vilja komma i kontakt med fler härifrån.

    Kramar till er alla

  • Norpan78

    Vad kul ! STORT Grattis !!!!! Hoppas att allt går vägen !
    *kramizar*

Svar på tråden fler som har fjärilar i magen???